عکس‌های علمی و فناوری جذاب این هفته به انتخاب پاپ ساینس را با ما ببینید: از جنگ ستارگان گوشتی و بازسازی مدل مشهورترین نقاشی ون‌گوگ تا رنگین کمان خورشید و شب‌های افغانستان


1- شب‌های پرستاره
عکاسی به نام سایمون کلینگرت این عکس را در افغانستان گرفته است. در سال 2007/۱۳۸۶ نیروهای امریکایی شب هنگام در حال شلیک توپ‌های 155 میلیمتری به سمت مواضع طالبان بودند، که عکاس توانست در یک عکس، علاوه بر رد گلوله شلیک شده و نور چراغ روی کلاه سربازان، طوفانی را که در حال نزدیک شدن بود نیز ثبت کند.

2- جنگ ستارگان گوشتی
کسانی که پشت دوربین این عکس هستند، به این دلیل عکس‌هایی از چیزهای ساخته شده از گوشت را گردآوری می‌کنند که، ... خوب واقعا نمی‌دانیم چرا این کار را می‌کنند. ولی هر انگیزه‌ای داشته باشند، گذشتن از کنار آنها و خیره نشدن به آنها کار سختی است. این یکی مثلا جنگ ستارگان است.

3- مجسمه سکه‌ای
رابرت وشسلر این مجسمه‌های شبیه به پیوندهای شیمیایی را از ارزان‌ترین مواد اولیه ممکن (یعنی سکه‌های بی‌ارزش) می‌سازد. در نتیجه اگر محصول خود را به هر قیمتی بالاتر از یک دلار بفروشد، سود کرده است.

4- شهرهای کوچک
اولیوو باربیری، از شهرهای بزرگ عکس‌های هوایی تهیه می‌کند، ولی از هنر خود به نحوی استفاده می‌کند که عکس گرفته شده، به جای یک تصویر واقعی شبیه به مدل‌های مینیاتوری به نظر برسد. در این عکس می‌توانید بخشی از رم، پایتخت ایتالیا را ببینید.

5- چاپ سه بعدی ون گوگ
اگر گل‌های آفتابگردانی را که ون‌گوگ نقاشی مشهور خود را از روی آنها کشیده بود، می‌توانستیم ببینیم، احتمالا این شکلی بودند. زوج راب و نیک کارتر، با استفاده از نقاشی گل‌های آفتابگردان ون‌گوگ، یک مدل کامپیوتری از این گل‌ها خلق کرده و این پرینت سه بعدی را از آن تهیه کردند.

6- لیزر فضایی
شون گوبل، یک عکس زمانی بسیار زیبا از لیزرهای فضایی گرفته است. تلسکوپ‌های مستقر در قله موناکی هاوایی، برای تصحیح اعوجاج ناشی از جو زمین، از لیزر به عنوان ستاره راهنما استفاده می‌کنند.

7- دایناسور پوشالی
وقتی برنج از مزارع برداشت می‌شود، کاه برجا می‌ماند. و اگر شما یک ژاپنی باحوصله و هنرمند باشید، شاید این چیزی باشد که در پایان در مزرعه شما باقی می‌ماند.

8- موزه درختی
معماری به نام ماسوف آیبک، این خانه درختی را ساخته است، که در آن یک درخت، درست در وسط خانه و در تمام طبقات آن قرار دارد.

9- رنگین‌کمان خورشید
شاید یادتان باشد که در درس فیزیک مدرسه گفته می‌شد که نور را می‌توان به رنگ‌های تشکیل دهنده آن تجزیه کرد. اینجا می‌توانید رنگ‌های تشکیل دهنده نور خورشید را، که با طیف سنج تبدیل فوریه رصدخانه ملی خورشیدی در توسان تهیه شده ببینید. و حالا یک سوال فیزیک: اگر گفتید چرا بعضی از رنگ‌ها در این طیف وجود ندارند (آنها که جای خالیشان سیاه دیده می‌شود)؟

۵۳۲۷۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    10 3
    سپاس.
    • مسعود IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      6 3
      گذارم
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    6 1
    بعضی از رنگ ها توی طیف نور خورشید جا موندن چون توسط گازهای داغ سطح خورشید جذب شدن. بخار هر عنصری فرکانس خاصی از طیف نوری رو جذب میکنه.