آتش نشانان از گسترش آتش سوزی در یک برج 12 طبقه مسکونی در غرب تهران جلوگیری کرده و ساکنان آن را از میان دود و آتش نجات دادند.

ساعت 10:48 دقیقه صبح امروز جمعه ساکنان یک مجتمع مسکونی بنام برج نگین در سعادت آباد که در محاصره دود قرار گرفته بودند در تماس با سامانه 125 از آتش نشانان کمک خواستند.
با اعلام خبر رخداد این آتش سوزی به ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 58 و گروه امداد و نجات 3 این سازمان همراه با خودروی دستگاه تنفسی به محل حادثه در منطقه بام تهران اعزام شدند.
سعید علیزاده- معاون عملیات منطقه 4 سازمان آتش نشانی تهران- با اعلام این که کانون آتش سوزی در طبقه نهم یک برج مسکونی بود، افزود: دود بسیار غلیظی همه فضای یک واحد مسکونی در طبقه نهم و همچنین دهم این مجتمع را در بر گرفته بود که به علت وسعت زیاد مجتمع هر لحظه احتمال می رفت آتش به سرعت گسترش یابد.
وی گفت: آتش نشانان به محض رسیدن به دو گروه تقسیم شدندکه گروه اول برای یافتن افراد گرفتارشده به جستجو در مجتمع پرداختند.
علیزاده اضافه کرد: گروه دیگر از آتش نشانان هم پس از خاموش کردن آتش سوزی، محل را کاملا ایمن کردند تا از بروز مجدد آتش سوزی پیشگیری شود.
وی با اشاره به تعداد مصدومین این حادثه، تصریح کرد: در جریان این آتش سوزی مالک واحد مسکونی و همچنین یکی از آتش نشانان از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی سطحی شدند که در محل توسط عوامل اورژانس مداوا شدند.
علیزاده همچنین گفت: 5 نفر از ساکنان طبقات دهم و یازدهم این ساختمان دچار دودگرفتگی شدند که بلافاصله با کمک آتش نشانان از طریق پشت بام به ساختمان مجاور انتقال یافتند.
معاون عملیات منطقه 4 آتش نشانی در مورد علت بروز آتش سوزی نیز اظهار داشت: علت وقوع این حادثه و همچنین میزان خسارت وارده در حال حاضر توسط کارشناسان منطقه 4 سازمان آتش نشانی در دست بررسی است.
عکسها: پایگاه خبری 125
45282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیمیا IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    5 2
    از آتش نشانان بسیار سپاسگزارم.این طور که معلومه آتش سوزی بدی هم بوده.