مقامات شیلی از اتاق هایی که برای دیدار خصوصی معدنچیان نجات یافته از عمق زمین در این کشور با اعضای خانواده شان ساخته شده است، رونمایی کردند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، جیم مانالیش، وزیر بهداشت شیلی روز جمعه به رسانه ها اجازه داد تا از این مراکز پیش ساخته بازدید کنند.

مانالیش همچنین این مسئله را تشریح کرد که سی و سه معدنچی به محض خروج از معدن تحت معاینات پزشکی قرار می گیرند و سپس بلافاصله می توانند با اعضای خانواده خود ملاقات کنند. البته آن دسته از معدنچیانی که به مراقبت های پزشکی بیشتری نیاز دارند به بیمارستان منتقل خواهند شد.

مانالیش گفت معدنچیانی که بتوانند روی پایشان بایستند و خونسردی لازم را برای دیدار با خانواده هایشان داشته باشند به این مکان که ما آن را اتاق تجدید دیدار نامیده ایم منتقل می شوند تا بتوانند اعضای خانواده یا هر کسی را که تمایل دارند، ببینند.

اکنون دو ماه است که اقوام سی و سه معدنچی به دام افتاده در عمق هفتصد متری زمین در بیرون معدن سن خوزه مراسم شب زنده داری برپا می کنند.

طبق گزارش ها دوران تجربه ناگوار حبس در تونلی در زیر زمین به زودی برای این معدنچیان به پایان می رسد. مقامات پیش بینی کرده اند که تا اوایل هفته آینده آنها را با استفاده از کپسول های ویژه ای به سطح زمین منتقل خواهند کرد.

با وجود آنکه مقامات شیلی می گویند این معدنچیان از سلامت کامل برخوردارند اما زمینه لازم برای انتقال سریع آنها به بیمارستان در صورت نیاز فراهم شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 98887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =