مریخ‌نورد کیوریاسیتی پس از فرود موفقیت‌آمیز بر سطح شیب‌دار دهانه گیل در مریخ، نخستین تصاویر خود را ارسال کرد. طی روزهای آینده، مهندسان تک‌تک ابزارها را آزمایش و تنظیم خواهند کرد تا ماموریت آن را آغاز کنند.

5353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    109 3
    افرین . انشالله تو کارشون موفق باشند .
  • پيمان IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    40 0
    واقعاً دست مريزاد تصورش هم براي من سخته كه وسيله اي حدود يك تن از زمين به فاصله دويست و چهل ميليون كيلومتري ارسال بشه و پس از هشت ماه بصورت خودكار روي سياره اي ديگر فرود بياد و به مدت حداقل دو سال ازمايشات مختلف رو انجام بده و نتايج رو به زمين ارسال كنه. واقعاً كارشون بسيار جاي تقدير داره.
  • بدون نام EU ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    4 9
    نمیشد صبر کنید تا سایت ناسا عکسای بزرگتری تو سایتش آپلود کنه،باید همین عکسای ریز سایت رو برمی داشتین؟
    • دبیر سرویس دانش IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
      15 1
      کاربر عزیز، این تصاویر همان‌طور که در شرح عکس هم به آنها اشاره شده، نخستین تصاویر این مریخ‌نورد است که با کیفیت حداقل و طبق برنامه‌ریزی به زمین ارسال شده و در سایت اصلی ناسا هم با همین ابعاد منتشر شده است. تصاویر با کیفیت بهتر طی روزهای آینده به زمین ارسال خواهد شد.
  • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    1 56
    خالی بندیه.مثل سفر به ماهشون.
    • پیمان DE ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
      4 39
      سفر به ماه به نظر من هم نمیتونه صحت داشته باشه چون هنوز هم با توجه به امکان فرود روی سطح سیاره امکان پرواز مجدد وجود نداره چه برسه به سال 1969 ولی در مورد اخیر شک ندارم
    • امیر IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
      35 2
      فقط جا داره براتون متاسف باشم.
    • پیمان DE ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
      5 28
      امیر جان همه چیز رو صرفاٌ به خاطر اینکه برچسب علم داره قبول نکن. تازه همین چند سال پیش امکان راهپیمایی فضایی ( خروج از سفینه و انجام تعمیرات ) امکان پذیر شد. چطور ممکنه چهل و سه سال پیش امکان خروج از ماهپیما و دویدن و راندن ماهپیما در تپه چاله های ماه امکانپذیر باشه؟
    • مریم فخیم A1 ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
      19 3
      دوست عزیز، ساده ترین پاسخ اینه که اون زمان شوروی فتح ماه توسط آپولو 11 رو تایید کرد.که اگر این سفر دروغ بود، بی شک شوروی ساکت نمی نشست و ایالات متحده رو رسوا میکرد...
    • بدون نام IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
      25 1
      سفر به ماه کاملا واقعیت دارد و روس ها هم تایید کردند ضمنا جاذبه ماه یک ششم جاذبه زمینه و کار چندان مشکلی برای ناسا نبود.بهتره با واقعیتها کنار بیاییم و دست از این حرفها برداریم .حرفهایی از این دست که اونها کاری نکردند و...این موبایل و اسمارت فون در دست شما هم دروغه اون رو هم غربیا نساختن حتما؟این اینترنت؟این کامپیوتر؟اون هواپیمایی که سوارش میشی؟انواع اختراعات و اکتشافات؟ من نمیدونم کی ما باید دست از این تفکراتمون برداریم .اینترنت اومده ارتباطات اسان شده راحت میشه اطلاعات رو گرفت ولی باز می بینیم یکی میاد این حرف رو میزنه پشت سرش یه عده هم میان تایید می کنن ده دقیقه بنشینیم فکر کنیم ببینیم چی گیرمون میاد از این صحبتها یه ذره دلمون به حال خودمون بسوزه
    • بدون نام IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
      16 2
      این تفکرات ما رو به جایی نمی رسونه کشورهای همسایه ما می خواهند در چند سال اینده المپیک و جام جهانی را برگزار کنند ما هنوز داریم فکر می کنیم که فرود روی سطح ماه واقعیت نداشته بدون مستندات بدون اینکه دلیلی داشته باشیم چون یه جایی یه چیزی خوندیم همون رو هی تکرار می کنیم برادر من نزنید این حرفها رو یه کم به فکر تغییرات ذهنی در خودتان باشید پیشرفتهای امریکا بسیار بیشتر از این بوده که یک سفینه را بر سطح ماه بنشانند فناوری در غرب(که البته در حال سقوطه!!!) بسیار پیشرفت کرده شما یه نگاهی به دور و اطرافت بنداز اینها خیلی پیشرفته تر از رفتن یه ادم به سطح ماهه دست بردارید از این تفکرات این چیزها رو در بخش دانش ننویسید بروید در بخش سرگرمی هر چقدر می خواهید با هم بحث کنید راجع به این جوکها
  • بدون نام IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
    8 2
    پیمان جان مگه 60 سال پیش تا حالا چه تغییر اساسی در تکنولوژی هوافضا پیش اومده؟ طراحی همین شاتلی که تازه بازنشسته شد و هواپیماهای امروزی همه مربوط به همون زمان میشه.
  • پیمان DE ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
    1 10
    ممنون از اظهار نظر دوستان، ابتدا این نکته رو بیان کنم که من خودم دستی در صنعت داشته و مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه شریف دارم. شدیدا به علم اعتقاد داشته و به هیچ عنوان دچار توهم توطءه نیستم. پروژه اخیر(مریخ پیمای کنجکاوی) باعث افتخار بنده است کما اینکه تعدادی از دوستانم در آن مشعولند. ولی در مورد سفر به ماه که دقیقاٌ مصادف با سال تولد خودم است دچار تردیدم. دلایلم بیشتر به بحث تکنولوژی اون سال و نه انکار توانایهای علمی برمیگرده. قطعا بدون مطالعه اظهار نظر نمیکنم. بسیار خوشحال میشم دوستان مدارک و شواهدی علمی (و نه سیاسی و مربوط به جنگ سرد و فیلم و عکس های موجود در اینترنت) به بنده ارائه کنند تا این حقیر از شک به یقین برسد.
    • بدون نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
      9 0
      منظورت چیه که شواهد و مدارک از اینترنت نباشه؟ توقع داری خودمون بریم ماه و با دوربین گوشیمون عکس یادگاری بندازیم تا شما باورت بشه؟ می خوام 100 سال نشه!
  • پیمان IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
    0 6
    نه دوست عزیز، فقط مشخصات سیستم درایو ماه نشین که تونسته بصورت کاملا عمودی هم فرود بیاد و هم بر جاذبه ماه غلبه کرده و ماه نشین و فضا نوردها رو به اون راحتی که در فیلم میبینیم به مدار ماه برسونه مشخص کنید.
  • adm PL ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    2 0
    اونایی که از علم سر در نمیارن ،میگن سفر به ماه دروغه
  • کوروش IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    1 1
    درود بر ناسا و آمریکاونه البته آمریکایی که میخواهد زور بگوید.اگر احترام گذاشتنداحترام قائلیم ولا غیر.کاری که این سازمان میکند واقعا به افسانه ایی معاصر شبیه است.درود بر ناسا بر آمریکا و مطلقا دانشمندانش مانند دکتر نادری دکتر فردوسی و بقیه ای که نمیشناسیم.درود.من به کرات شنیدم که این ملت دروغ نمیگوید.
  • کمال US ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    1 0
    با سلام واقعا باید به زحمتکشان ناسا که به خاطر ما انسانهای عقب مانده شب و روز در تلاشند تحسین کرد .