رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از تامین بیش از ۳۲ هزار تن کود شیمیایی در این استان خبر داد و گفت: تا به امروز در ۵۷ درصد از اراضی شالیزاری استان شخم اولیه انجام شده است.

به گزارش خبرآنلاین گیلان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از تامین بیش از ۳۲ هزار تن کود شیمیایی در این استان خبر داد و از شالیکارانی که تاکنون نسبت به دریافت حواله کود اقدام نکرده اند، خواست با در دست داشتن قبض آبیاری و کارت ملی با مراجعه به مراکز دولتی و یا غیردولتی کشاورزی با دریافت حواله الکترونیک کود نسبت به دریافت کود از طریق کارگزارن توزیع کود در استان اقدام کنند.

صالح محمدی درگفتگو با تابناک گیلان گفت: از سهمیه قریب به ۴۲ هزار تنی مربوط به نیمه دوم سال ۱۴۰۲ استان گیلان، تاکنون بیش از ۳۲ هزار تن انواع کود شیمیایی تامین شده و از این میزان بیش از ۱۸ هزار تن کود بین شالیکاران توزیع شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان افزود: توزیع کود از طریق ۲۰۰ کارگزار بخش خصوصی و تعاونی‌های تولید و روستایی در استان انجام می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شالیکاران گیلانی می‌توانند با در دست داشتن قبض آبیاری و کارت ملی با مراجعه به مراکز دولتی و یا غیردولتی کشاورزی با دریافت حواله الکترونیک کود نسبت به دریافت کود ازته، فسفاته و پتاسه از طریق کارگزارن توزیع کود در استان اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در ادامه از شخم ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری این استان خبر داد و گفت: تا به امروز در ۵۷ درصد از اراضی شالیزاری استان شخم اولیه انجام شده است.

محمدی یادآور شد: طی این مدت کشاورزان برای ۶۲ هزار هکتار از اراضی خود خزانه گیری انجام داده اند.

وی با تاکید بر توجه کشاورزان به تقویم زراعی و تفاوت این تقویم برای مناطق مختلف استان خاطرنشان کرد: طبق تقویم زراعی و در راستای مدیریت بهینه آب بهترین زمان پیشنهادی احداث خزانه در فومنات و اراضی خارج از شبکه آبیاری سد سفیدرود تا ۵ اردیبهشت ماه و در اراضی داخل شبکه به غیر از منطقه فومنات تا ۱۲ اردیبهشت ماه است، همچنین شالیکاران رستم آباد تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به احداث خزانه اقدام کنند.

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =