ملاحظات زیست‌محیطی و رسیدن به حداقل آلایندگی در کنار حفظ قدرت موتور باعث‌شده اغلب نمونه‌های مفهومی تازه از جگوار C-X75 و رنو دزیر گرفته تا پژو HR1 و تاون‌پد از موتورهای هیبریدی و الکتریکی بهره بگیرند.

محبوبه عمیدی: بسیاری از نمونه‌های مفهومی ارائه شده در نمایشگاه خودرو امسال از خودروهای اسپرت گرفته تا انواع مورد استفاده در مسافرت‌های شهری از موتور الکتریکی استفاده می‌کنند. فضای اندک برای جای پارک خودروها و کاهش ترافیک شهری نیز در طراحی تعدادی از این نمونه‌ها لحاظ شده است. در این گزارش مشخصات فنی چهار خودرو مفهومی ارائه شده در این نمایشگاه از سوی خودروسازان متفاوت را با هم مرور خواهیم کرد.

پژو HR1 با درهای الکتریکی و رابط حساس به حرکت
پژو HR1 ی نمونه‌ای کاملا کاربردی در منطقه شهری است. این اتومبیل هیبریدی از سیستم پاورترین ترکیبی4 پژو برای حرکت استفاده می‌کند. یک موتور گازسوز 1.2 لیتری در جلوی اتومبیل و یک موتور الکتریکی در بخش انتهایی آن تعبیه‌شده که مجموعا با قدرت 147 اسب‌بخار اتومبیل را به حرکت در خواهند آورد. این اتومبیل در سرعت پایین می‌تواند از موتور الکتریکی به تنهایی استفاده کند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

پژو HR1

در این نمونه باز و بسته شدن درها الکتریکی شده و حرکت در روی محور لولا رو به بالا می‌تواند امکان پارک آنرا در فضای اندک فراهم کند. علاوه بر این امکان جابجایی برای صندلی‌های عقب پیش‌بینی شده است که می‌تواند HR1 را به یک اتومبیل خوب چهار سرنشین یا با دو سرنشین و فضای کافی برای صندوق عقب تبدیل کند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

پژو HR1

سیستم کنترل و سرگرمی این نمونه بسیارجالب‌توجه است. یک رابط حساس به حرکت در این بخش استفاده شده که حرکات دست سرنشینان برای انتخاب موسیقی یا بخش‌های کنترلی را تعقیب و فرمان را اجرا می‌کند. علاوه بر این یک بخش یکپارچه برای نمایش سرعت و دیگر اطلاعات مورد نظر راننده طراحی شده است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

پژو HR1

 

نیسان تاون‌پد برای کار و تفریح
این نمونه مفهومی با ظاهر عجیب، نیسان تاون‌پد نام دارد که به گفته سازندگان آن برای کسانی طراحی شده که کار و تفریح را در کنار یکدیگر می‌خواهند یا مشاغلی دارند که با تفریح و سفر مرتبط است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)
این خودرو هم مانند Leaf خودروی هیبریدی با آلایندگی صفر شرکت نیسان از موتور الکتریکی پاورترین استفاده می‌کند و انتشار گازهای گلخانه‌ای آن صفر است. طراحی چراغ‌ها در این مدل زیبا و جالب‌توجه است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

 نیسان تاون پاد

امکان حمل‌ونقل شهری و جابجایی محموله‌های متوسط نیز برای تاون‌پد در نظر گرفته شده و به همین دلیل دسترسی به صندوق عقب بسیار‌ساده است. امکان تغییر محل صندلی‌های عقب و استفاده از فضای بیشتر نیز در نظر گرفته شده است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

نیسان تاون پاد

این خودور هم مانند Leaf خودروی هیبریدی با آلایندگی صفر شرکت نیسان از موتور الکتریکی پاورترین استفاده می‌کند و انتشار گازهای گلخانه‌ای آن صفر است. طراحی چراغ‌ها در این مدل زیبا و جالب‌توجه است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

نیسان تاون پاد

مطابق اعلام نیسان امکان یکپارچگی گوشی همراه راننده تاون‌پد با سیستم کنترل و هدایت آن وجود خواهد داشت. علاوه بر این دو صفحه نمایش ال.سی.دی برای نمایش اطلاعات یا فیلم‌ها و دیگر سرگرمی‌های مورد نظر سرنشینان در نظر گرفته شده است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

نیسان تاون پاد

 

رنو دزیر، پیشرو و دوستدار محیط زیست
در این نمونه مفهومی که سرشار از شور و هیجان طراحی‌شده از خطوط تند خبری نیست و همان‌طور که می‌بینید یادآور طراحی آئودی R8 است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

رنو دزیر

این خودرو از موتور الکتریکی یون لیتیوم بهره خواهد برد و احتمال می‌رود حتی اگر به تولید انبوه نرسد آغازگر نسل جدیدی از طراحی‌ها رنو در آینده نزدیک باشد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

رنو دزیر

صندلی دزیر برای دو سرنشین و یکپارچه طراحی‌ شده و راننده برای دید پشت از دو دوربین و صفحه نمایش داخلی استفاده خواهد کرد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

رنو دزیر

 

جگوار C-X75، سریع و هیبریدی
این جگوار جدید یک اتومبیل پر‌قدرت هیبریدی است که به مناسبت 75امین سال تأسیس جگوار طراحی شده است. این اتومبیل از باتری‌های یون لیتیوم و سیستم پاورترین برای حرکت استفاده می‌کند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

جگوار C-X75

علاوه بر صندلی‌هایی که قابل‌تنظیم هستند، پدال‌ها و فرمان نیز تنظیم می‌شوند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

جگوار C-X75

این اتومبیل 778 اسب بخار قدرت دارد و 3.4 ثانیه طول می‌کشد تا سرعت آن از صفر به 100 کیلومتر‌برساعت برسد. حداکثر سرعت این جگوار 321 کیلومتر‌بر‌ساعت است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

جگوار C-X75

منبع: سی.نت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۵
    1 0
    حیف نیست از بین این همه خودروی بی مصرف خارجی آخرین مدل ایران خودرو پژو روای سال گزارش تهیه نکردید پس حس وطن پرستیتان کجا رفته !!!