در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب سایت پاپ‌ساینس با هم مرور می‌کنیم: از معجون مغز فضایی‌ها گرفته، تا خانه‌های چاپ ماه، شکم کاغذی و دژ توری.

شکم کاغذی: این کاردستی کاغذی که تصویر نمای نزدیک درون شکم انسان را به تصویر کشیده، توسط لیزا نیلسون ساخته شده است.
معجون مغز فضایی‌ها: این عکس عجیب و غریب با استفاده از یک روش ویژه برای مخلوط کردن و لایه‌بندی آب انار، آب هلو، عصاره نارنج و چند نوشیدنی دیگر خلق شده است. خالق این تصویر عنوان «خونریزی مغزی بیگانگان» را برای آن انتخاب کرده است. برای تماشای ویدئوی نحوه ساختن این معجون اینجا کلیک کنید.
نقشه همکاری‌های علمی: اولیور بیوچسن از مرکز Science-Metrix خالق این نقشه عجیب است؛ نقشه‌ای که همکاری‌های علمی را در سراسر دنیا بین سال‌های 2005 تا 2009 / 1384 تا 1388 نشان می‌دهد. وی همچنین نقشه‌های مربوط به جهان، اتحادیه اروپا و آمریکا را تهیه کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص اینجا کلیک کنید.
خانه‌های چاپ ماه: این عکس یک ایده جالب را به تصویر می‌کشد؛ استفاده از چاپگرهای عظیم سه‌بعدی که با استفاده از صخره‌ها و غبار ماه، اقدام به چاپ خانه بر روی ماه می‌کند. این ماکت توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه USC ساخته شده است.
قهرمان تصویرسازی: برندگان مسابقه تصویرسازی امسال انواع مختلف پدیده‌ها را به تصویر کشیدند و شاهکارهای هنری زیادی را در این میان خلق کردند. بر خلاف انتظار، این تصویری از یک پرتگاه صخره‌ای نیست؛ بلکه تصویری از آلیاژ ترکیبی Ti3AlC2 است که درون اسید هیدروفلوئوریک قرار گرفته است.
قطره لزج آبی: این کره آبی لزج در انگلستان از آسمان فرو افتاده است. دانشمندان پس از آزمایش فهمیدند که این قطرات از جنس پلی‌اکریلیت سدیم یا خاک ژله‌ای مرسوم است و بارش سنگین باران این بلورها را اشباع و آنها به توپ‌های ژلاتینی بی‌بو و شفاف تبدیل کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
دژ توری: این دژ عظیم که تماما از تور ساخته شده، در حقیقت یک هزارتوی مارپیچی است که بازدیدکنندگان را به چالش می‌طلبد. این اثر هنری توسط هنرمند برزیلی، ارنستو نتو خلق شده است و در مرکز هنری Faena Arts Center به نمایش گذاشته شده است.
 53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
    2 0
    خيلي جالب بود ممنون