گروهک تروریستی ریگی معدوم که مدعی ربودن یکی از کارمندان هسته‌ ای ایران است، اعلام کرد که امیرحسین شیرانی 39 ساله را به آمریکایی‌ها تحویل نخواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین این گروهک تروریستی که روز جمعه با شبکه تلویزیونی العربیه تماس گرفته بود، عکسی از طریق ایمیل به دفتر روزنامه الشرق الاوسط ارسال کرد که در آن دو فرد مسلح با چهره‌هایی پوشیده شده در کنار یک مرد سی ساله ایستاده‌اند که گفته‌اند این شخص همان گروگان آن‌هاست.

این در حالی است که مسوولان ایرانی فرد ربوده شده توسط گروهک تروریستی جندالله را راننده یکی از شرکت‌های وابسته به سازمان انرژی اتمی می‌دانند که ارتباطی به خود سازمان ندارد.

به گزارش ایسنا، این گروهک تروریستی با ادعای واهی دستیابی به اطلاعات مهمی از این شخص درباره برنامه هسته‌یی ایران، آزادی وی را مشروط به آزادی 200 نفر که مدعی است وابسته به این گروهک هستند دانست.

عبدالروف ریگی ـ سخنگوی رسمی گروهک تروریستی ریگی معدوم ـ در گفت‌وگو با الشرق الاوسط هرگونه تصمیم یا آمادگی این گروهک برای تحویل شیرانی به آمریکا و متحدانش را رد کرد و گفت: این فرد نزد ما زندانی است و تصمیمی برای تحویل آن به طرف سوم نداریم.

وی افزود که گروهک جندالله منتظر پاسخ رسمی مسوولان ایرانی به پیشنهاد آزادی 200 نفر از عناصر این گروهک تروریستی است.

این گروهک تروریستی به سر بریدن گروگان هایش شهره است. 

در همین حال به گزارش ایسنا، سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: فردی به نام امیرحسین شیرانی از متخصصان این سازمان نیست و هیچ‌گونه ارتباطی با سازمان انرژی اتمی ایران ندارد.

حمید خادم‌قائمی با اشاره به این‌که «امیرحسین شیرانی مدت کوتاهی به عنوان کارگر جوشکار و سپس راننده در یکی از شرکت‌های طرف قرارداد سازمان مشغول به کار بوده است» افزود: پس از مدتی به جهت پاره‌ای اقدامات خارج از عرف اداری، صلاحیت نداشتن وی برای کار در آن مجموعه احراز شد و وی اخراج می‌شود. بنابراین اولا ایشان هیچ‌گونه رابطه‌ استخدامی با سازمان انرژی اتمی ایران ندارد و ثانیا گرفتاری وی در دام گروهک تروریستی مذکور جنبه‌ شخصی داشته و ارتباطی به مقوله‌ هسته‌یی کشور ندارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد این موضوع ترفندی برای اخاذی و یا احتمالا نوعی بهره‌برداری سیاسی است که از نظر سازمان انرژی اتمی فاقد ارزش است. بنابراین نامبرده هیچ‌گونه ارتباطی با سازمان انرژی اتمی ایران ندارد.

رییس کل دادگستری استان اصفهان نیز با تایید خبر ربوده شدن فردی به نام "امیر حسین شیرانی"، ارتباط این گروگانگیری با گروهک جندالله و اشتغال این فرد را در سازمان انرژی اتمی تکذیب کرد.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تکذیب ربوده شدن یکی از کارمندان هسته‌یی کشورمان که گروهک تروریستی جندالله مدعی آن شده بود، اظهار کرد: به نظر می‌رسد ربوده شدن امیر حسین شیرانی مربوط به اختلاف حسابی شخصی در زمینه مسایل مالی با گروهی از قاچاقچیان مواد مخدر ساکن در سیستان و بلوچستان است و هیچ ارتباطی با گروهک جندالله ندارد.

وی هم‌چنین با تکذیب این‌که وی کارمند هسته‌یی ایران است، افزود: امیر حسین شیرانی چند سال قبل به عنوان راننده در یکی از شرکت‌های وابسته به انرژی اتمی مشغول به کار بوده و این‌طور نیست که کارمند انرژی هسته‌یی باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 99724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۰
    1 0
    مرگ بر سلفی