• فارسی
  • العربية
  • English
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • آرشیو
×
  • فید خبرآنلاین
  • تلگرام خبرآنلاین
  • اینستاگرام خبرآنلاین
  • تویتر خبرآنلاین
  • آپارات خبرآنلاین
جمعه ۱۸ مهر ۱۴۰۴
خبرآنلاین
  • صفحه اصلی
  • سیاست
    • رهبری
    • انتخابات
    • دولت
    • احزاب و شخصیت‌ها
    • مجلس
    • نظامی
  • اقتصاد
    • اقتصاد کلان
    • راهنمای خريد
    • مسکن
    • جهان
    • اقتصاد سیاسی
    • بازار مالی
    • صنعت
    • انرژی
    • بازرگانی
    • بازار کار
    • کشاورزی
    • کسب و کار
  • فرهنگ
    • سینما
    • دفاع مقدس
    • تلویزیون
    • طنز و کاریکاتور
    • ادبیات
    • موسیقی
    • تجسمی
    • رسانه
    • تئاتر
    • کتاب
    • مدیریت فرهنگی
  • جامعه
    • آموزش
    • محیط زیست
    • شهری
    • آسیب‌ها
    • خانواده
    • قضایی
    • حوادث
    • سرگرمی
    • پلیس
    • مشکلات مردم
    • سبک زندگی
    • میراث فرهنگی و گردشگری
  • سلامت
    • بیماری ها
    • سلامت کودک‌ و خانواده
    • سلامت زنان
    • سلامت مردان
    • سالمندی
    • دارو و تجهیزات پزشکی
    • اصناف پزشکی
    • سلامت روان
    • تغذیه و تناسب اندام
    • مد و زیبایی
  • بین‌الملل
    • آمریکا
    • آسیا
    • خاورمیانه
    • اقیانوسیه
    • آفریقا
    • آسیای میانه و قفقاز
    • دیپلماسی
    • انرژی هسته‌ای
    • اروپا
    • چین
  • ورزش
    • فوتبال ملی
    • لیگ برتر
    • فوتبال جهان
    • ورزش‌های رزمی
    • کشتی و وزنه‌برداری
    • والیبال
    • بسکتبال
    • المپيك و پارالمپيك
    • مدیریت ورزش
    • دیگر ورزش‌ها
    • ورزش‌های جدید
  • تاریخ
    • تاریخ جهان
    • تاریخ ایران
  • دانش و فناوری
    • استارت آپ
    • خودرو
    • شبه علم
    • نجوم
    • اینترنت
    • جنگ افزار
    • پزشکی
    • فناوری
    • بازی
    • طبیعت
    • دانش‌های بنیادی
  • هوش مصنوعی
    • هوش مصنوعی در ایران
    • هوش مصنوعی در جهان
  • اندیشه
  • دین
  • کافه خبر
  • چندرسانه‌ای
    • فیلم
    • عکس
    • صدا
    • پادکست
  • انتشارات
  • وبلاگ
  • استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • استان تهران
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • یزد
    • مناطق آزاد
    • منطقه آزاد کیش
filterاخبار امروز
  • افول کیفیت سینمای کودک در سایه بحران‌های اجتماعی و اقتصادی / مسئولان درگیر بحران‌های بزرگ‌اند و کودک به حاشیه رفته است

    آزیتا حاجیان در گفت‌وگو با خبرآنلاین از دغدغه‌هایش برای سینمای کودک گفت

    افول کیفیت سینمای کودک در سایه بحران‌های اجتماعی و اقتصادی / مسئولان درگیر بحران‌های بزرگ‌اند و کودک به حاشیه رفته است

    سینماآزیتا حاجیان، بازیگر و داور جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با انتقاد از وضعیت سینمای کودک در ایران تأکید کرد که در شرایطی که کودکان امروز با بهترین آثار جهانی در فضای مجازی مواجه‌اند، تولیدات سطحی و بی‌کیفیت نه‌تنها کمکی به این حوزه نمی‌کند بلکه موجب پس‌رفت نیز می‌شود.

    ۱۴۰۴-۰۷-۱۶ ۱۴:۲۵
  • سیاوش چراغی‌پور: دوران طلایی سینمای کودک به سر آمده است/ نباید از تأثیر فضای مجازی، ماهواره‌ها و انیمیشن‌های خارجی غافل شویم

    در حاشیه سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان مطرح شد

    سیاوش چراغی‌پور: دوران طلایی سینمای کودک به سر آمده است/ نباید از تأثیر فضای مجازی، ماهواره‌ها و انیمیشن‌های خارجی غافل شویم

    سینماسیاوش چراغی‌پور که با فیلم سینمایی «بچه مردم» در سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان حاضر است عقیده دارد دوران طلایی سینمای کودک به سر آمده و خروج از این وضعیت نیازمند ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی جدی است.

    ۱۴۰۴-۰۷-۱۵ ۱۴:۵۳
  • از رؤیای آکسفورد تا بمباران‌های غزه؛ داستان شاعری که با تراژدی بزرگ شد

    شاعر فلسطینی از تراژدی‌هایش در غزه سخن گفت

    از رؤیای آکسفورد تا بمباران‌های غزه؛ داستان شاعری که با تراژدی بزرگ شد

    ادبیاتبتول ابو عقیلین، شاعر ۲۰ ساله فلسطینی، با تجربه تراژدی‌های روزمره در غزه، تلاش می‌کند در شعرهایش خشونت و وحشت جنگ را به زبانی شاعرانه و شخصی منتقل کند. او در مجموعه شعر تازه خود، «۴۸ کیلوگرم»، هر شعر را نمادی از بخشی از وجود خود می‌داند و روایت زندگی و مرگ در شهری درگیر جنگ را ثبت کرده است.

    ۱۴۰۴-۰۷-۱۴ ۱۳:۰۰
  • ضابطیان: مدیران عافیت‌اندیش خلاقیت را قربانی کردند/ ما از «نگفتن‌ها، ننوشتن‌ها، نساختن‌ها و نسرودن‌ها» می‌گوییم

    «ساطور» ادعای عبرت‌آموزی یا افشاگری ندارد، بلکه یک نوع تاریخ‌نگاری از فرهنگ و هنر کشورمان است

    ضابطیان: مدیران عافیت‌اندیش خلاقیت را قربانی کردند/ ما از «نگفتن‌ها، ننوشتن‌ها، نساختن‌ها و نسرودن‌ها» می‌گوییم

    سینمامنصور ضابطیان با اشاره به تجربه تازه‌اش در اجرای برنامه «ساطور» می‌گوید این مجموعه تلاشی برای ثبت تاریخ شفاهی سانسور در فرهنگ و هنر است؛ برنامه‌ای که نه داعیه افشاگری دارد و نه قصد عبرت‌آموزی، بلکه در فضایی همراه با طنز و روایت، خاطرات تلخ و گاه خنده‌دار هنرمندان از محدودیت‌ها را مرور می‌کند.

    ۱۴۰۴-۰۷-۱۴ ۱۲:۰۰
  • مدیران پیشین صداوسیما در «خبرآنلاین»: اول انقلاب، اخراج‌ها فراوان و نظرات به‌شدت غیرتخصصی بود / گزارش‌های تصویری، کاملا قابل راستی‌آزمایی بودند

    بخش اول/ روایت راویان کارآزموده و مجرب حوزه رسانه در جنگ عراق علیه ایران

    مدیران پیشین صداوسیما در «خبرآنلاین»: اول انقلاب، اخراج‌ها فراوان و نظرات به‌شدت غیرتخصصی بود / گزارش‌های تصویری، کاملا قابل راستی‌آزمایی بودند

    رسانه محمد هاشمی، رئیس سازمان صداوسیمای وقت، محمدمهدی پورمحمدی و غلامحسین کرباسچی مدیران شبکه یک و دو، محمدعلی ایزدی مدیر خبر رادیو و تلویزیون، محمدعلی ابطحی مدیر رادیو و قسیمی یکی از مدیران فنی صداوسیمای وقت در کافه‌خبر خبرگزاری خبرآنلاین حضور یافتند.

    ۱۴۰۴-۰۷-۱۳ ۱۴:۴۳
  • چرا امید ما را فراموش نمی‌کند؟ / ادبیات و هنر امروز مثل چراغ جادوست

    گفت‌وگو با محمدرضا کاتب درباره رمان لمس

    چرا امید ما را فراموش نمی‌کند؟ / ادبیات و هنر امروز مثل چراغ جادوست

    ادبیاتمحمدرضا کاتب بیش از چهار دهه است که بی‌وقفه می‌نویسد؛ اما مسیر او پر از سد و مانع بوده است. از رمانی که یک دهه پشت درهای بسته سانسور ماند تا اثری که پس از سه سال انتظار سرانجام به چاپ رسید. با این حال، او همچنان نوشتن را رها نکرده و در آثارش شخصیت‌هایی خلق کرده که مثل خود او زخمی، پرتناقض و در عین حال سرپا ایستاده‌اند.

    ۱۴۰۴-۰۷-۱۲ ۱۴:۰۰
  • کاهش ۱۲ میلیونی تماشاگران سینما در راه است/ هزار میلیارد تومان زیان پیش‌بینی می‌شود

    علم‌الهدی: مکانیسم ماشه بیش از اقتصاد، روان مردم و سینماگران را نشانه می‌گیرد

    کاهش ۱۲ میلیونی تماشاگران سینما در راه است/ هزار میلیارد تومان زیان پیش‌بینی می‌شود

    سینماامیرحسین علم‌الهدی، کارشناس سینما، هشدار داد که فعال شدن مکانیسم ماشه می‌تواند کاهش جدی مخاطبان و بحران تازه‌ای در اقتصاد سینمای ایران به همراه آورد؛ بحرانی که به گفته او بیش از هر چیز از آثار روانی این تصمیم بر مردم و سینماگران نشأت می‌گیرد.

    ۱۴۰۴-۰۷-۰۸ ۱۳:۵۶
  • بررسی اتهام سنگین به «علت مرگ: نامعلوم» / فیلمنامه نماینده ایران در اسکار، اقتباس غیرقانونی است؟

    روایتی از ادعای یک فیلم ساز درباره برداشت از فیلم کوتاهش

    بررسی اتهام سنگین به «علت مرگ: نامعلوم» / فیلمنامه نماینده ایران در اسکار، اقتباس غیرقانونی است؟

    سینماطبق بررسی‌های انجام‌شده، ادعای سازنده‌ی «صبح غمگین» درخصوص برداشت علی زرنگار برای ساخت «علت مرگ: نامعلوم» از فیلم کوتاه او، کذب است و ازجمله نشانه‌های واضح آن این که زرنگار ایده‌ی اولیه‌ی نماینده‌ی این روزهای سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۶ را سال ۱۳۹۳ با علی و وحید جلیلوند و حسین مهکام در میان گذاشت و شروع به نوشتن آن برای ساخت توسط احد صادقی کرد.

    ۱۴۰۴-۰۷-۰۲ ۱۴:۳۸
  • سینمای کمدی ایران در تنگنای خلاقیت و مخاطب/ تهیه‌کنندگان با تکرار فرمول‌های قدیمی، کمدی ایران را به انباری تبدیل کرده‌اند

    گفت‌وگو با مهدی علی‌میرزایی کارگردان و فیلمنامه‌نویس درباره‌ آینده سینمای کمدی ایران

    سینمای کمدی ایران در تنگنای خلاقیت و مخاطب/ تهیه‌کنندگان با تکرار فرمول‌های قدیمی، کمدی ایران را به انباری تبدیل کرده‌اند

    سینمامهدی علی‌میرزایی، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران، در گفت‌وگو با خبرآنلاین به بررسی وضعیت کنونی سینمای کمدی، سلیقه مخاطبان و چالش‌های پیش روی این ژانر پرداخت. او با تأکید بر جایگاه ویژه کمدی در گیشه و تأثیر تغییرات اجتماعی بر ذائقه مخاطب، چرخه طبیعی تحول این ژانر را توضیح داد و نقش خلاقیت و شناخت دقیق جامعه را در موفقیت آثار کمدی برجسته کرد.

    ۱۴۰۴-۰۶-۲۸ ۱۴:۰۰
  • کنسرت شجریان؛ به قصد ساخت‌ و پاخت با قدرت یا برای شادمانی مردم؟/  اگر جای او بودم زیر بار برگزاری کنسرت در این شرایط نمی‌رفتم

    آیا چنین شکاف‌هایی تنها در فضای شبکه‌های اجتماعی فارسی وجود دارد یا جهانی است؟

    کنسرت شجریان؛ به قصد ساخت‌ و پاخت با قدرت یا برای شادمانی مردم؟/ اگر جای او بودم زیر بار برگزاری کنسرت در این شرایط نمی‌رفتم

    موسیقیجلال سمیعی، روزنامه‌نگار معتقد است وقتی شکاف میان جریان رسمی و جریان غیررسمی در جامعه‌ای به این حد زیاد است، بازیگرانی از جامعه غیررسمی می‌کوشند هر اتفاق حساسیت‌برانگیزی را، مثل برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان، تبدیل به تریبونی برای رساندن صدایش‌شان کنند و به‌تبع لباسی بر تنش بپوشند که بسیار دور از قصد اولیه بوده است.

    ۱۴۰۴-۰۶-۲۷ ۱۴:۲۲
  • هوشنگ کامکار: زیر بمباران تهران ماندم و قطعه «ای یاران کجائید؟» را ساختم/ وضعیت موسیقی همین‌طور نمی‌ماند و بالاخره تحولاتی در آن به‌وجود می‌آید

    گله‌های آهنگساز «کجایید ای شهیدان خدایی؟» از بی‌توجهی به موسیقی

    هوشنگ کامکار: زیر بمباران تهران ماندم و قطعه «ای یاران کجائید؟» را ساختم/ وضعیت موسیقی همین‌طور نمی‌ماند و بالاخره تحولاتی در آن به‌وجود می‌آید

    موسیقیهوشنگ کامکار، آهنگساز و سرپرست گروه کامکارها، در گفت‌وگویی با خبرآنلاین به بهانه انتشار قطعه «باد تندی باید…» در یادبود احمد پژمان، از خاطراتش با این آهنگساز بزرگ، سال‌های بمباران و جنگ، نخستین تک‌خوانی زن در گروه کامکارها، گلایه‌هایش از تلویزیون و ارکستر سمفونیک و دغدغه‌هایش برای آینده موسیقی ایران سخن گفت.

    ۱۴۰۴-۰۶-۲۶ ۱۳:۰۰
  • دو گفتمان متضاد درباره کنسرت شجریان/ چرا تخریب «همایون» در فضای مجازی ساده‌تر است؟

    بیشتر ایرانی‌ها می‌خواهند زندگی کنند و حاضر نیستند برای تغییر سیاسی به تعلیق زندگی تن دهند

    دو گفتمان متضاد درباره کنسرت شجریان/ چرا تخریب «همایون» در فضای مجازی ساده‌تر است؟

    رسانهمجتبی قلی‌پور، عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات راهبردی می‌گوید لغو کنسرت همایون شجریان بر انبان بی‌اعتمادی‌ها و بدبینی‌ها خواهد افزود و خود به یکی از ده‌ها خاطره تلخی تبدیل خواهد شد که حافظه جمعی ایرانیان را چنین مستعد قطبی‌شدگی بدخیم کرده است.

    ۱۴۰۴-۰۶-۲۴ ۱۵:۰۹
  • ادبیات، سانسور و ایستادن در برابر پوپولیسم/ادبیات می‌تواند ابزاری برای مقاومت باشد

    لیا اوپی و الیف شافاک درباره نوشتن در عصر عوام‌فریب‌ها صحبت کردند

    ادبیات، سانسور و ایستادن در برابر پوپولیسم/ادبیات می‌تواند ابزاری برای مقاومت باشد

    ادبیاتدر عصری که دموگ‌ها و پوپولیست‌ها با وعده ساده‌سازی جهان، سیاست را به صحنه‌ای برای شعارهای کوتاه و تکراری تبدیل کرده‌اند، دو نویسنده برجسته، لیا اوپی و الیف شافاک، از خلال ادبیات به چالش کشیدن سانسور، نقد قدرت و بازنمایی تاریخ می‌پردازند. آن‌ها با تجربه زندگی در جوامع توتالیتر و مواجهه با محدودیت‌های اجتماعی و جنسیتی، نشان می‌دهند که ادبیات می‌تواند ابزاری برای مقاومت، حافظه و بازسازی روایت‌های فراموش‌شده باشد و همچنان قدرت انسانی در برابر فشارهای سیاسی و فرهنگی را به تصویر بکشد.

    ۱۴۰۴-۰۶-۱۹ ۱۴:۰۰
  • تبدیل کنسرت خیابانی به منبع متن باز برای تفاسیر سیاسی رادیکال/ چه شد که شجریان را در «دادگاه صحرایی آنلاین» محاکمه و محکوم کردیم؟

    تخریب چهره‌ها و ترور شخصیت‌ها تبدیل به اقدامی بی‌هزینه یا بسیار کم‌هزینه در شبکه های اجتماعی شده است

    تبدیل کنسرت خیابانی به منبع متن باز برای تفاسیر سیاسی رادیکال/ چه شد که شجریان را در «دادگاه صحرایی آنلاین» محاکمه و محکوم کردیم؟

    موسیقییک کارشناس فرهنگی می‌گوید برگزاری کنسرت خیابانی در هر کجای دنیا از بافتاری مشخص برخوردار است، به عبارت دیگر در زمان و مکانی مشخص با مخاطب و هدفی معین برگزار می‌شود. اما در کشور ما این کنش فرهنگی، در فضای مجازی عملا بافتار اصلی خود را از دست می‌دهد، در معرض قضاوت میلیون‌ها کاربر با زمینه‌های فکری و دیدگاه‌های متفاوت قرار می گیرد و تبدیل به امری دیگر می‌شود. پس یک رویداد فرهنگی تبدیل به منبعی متن‌باز می‌شود و برای تفاسیر سیاسی رادیکال مورد استفاده یا به عبارت بهتر، مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

    ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۱۵:۵۳
  • تنبور و چالش‌های آن/ جای خالی مرکز حفظ و اشاعه موسیقی نواحی

    تنبور و چالش‌های آن/ جای خالی مرکز حفظ و اشاعه موسیقی نواحی

    موسیقیتنبور به‌عنوان یکی از کهن‌ترین سازهای ایرانی، امروز در نقطه عطفی میان اصالت و تغییر ایستاده است. در گفت‌وگو با پوریا فرجی، نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی، از چالش‌های داوری در جشنواره ملی موسیقی جوان، فراموشی برخی مکاتب قدیمی و تأثیر رسانه‌های اجتماعی و رویکرد شهری‌شدن بر نسل جدید نوازندگان تنبور سخن گفته‌ایم.

    ۱۴۰۴-۰۶-۱۸ ۱۳:۳۰
  • بلندترین صداهای مخالف کنسرت شجریان؛ سلطنت‌طلب‌ها و پایداری‌چی‌ها/ چرا بار صندلی‌های داغ گفت‌وگو بر دوش شبکه‌های اجتماعی افتاد؟

    مرضیه ادهم می‌گوید ما به جامعه‌ای کم‌حافظه تبدیل شده‌ایم که موج به موج و ترند به ترند بالا و پایین می‌شویم

    بلندترین صداهای مخالف کنسرت شجریان؛ سلطنت‌طلب‌ها و پایداری‌چی‌ها/ چرا بار صندلی‌های داغ گفت‌وگو بر دوش شبکه‌های اجتماعی افتاد؟

    موسیقیمرضیه ادهم، پژوهشگر حوزه رسانه و فضای مجازی معتقد است در نبود زیرساخت‌های مدنی و حوزه عمومی مناسب جهت گفت‌وگو و اساسا در فقدان امکان شکل‌گیری گفت‌وگوهای چالشی در رسانه‌هایی چون تلویزیون رسمی و سایت‌های خبری معتبر، طبیعی است که بار صندلی‌های داغ بر دوش شبکه‌های اجتماعی بیفتد. آن هم شبکه‌هایی که با توجه به ویژگی‌های ذاتی‌شان قطبیدگی هستند. درنتیجه عجیب نیست که در ماجرایی چون ماجرای کنسرت خیابانی همایون شجریان بلندترین صداهایی که به گوش برسد، صدای سلطنت‌طلب‌ها و پایداری‌چی‌ها باشد.

    ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۵:۳۶
  • از رولکس‌های تقلبی تا سکوت در دیالوگ‌ها /فیلم‌ها مثل موسیقی‌اند؛ گاهی آرام، گاهی پرجنب و جوش

    جیم جارموش درباره جهان فیلم تازه‌اش در ونیز گفت

    از رولکس‌های تقلبی تا سکوت در دیالوگ‌ها /فیلم‌ها مثل موسیقی‌اند؛ گاهی آرام، گاهی پرجنب و جوش

    سینماجیم جارموش که تازه‌ترین اثرش «پدر، مادر، خواهر، برادر» در بخش مسابقه هشتاد و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز حضور داشت، در گفت‌وگویی درباره‌ی داستان‌هایش، کارش و عشقش به سینما صحبت می‌کند.

    ۱۴۰۴-۰۶-۱۷ ۱۰:۰۰
  • وقتی صدای هند رجب را شنیدم، حس کردم او از من کمک می‌خواهد

    روایت کوثر بن هنیه کارگردان تونسی برنده جایزه بزرگ هیئت داوران جشنواره فیلم ونیز از ساخت فیلمش

    وقتی صدای هند رجب را شنیدم، حس کردم او از من کمک می‌خواهد

    سینماکوثر بن هنیه کارگردان تونسی با فیلم «صدای هند رجب» جایزه بزرگ هیئت‌داوران را از آن خود کرد و به نمادی از مقاومت فلسطین بدل شد.

    ۱۴۰۴-۰۶-۱۶ ۰۸:۰۹
  • عادی‌سازی خشونت در سریال‌ها، چرخه خشونت اجتماعی را تقویت می‌کند

    از «پوست شیر» تا «وحشی»؛ چرا خشونت به فرمول موفقیت نمایش خانگی بدل شد؟

    عادی‌سازی خشونت در سریال‌ها، چرخه خشونت اجتماعی را تقویت می‌کند

    تلویزیونخشونت در سریال‌های ایرانی، دیگر فقط یک عنصر دراماتیک نیست؛ به فرمول اصلی موفقیت پلتفرم‌ها بدل شده است. داوود فتحی، روانشناس، می‌گوید این روند نه‌تنها بازتاب تنش‌های اجتماعی و روانی جامعه است، بلکه می‌تواند به عادی‌سازی و بازتولید خشونت در زندگی روزمره مردم منجر شود.

    ۱۴۰۴-۰۶-۱۵ ۱۴:۰۰
  • همایون شجریان و هزینه اجتماعی یک ایده مردمی/  شجریان در تیغه‌های قطبی شدن افراطی‌گری گیر کرد

    بررسی پیامدهای قطبی‌شدن جامعه برای عرصه هنر و فرهنگ در گفت‌وگو با حسین ایمانی جاجرمی

    همایون شجریان و هزینه اجتماعی یک ایده مردمی/ شجریان در تیغه‌های قطبی شدن افراطی‌گری گیر کرد

    موسیقیدر روزهایی که خبر برگزاری یک کنسرت خیابانی رایگان توسط همایون شجریان هنوز در حد ایده بود، فضای مجازی به میدان جدال شدید میان موافقان و مخالفان بدل شد؛ جدالی که فراتر از نقد یک رویداد هنری رفت و به عرصه‌ای از طرد اجتماعی و فرهنگی تبدیل شد.

    ۱۴۰۴-۰۶-۱۴ ۱۴:۰۰
  • نمایش آثار یکی از فیلمسازان برجسته و صاحب‌سبک جهان در سالن فردوس

    نمایش آثار یکی از فیلمسازان برجسته و صاحب‌سبک جهان در سالن فردوس

    سینماسالن فردوس موزه سینمای ایران در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۴ میزبان مجموعه‌ای از آثار سرگئی پاراجانف، فیلمساز برجسته و صاحب‌سبک سینمای جهان خواهد بود.

    ۱۴۰۴-۰۶-۱۳ ۱۵:۳۰
  • تحلیل جامعه‌شناسانه واکنش‌های انتقادی به همایون شجریان/ وقتی هنر هم قربانی سیاست می‌شود

    یک جامعه‌شناس می‌گوید: بحران مدیریت و کاهش سرمایه اجتماعی، زمینه‌ساز طرد اجتماعی هنرمندان است

    تحلیل جامعه‌شناسانه واکنش‌های انتقادی به همایون شجریان/ وقتی هنر هم قربانی سیاست می‌شود

    موسیقیلغو کنسرت خیابانی همایون شجریان در میدان آزادی تنها به برهم خوردن یک رویداد موسیقایی ختم نشد؛ این اتفاق در مدت کوتاهی به موضوعی اجتماعی و حتی سیاسی تبدیل شد. موجی از انتقادها، ناسزاها و بایکوت مجازی، هنرمندی را که سال‌ها در حافظه جمعی ایرانیان به عنوان صدایی ماندگار و فرزند خلف استاد محمدرضا شجریان شناخته می‌شد، هدف قرار داد.

    ۱۴۰۴-۰۶-۱۳ ۱۴:۲۴
  • امید زندگانی: نمی‌خواستم بعد از ۱۰ سال بازگشت، بگویند فسیل شده و درب‌وداغان است/ اشتباهم جذب‌شدن به اجرای تلویزیونی بود

    از ممنوع‌الکاری تا بازگشت به صحنه تئاتر

    امید زندگانی: نمی‌خواستم بعد از ۱۰ سال بازگشت، بگویند فسیل شده و درب‌وداغان است/ اشتباهم جذب‌شدن به اجرای تلویزیونی بود

    تئاترامید زندگانی با اشاره به چهار سال ممنوع‌الکاری مستقیم و بعد هم غیرمستقیم؛ چون باید دوباره به یاد آدم‌ها می‌آورد که او هم هست، از مجموعا ۱۰ سال دوری از عرصه بازیگری گفت. او که این روزها با نمایش «کافه مَک‌اَدَم» روی صحنه است می‌گوید در تمام طول این سال‌ها برایش بسیار دشوار بود که خودش را سرحال نگه دارد، ورزش کند و مراقب تغذیه‌اش باشد. اما می‌دانست که این دوری بالاخره یک روز تمام می‌شود. چون به گفته خودش، می‌دانست که اشتباهی نکرده‌ است.

    ۱۴۰۴-۰۶-۰۵ ۱۴:۰۰
  • هیولایی عظیم‌الجثه که بدنش از پیکر مردگان است/ سفر ۳۰ ساله برای ساخت یک فیلم

    گی‌یرمو دل‌تورو از فیلم «فرانکنشتاین» می‌گوید:

    هیولایی عظیم‌الجثه که بدنش از پیکر مردگان است/ سفر ۳۰ ساله برای ساخت یک فیلم

    سینماگی‌یرمو دل تورو بعد از سه دهه تلاش و پشتکار، سرانجام رازهای پشت ساخت فیلم «فرانکنشتاین» را فاش کرد: از چرایی کنار گذاشتن ایده‌اش برای دو فیلم و انتخاب اسکار آیزاک و جیکوب الوردی، تا طراحی ظاهری هیولا و دکورهای عظیم. او می‌گوید «فرانکنشتاین» نه یک فیلم ترسناک، بلکه داستانی درباره درد خانوادگی، پدر و پسر و تجربه‌ی انسانی است؛ پروژه‌ای که با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری نتفلیکس، مسیرش از سینما به استریم را طی خواهد کرد.

    ۱۴۰۴-۰۵-۳۰ ۱۴:۰۰
  • «پیرپسر» چگونه ساخته شد؟

    «پیرپسر» چگونه ساخته شد؟

    سینما چهارمین برنامه ماهانه «سینما سلامت» در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم مستندی از مراحل شکل‌گیری فیلم سینمایی پرمخاطب «پیرپسر» ساخته اکتای براهنی اختصاص دارد.

    ۱۴۰۴-۰۵-۲۸ ۱۲:۰۰
  • دلخوری شدید علی شمس از کسانی که دربرابر اتهامات جنبش Me Too تنهایش گذاشتند/ چرا «بر زمین می‌زَنَدَش» بازیگر زن  ندارد؟

    من اهل پاسخ نیستم. من اهل بیان ترسم، من هم‌وطن فردوسی‌ و خیام هستم

    دلخوری شدید علی شمس از کسانی که دربرابر اتهامات جنبش Me Too تنهایش گذاشتند/ چرا «بر زمین می‌زَنَدَش» بازیگر زن ندارد؟

    تئاترعلی شمس نویسنده و کارگردان «بر زمین می‌زَنَدَش» معتقد است تبیین برزخی که در آن زندگی می‌کنیم، یعنی نظام‌مند کردنِ فرمیِ وضعیتی که در آن به سر می‌بریم، به خودی خود شاهکار است. او عقیده دارد توانسته است به شکل زیبایی‌شناسانه و پدیدارشناسانه‌ای وضعیت زیستی‌اش را تبدیل به شکلی کند که برای واشکافی و استدراک آن باید خیامی بود.

    ۱۴۰۴-۰۵-۲۶ ۱۶:۳۴
  • پیرپسر، پیشگویی جنگ/ غمگین می‌شوم به بهانه‌ من به پدرم کنایه می‌زنند

    اکتای براهنی در گفت‌وگو با خبرآنلاین

    پیرپسر، پیشگویی جنگ/ غمگین می‌شوم به بهانه‌ من به پدرم کنایه می‌زنند

    سینمافیلم «پیرپسر» ساخته اکتای براهنی از همان روزهای نخست اکران، به دلیل فرم و مضمون مرکز توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. این فیلم، نماینده‌ای شاخص از سینمای اجتماعی امروز ایران است، که این روزها به دومین فیلم پرفروش گیشه تبدیل شده است.

    ۱۴۰۴-۰۵-۲۵ ۱۶:۰۸
  • نقشی که فرهاد آئیش دوست داشت پیش از مرگش بازی کند/ میمونی با جهان‌بینی کافکایی که مائده طهماسبی ساخت

    فرهاد آئیش و مائده طهماسبی با حضور در کافه‌خبر از «گزارشی به آکادمی» و چیزهای دیگر گفتند

    نقشی که فرهاد آئیش دوست داشت پیش از مرگش بازی کند/ میمونی با جهان‌بینی کافکایی که مائده طهماسبی ساخت

    تئاترفرهاد آئیش این روزها به کارگردانی مائده طهماسبی در نقش میمونی به نام جان میلتون روی صحنه است. او می‌گوید در سنی‌ است که حتما باید این نقش را بازی می‌کرد و این اتفاقی بود که دوست داشت پیش از مرگش رخ دهد. آئیش معتقد است این کاراکتر؛ میمونی با جهان‌بینی کافکایی بیش از هر نقش دیگری به او نزدیک است.

    ۱۴۰۴-۰۵-۱۹ ۱۴:۰۰
  • فرشچیان هنرمندی که سنت و مدرنیته را در جان نگارگری ایران هضم کرد

    جایگاه بی‌بدیل فرشچیان در معرفی هنر ایرانی به جهان

    فرشچیان هنرمندی که سنت و مدرنیته را در جان نگارگری ایران هضم کرد

    تجسمیدر پی درگذشت استاد محمود فرشچیان، چهره ماندگار نگارگری معاصر، رضا میرمبین در گفت‌وگویی از ویژگی‌های فرمی و محتوایی آثار این هنرمند بزرگ، نقش او در معرفی نگارگری ایرانی به جهان و نگاه منحصربه‌فردش به سنت و مدرنیته سخن گفت.

    ۱۴۰۴-۰۵-۱۸ ۱۴:۰۸
  • خشونت فیلم‌ها؛ زنگ خطر یا تخلیه روانی؟/ موج خشونت در آثار نمایشی نتیجه خشم فروخورده جامعه ما است

    سریال‌های خشن در بستری ناکارآمد؛ نه نظارت هست و نه آموزش

    خشونت فیلم‌ها؛ زنگ خطر یا تخلیه روانی؟/ موج خشونت در آثار نمایشی نتیجه خشم فروخورده جامعه ما است

    تلویزیوندر شرایطی که سریال‌هایی با محوریت خشونت در کشور با استقبال بهتری رو به رو می‌شود بزرگ‌ترین سوال این است که چه اتفاقی باعث شده است جامعه این محتوا را برای تماشا ترجیح بدهد.

    ۱۴۰۴-۰۵-۱۵ ۱۴:۰۰
  • قبلی
  • ۱
  • ۲
  • ۳
  • ۴
  • ۵
  • ۶
  • ۷
  • ۸
  • ۹
  • ۱۰
  • ۱۱
  • بعدی
نسخه دسکتاپ نسخه موبایل

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2025 khabaronline News Agancy, All rights reserved

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه