رونمایی از طرح پلیس افتخاری صبح امروز شنبه با حضور سردار محمد تقی عصار، معاون نیروی انسانی ناجا در ستاد ناجا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه خبري پليس، معاون نيروي انساني ناجا از فعاليت 15 هزار پليس افتخاري و به كارگيري آنها در 15 استان و سه يگان استراتژيک ناجا خبر داد.

سردار محمدتقي عصار درباره فعاليت پليس افتخاري گفت: امنيت جمعي و اجتماعي اينگونه نيست که نيروي انتظامي بتواند به تنهايي نظم و امنيت در سطح ملي را به انجام برساند طبيعي است كه از همه عوامل و امكانات محيطي بايد حداكثر استفاده را ببرد.

وي جامعه‌پذيري اجتماعي شدن ناجا را يكي از موفقيت‌‌هاي اين نيرو برشمرد و گفت: براساس نظرسنجي هاي موجود نيروي انتظامي از مقبوليت اجتماعي بسيار خوب و منطقي در بين آحاد جامعه برخوردار است؛ طبيعي است تا رسيدن به نقطه آرماني فاصله بسيار زيادي داريم و درصدد هستيم از طريق تعامل و همكاري هر چه بيشتر مردم با پليس به نقطه آرماني برسيم تا شاهد هيچ‌گونه ناامني در كشور نباشيم.

معاون نيروي انساني ناجا به مجوز تشكيل پليس افتخاري براساس قانون مقررات استخدامي ناجا اشاره كرد و گفت: اعضاي اين پليس به صورت داوطلبانه از آغاز براي كمك به نيروي انتظامي و مأموريت‌هايش در بخش‌‌هاي پيشگيري انتظامي جذب مي‌شوند.

وي از گسترده‌تر شدن مأموريت‌هاي پليس افتخاري و بهره‌برداري از اين پليس در مأموريت‌هاي ناجا خبر داد و گفت: اين پليس در 15 استان شامل مازندران، اصفهان، استان سيستان و بلوچستان، تهران بزرگ، فارس، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي،

فرماندهي انتظامي ويژه شرق و غرب تهران، لرستان، كرمانشاه، خوزستان، البرز، خراسان رضوي، گيلان و کرمان و نيز سه يگان استرتژيک ناجا نظير فرماندهي يگان‌هاي ويژه، فرماندهي مرزباني و پليس فتا به كارگيري مي‌شوند.

عصار از مجوز فعاليت 15 هزار نفر پليس افتخاري خبر داد و درباره استخدام اين افراد گفت: پليس افتخاري رابطه استخدام رسمي با ما ندارد و اعضاي اين پليس به صورت پاره وقت در مأموريت‌هاي ناجا به كارگيري مي‌شوند.

وي درباره حقوق و مزاياي اين پليس گفت: پليس افتخاري رابطه حقوقي مداوم با ناجا ندارد و به نوعي پاداش براي آنها هنگام حضور در مأموريت‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون نيروي انساني ناجا گفت: اعضاي پليس افتخاري داراي يونيفرم متحدالشكل و مخصوصي بوده و متناسب با آموزش‌هاي لازم تجهيزات پليسي در اختيار آنها قرار داده مي‌شود؛ همانند عناصر پليس، ناجا در قبال عملکرد آنها پاسخگو خواهد بود. در طرح سالم‌سازي دريا پليس افتخاري پس از فراگيري آموزش‌هاي لازم متناسب با مأموريت‌هاي اين طرح به كارگيري مي‌شود.

عصار درباره ضابطيت قضايي پليس‌هاي افتخاري گفت: اين افراد آموزش خواهند ديد و متناسب با مأموريت‌هايشان به آنها تجهيزات و اختيارات لازم داده خواهد شد.

وي درباره جذب اعضاي اين پليس گفت: يكي از شرايط جذب در پليس افتخاري داشتن گواهي عدم سوء پيشينه و سوء شهرت است.

عصار با بيان اينكه پليس افتخاري در دو سطح يك و ويژه كار خود را آغاز مي‌كند گفت: در حال حاضر اعضاي اين پليس فقط در سطح يك به صورت آزمايشي جذب شدند و بعد از سال 93 به سطح ويژه ارتقاء خواهند يافت.

به گفته وي اعضاي پليس افتخاري زماني كه در اختيار ناجا هستند داراي بيمه لحظه‌اي مي‌باشند و در صورتي كه در مأموريت‌هاي اين نيرو شهيد و يا مجروح شوند از مزايا و ضوابط سازماني كه براي كاركنان لحاظ مي‌شود برخوردار مي‌‌شوند.

عصار با بيان اينكه اعضاي پليس افتخاري به صورت منظم با پايگاه‌هاي اطلاعاتي و كلانتري‌ها در ارتباط هستند و به شكل كاملا منظم از آنها در مأموريت‌هاي پليس استفاده مي‌شود، گفت: در گشت‌هاي انتظامي ، در كنار دو مأمور پليس يك پليس افتخاري براي پيشگيري از جرم استفاده مي‌شود؛ پليس هاي افتخاري در عمليات‌هاي ساده به کار گرفته خواهند شد و در کنار ماموران حرفه‌اي به صورت هم‌افزايي فعاليت خواهند کرد.

معاون نيروي انساني ناجا گفت: شهروندان در صورت علاقمندي جهت جذب در پليس افتخاري مي‌توانند به مراكز جذب و گزينش استخدام استان هاي سراسر کشور مراجعه كنند؛ معاونان نيروي انساني استانها مسئول جذب اين پليس هستند.
افراد مذکور پس از گذراندن دوره‌هاي آموزشي و گزينش جذب پليس افتخاري مي‌شوند که دستورالعمل هفت‌گانه‌اي براي آنها پيش‌بيني شده است.

عصار از جذب 5 هزار پليس افتخاري در تهران بزرگ خبر داد و گفت: ميانگين سني جذب اعضاي اين پليس 18 سال به بالا است؛ از 15 هزار پليس افتخاري جذب شده، 20 درصد آنها خانم مي باشد.

معاون نيروي انساني ناجا گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلف از اعضاي پليس افتخاري مي‌توانند به 197 شكايت‌ و انتقادات خود را مطرح كنند.

وي الگو بودن را يكي از ابعاد پليس حرفه‌اي عنوان كرد و گفت: هنگامي كه پليس افتخاري در كنار پليس حرفه‌اي قرار مي‌گيرد افتخار الگو بودن محقق مي‌شود و از جمله امتيازات پليس افتخاري اين است كه در صف مقدم و اولويت‌هاي اول استخدام ناجا قرار دارند.

عصار گفت: تجربه جذب پليس افتخاري سال‌ها مورد مطالعه و بررسي قرار گرفته است؛ از سوي ديگر راهبرد و چشم‌انداز پليس افتخاري متناسب با اهداف و شرايط ناجا تدوين شده است.
معاون نيروي انساني ناجا در خاتمه گفت: همچنين جوانان جذب شده در پليس افتخاري که به خدمت سربازي نرفته‌اند، دوره آموزشي براي آنها لحاظ مي شود و حتي در استان محل سکونت شان، خدمت خود را  می گذرانند.


عکسها: مهر

47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یه ایرانی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    21 5
    تو هوای گرم تابستون در عجبم این لباسا اذیتشون نمیکنه یعنی؟ من که عکسش رو هم دیدم پختم از گرما..... ای کاش میشد ارگان ها طرح لباس تابستونزمستونی می داشتند بنظرم تو اثر بخشی عملکردشون تاثیر مثبت میذاره
  • فرزاد IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    27 21
    سلام و خدا قوت کجا باید ثبت نام کنیم
  • رضا A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    14 16
    من متولد ١٣٧۵ ,هستم ایا میتونم در این طرح شرکت کنم؟
  • علی A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    24 7
    بدون پول می خواند خدمت کنند
  • روح اله A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    10 12
    من 30 سال سن دارم و کارمند ایا می توانم ثبت نام کنم
  • بی نام IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    11 8
    ایا بسیجی ها هم میتوانند صبت نام کنند
  • بی نام A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    14 10
    من کارای ثبتنامم تمام شده پس چرا خبری نیس
  • نوروز GB ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    13 8
    من در خدمت سربازی هستم ایا می توان ثبت نام کرد
  • مهدی A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 8
    سلام من متولد 1367هستم سوالم اینه که احتمال داره توی سن بالا هم رسمی بشیم؟؟؟؟