در پی وقوع سرقت توسط سارقان زن از طلافروشی‌های شهر تهران، کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به دستگیری دو خواهر و دختر خاله آنها در این رابطه شدند.

در ادامه رسیدگی به پرونده‌های سرقت طلافروشی های شهر تهران، کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری اعضای یکی از این گروه‌ها به سرکردگی مجرم سابقه‌دار به هویت "پوران" شدند که نهایتا اعضای این گروه از سارقان طلافروشی‌ها دستگیر شدند.

با انتشار تصاویر گروه سارقان تحت تعقیب، تعداد دیگری از مالباختگان طلافروشی‌ها با مراجعه به پلیس آگاهی و ارائه تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته طلافروشی‌های خود اعلام کردند که سرقت مغازه‌های آنها نیز توسط گروه اخیر انجام شده است.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 20 سوم آبان دو نفر خانم وارد مغازه طلافروشی من در منطقه اختیاریه شده و درخواست دیدن زنجیرهای طلای داخل ویترین را کردند؛ پس از چند دقیقه و در حین تعویض کردن زنجیرها، در یک لحظه که متوجه نبودم یکی از آنها دو رشته زنجیر را برداشته و به بهانه نگاه کردن در داخل آئینه یکی از رشته های زنجیر را در زیر لباس خود پنهان کرد و در حالیکه من تصور می‌کردم که وی یک رشته زنجیر را برداشته متوجه سرقت زنجیر دوم نشدم. در نهایت سارقان بدون آنکه خرید کنند یا من متوجه سرقت طلا توسط آنها شوم، از مغازه خارج شدند.

در روز دهم آذر یکی از مالباختگان که مغازه طلافروشی اش در همان روز توسط سارقان تحت تعقیب مورد سرقت قرار گرفته بود، در حین تردد در منطقه مسعودیه به صورت کاملا اتفاقی دو سارق مغازه طلافروشی خود را در داخل یک مغازه کفش فروشی شناسایی کرد و بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت که با حضور گشت کلانتری 156 افسریه در محل، هر دو متهم به اسامی سالومه ( 29 ساله ) و ساناز ( 25 ساله ) که خواهر یکدیگر هستند، دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

در شرایطی که متهمان در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت شده و حتی مالباخته را به خاطر "تهمت زدن" تهدید به شکایت در مراجع قضایی کرده بودند، تصاویر دوربین های مداربسته طلافروشی خود در لحظه انجام سرقت توسط متهمان را در اختیار کارآگاهان قرار داد.

ساناز و سالومه با وجود تصاویر دوربین های مداربسته طلافروشی همچنان مدعی بیگناهی شده و مدعی بودند که گردنبند به صورت غیر عمد و کاملا اتفاقی بر روی گردن یکی از آنها جای مانده و آنها پس از مراجعه به منزل متوجه آن شده‌اند. در ادامه تحقیقات، ساناز به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت‌های مشابه دیگر در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در اختیاریه، سرسبیل، جیحون، فلاح، صادقیه، آریاشهر و نازی آباد اعتراف کرد. 

ساناز دختر خاله خود به هویت شبنم 24 ساله را نیز به عنوان عضو سوم گروه معرفی کرد که شبنم نیز در 28 آذر دستگیر و همانند دخترخاله هایش به سرقت و کش روی از طلافروشی ها اعتراف کرد. 

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان و شناسایی تعدادی از مالباختگان، بویژه تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته که متهمان را در لحظه سرقت نشان می‌دهد و همچنین با توجه به احتمال ارتکاب دیگر جرایم ارتکابی و افزایش تعداد مالباختگان و شکات، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر این سه متهم از سوی دادیار شعبه 12 دادسرای ناحیه 14 تهران صادر شده است.

وی ادامه داد: از مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شدند دعوت می‌شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
منبع: فارس

47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • المیرا IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    خبرآنلاین شاید این رو جهت ارسال نظرات نزنی.ولی چطور عکس آقایون رو شطرنجی میزنید ولی خانوما رو واضح؟شما هم با خانوما خصومتی دارید؟مرد قاتل رو شطرنجی میکنید که میخواد اعدام شه.ولی زن سارق رو که ممکنه آزاد شه رو واضح میزنید.ممنون.
    • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
      36 5
      دستور انتشار بدون پوشش تصاویر این سه متهم از سوی دادیار شعبه 12 دادسرای ناحیه 14 تهران صادر شده است.
    • آرمان IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
      26 2
      دوست عزیز، نشون دادن تصاویر متهمان نیاز به تایید و دستور مراجع ذیصلاح دارد و در اختیار رسانه نیست. حالا یه بار دیگه قسمت آخر خبر رو ببین: (دستور انتشار بدون پوشش تصاویر این سه متهم از سوی دادیار شعبه 12 دادسرای ناحیه 14 تهران صادر شده است.)
    • بدون نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
      24 2
      خواهر گرامی! مطلب را تا به انتها بخوانید و بعد بیانه صادر فرمایید:.. همچنین با توجه به احتمال ارتکاب دیگر جرایم ارتکابی و افزایش تعداد مالباختگان و شکات، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر این سه متهم از سوی دادیار شعبه 12 دادسرای ناحیه 14 تهران صادر شده است. بنابراین دست خبرگزاری نیست که تصویری رو به دلخواه شطرنجی یا غیر شطرنجی بکنه و نشر تصویر متهمین بدون حکم قضایی ممنوع است!
    • مسعود IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
      13 2
      موضوع اينه كه در اين مورد حكم داديار مجوز انتشار چهره هست و در غير اين نميشه منتشر كرد
    • لیلی US ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
      15 30
      کاملا درسته. این همه اختلاس و دزدی و قتلهای وحشتناک و تجاوز دسته جمعی رخ می ده عکس آقایون رو منتشر نمی کنید اونوقت عکس اینها رو واضح گذاشتین؟ کارتون درست نیست. اگه قرار به انتشار عکس باشه واسه بقیه هم باید باشه.
    • بدون نام IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
      29 3
      اشک تمساح!
  • بدون نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    274 2
    میگم لطف کنید اسم و عکس مفسدین اقتصادی که بانی هر چی بدبختی تو این مملکت هستند رو هم بذارید
    • سعید IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
      32 1
      گل گفتی ...
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    166 9
    ببخشیدا.اما بعضی از خانوم ها رو بدون ارایش نمیشه شناخت.واسه همین شناسایشون سخته
  • بدون نام IN ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    186 8
    چطور اینا رو نشون میدین بعد قاتل ها رو چنان صورتشون رو می پوشونید که انگار...
    • بدون نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
      9 3
      اخه رفیق شاید اونا قاتل نباشن...
  • بدون نام NL ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    12 6
    جالبه!!!! که هر وقت سارق زن دستگیر میکنن عکسشو پخش میکنن هر وقت مرد عکسش شطرنجی.....
  • ح IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    10 5
    كار خوبي كرديد خدا خيرتون بده منم يكي از اين مالباخته هام.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    19 2
    بصورت کاملا تصادفی توسط یکی از مالباختگان شناسایی شده اند.تو دوربین مدار بسته هم فیلمش ضبط شده بوده این وسط کارآگاهان چیکار کرده اند ؟که اینقدر پر رنگ شده اند؟
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    28 3
    این بیچاره ها از فقر و نداری به این کار دست زدن . اگه عدالت دارید برید تصویر اونایی رو نشون بدید که با گستاخی تمام 3000 میلیارد به جیب زدن . چون این ها 3تا زن بی پناه هستن حالا شما میخواید عبرت دیگران بشن نه عزیزان کار جامعه ما از عبرت گرفتن گذشته شما باید به فکر فرهنگ سازی باشی
  • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    6 4
    سلسبیل نه سرسبیل
  • بدون نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    14 2
    سلام آخه کجا کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری شدن؟ حتما اون طلا فروشی که اینها رو شناخته ، مامور مخفی هم بوده !
  • بدون نام IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    5 4
    مگه ننوشته اید: « دستور انتشار بدون پوشش تصاویر این سه متهم از سوی دادیار شعبه 12 دادسرای ناحیه 14 تهران صادر شده است» دوست عزیز متن رو بخون بعد نظر بده
  • بدون نام IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
    0 0
    مشکل خیلی ازما ایرانی ها اینه که نمیخواهیم بفهمیم اونجا نوشتن عکسشون منتشربشه که مالباخته های دیگه هم اگه این افراد ازشون سرقت کردن مراجعه کنن بعد هم درسته عکسشون در دوربین مدار بسته ضبط شده مالباخته هم شناسایی کرده یعنی نمیخوای بفهمی که متهمی که شناسایی میشه باید دستگیر بشه (یادرشهرشما متهمین خودشون میان وخودشون را معرفی میکنن) حالا نقش کاراگاها رافهمیدی یا هنوز متوجه نشدی