رمان «سی» نوشته پل مکارتی محبوب‌ترین گزینه برای بردن جایزه «من بوکر» سال 2010 است که روز سه‌شنبه در لندن اهدا می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، دست‌اندرکاران دنیای کتاب ساعاتی مانده به اعلام برنده این جایزه از بخت بالای رمان پل مکارتی صحبت می‌کنند. جایزه بوکر موجب شهرت بسیار برای نویسندگان و فروش چندصد هزار جلدی کتاب برنده این جایزه می‌شود.

«سی» «C» داستان زندگی کوتاه سرژ کارفاکس از طریق فراز و نشیب‌های قرن بیستم اروپا است. این کتاب که با «اولیس» نوشته جیمز جویس مقایسه شده یکی از شش نامزد جایزه 80 هزار دلاری من بوکر 2010 است.

یکی دیگر نامزدهای این جایزه «طوطی و الیور در آمریکا» نوشته پیتر کری استرالیایی است که در صورت برنده شدن به رکورد سه بار بردن بوکر می‌رسد.

کری در سال 2001 با «تاریخ حقیقی گنگ کلی» و در سال 1988 با «اسکار لوسیندا» برنده این جایزه شده است. او به همراه جی.ام. کوتزی اهل آفریقای جنوبی و برنده نوبل ادبیات تنها نویسندگانی هستند که دو بار برنده معتبرترین جایزه بریتانیا شده‌اند.

دیمن گالگو از آفریقای جنوبی با «در اتاقی غریب»، هوارد یاکوبسن از بریتانیا با «مسئله فلینکر»، آندرا لوی از بریتانیا با «آواز بلند» و اما دونو ایرلندی با «اتاق» دیگر نامزدهای جایزه بوکر هستند.

جایزه سال 2009 بنیاد من بوکر به هیلاری منتل با رمان «تالار گرگ» رسید که دادگاه هنری هشتم را از دید توماس کرونول روایت می‌کرد.

از دیگر برندگان این جایزه که به نویسندگان انگلیسی زبان بریتانیا، کشورهای مشترک‌المنافع و ایرلند می‌رسد می‌توان به وی.اس. نایپل (برنده نوبل ادبیات) و ویلیام گلدینگ اشاره کرد.

رویترز / 11 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 99725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =