نماینده رشت تصریح کرد:محورهای هفت‌گانه طرح تحول اقتصادی فقط در حد وعده باقی مانده است.

به گزارش خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت پس از سخنان احمدی‌نژاد در مجلس گفت: جلسه امروز به درخواست رییس‌جمهور تشکیل شد، پس ایشان می‌توانست وقت بگذارد و حرف و درد دل مردم را بشنود، اما وقتی ایشان این کار را نمی‌کند چنین نتیجه‌گیری می‌کنیم که احمدی‌نژاد تمایلی به شنیدن سخنان مردم ندارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از هفت سال و نیم تازه آقای احمدی‌نژاد برنامه به مجلس ارائه می‌دهد. طی این مدت باید وابستگی بودجه به نفت کاهش می‌یافت و عدالت در توزیع به وجود می‌آمد، اما از بس شعار این حرف‌ها داده شده از این سخنان خسته شده‌ایم. 75 میلیون نفر یارانه می‌گیرند، هیچ کس با هدفمندسازی یارانه‌ها مخالف نیست،‌ چرا رییس‌جمهور در سخنانش مغلطه می‌کند.
وی افزود: متهم کردن مخالفان به فساد سیاسی و اقتصادی در شان رییس‌جمهور نبود. احمدی‌نژاد در خلال صحبت‌هایش گفت ما چیز محرمانه‌ای با مردم نداریم، ولی نمایندگان مسائل محرمانه بسیاری دارند، ولی به دلیل اینکه خود را سرباز ولایت می‌دانند از کشاندن آنها به صحنه جامعه پرهیز می‌کنند.
جعفرزاده با تاکید بر این‌که «محورهای هفت‌گانه طرح تحول اقتصادی فقط در حد وعده باقی ماند» گفت: نمایندگان و مردم در این جلسه منتظر گزارش رییس‌جمهور در خصوص میزان تحقق وعده‌ها بودند. ایشان چند سال قبل وعده تک‌نرخی کردن نرخ تورم را داد ولی اکنون نرخ تورم به حدی بالاست که مردم تحت فشار قرار دارند. ایشان سخن از برملا کردن مافیای نفت به میان آورده بود علاوه بر آن وعده کشاندن نفت بر سر سفره‌های مردم را داده بود اما خبری از این وعده‌ها نیست.
وی ادامه داد: آن روزی که ایشان صحبت از آوردن نفت به سر سفره‌ها کرده بود، مردم روی فرش زندگی می‌کردند، امروز که صحبت از قالی و حصیر می‌کند معلوم نیست چه بر سر مردم خواهد آمد، تو را به خدا حرفی از قالی و حصیر نزنید! آن موقع صحبت از نفت کردید این وضعیت بر سر مردم آمد، حال صحبت از قالی و حصیر می‌کنید که معلوم نیست چه بر سر مردم خواهد آمد.
نماینده مردم رشت در مجلس خاطرنشان کرد: به مردم وعده دادید هزار متر زمین ویلایی به آنها خواهید داد، اما شرایط مسکن و اجاره‌بها به قدری سخت است که مردم راضی به همان آپارتمان‌های کوچکند. قرار بود بیکاری خشکانده شود، ای کاش پنج شش میلیون جوان بیکاری که در حال آب شدن هستند را هم می‌دیدید، همان‌طور که از بین رفتن شش میلیون تن بلوط را دیدید.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: اینجا از بیان مطالبات کشاورزان و سایر اقشار نیز می‌گذرم و آن را به زمانی دیگر موکول می‌کنم.

کامران: مردم باید بدانند فلان مسئولاشان اربابی زندگی نمی کند
به گزارش خبرآنلاین، حسن کامران نماینده اصفهان دیگر ناطق امروز بود. وی با بیان اینکه رییس جمهو چندین بار در صحبتهای‌شان گفتند که با وحدت و تعامل کارهای بزرگ را حل و فصل می‌کنیم؛ گفت: البته من گله دارم و معتقدم اگر ایشان می‌نشستند و حرف‌های همکاران را گوش می‌دادند این تعامل تکمیل می‌شد؛ اگرچه نشستن ایشان الزام قانونی نبود بلکه یک موضوع اخلاقی بود.
وی تصریح کرد: همه ما دم از آقا و رهبری می‌زنیم و قیافه می‌گیریم که اهل ولایتیم، آقای رئیس جمهور هم گفتند جلسه مشترکی از مجلس و دولت تشکیل می‌شود؛ خوب است که مردم آثار این جلسه را ببینند و دولت و مجلس هر کدام یک قدم به عقب بردارند. زیرا اگر مجلس و دولت بگویند هر چه ما می‌گوییم بشود این ولایی نیست، ولی امر مسلمین بارها گفته‌اند کاری کنیم که مردم دلشان خوش شود و آرامش پیدا کنند.
کامران با بیان اینکه مردم ما خیلی خوب و نجیب هستند، گفت: من از مردم به خاطر همکاری در بحث اجرای هدفمندی یارانه‌ها تشکر می‌کنم؛ اصناف هم در جریان این امر از قوا جلوتر بودند. لذا در این گرانی‌ها و دردسرها آثار تفاهم دو قوه را به آنها نشان دهیم.
کامران یاد آور شد: امیدوارم در جلساتی که از این به بعد برگزار می‌شود بین خودمان وحدت و همدلی ایجاد کنیم و برای چهار نفر در به در کار کنیم؛ زیرا کسی که کار و بارش چاق است مشکلی ندارد و این قشر متوسط و محروم هستند که آسیب پذیرند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی مبنی بر لزوم تغییر سبک زندگی تصریح کرد: پنج حبه قند خمس دارد و 5 میلیارد هم خمس دارد مردم باید بدانند که فلان مسئول در حکومت اربابی زندگی نمی‌کند؛ بلکه مثل خودشان زندگی می‌کند. ما می‌توانیم یک چراغمان را خاموش کنیم و یک میوه و سفر خارجی‌مان را کم کنیم؛ البته منظور من فرد خاصی نیست بلکه این را به صورت کلی می‌گویم و معتقدم اگر در دو بخش کار کنیم هم آهنگ ایجاد می‌شود و هم اجرای قانون اتفاق می‌افتد.
کامران در ادامه با اشاره به تاخیر در ارائه لایحه بودجه تصریح کرد:‌ درست است که دولت بودجه را دیر می‌دهد، همه دولت‌ها بودجه را دیر می دادند، ولی این دولت دیرتر می‌دهد، اما در پنج دوره‌ای که من در مجلس هستم هیچ وقت ما به جداول و ردیف‌های بودجه نرسیده‌ایم. دولت یک بسته آورده و ما چیزهایی به آن اضافه کرده‌ایم که خروجی‌اش برای عدالت و پیشرفت نبوده است. پس یک سوزن به دولت بزنیم و یک سوزن به خودمان.
نماینده اصفهان در مجلس در ادامه از تلاش برخی نمایندگان برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه انتقاد کرد و گفت که دولت و مجلس باید عیب و نقص‌ها را با هم و حول محور ولایت برطرف کند.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    189 4
    باید خدا را شکر کنیم که بالاخره آقای رئیس جمهور تصریح به حصیرنشینی مردم ایران کرد و گفت مردمی که قالی می بافند نباید روی حصیر بنشینند حرف صحیحی است البته باید از بابت حصیر هم شکر گفت و دعا کرد که به خاک سیاه ننشیند
    • بدون نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
      3 0
      صحبت آقای کامران : وی تصریح کرد: همه ما دم از آقا و رهبری می‌زنیم و قیافه می‌گیریم که اهل ولایتیم، این همه آقا تذکر دادند اما متاسفانه بعضی ها ترمزشون بریده اما بهرحال هرکس به ادعای خدمت ،مردم و مملکت رو تضعیف کنه پای کارهاشم میخوره!
  • مجتبي IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    195 4
    خدايا خودت به داد اين ملت برس!!!
  • محمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    دولت كه داره همه سعي اشو ميكنه نزننش زمين. و كاري با مردم نداره. مجلس هم كه داره همه تلاشش رو ميكنه كه جلو دولت وايسه و لجبازي كنه. مثلاً مجلس نماينده مردم هستن ، تنها كارشون شده سنگ انداختن و لج بازي با دولت. چشم و اميد مردم هم بايد به دولت باشه . ولي هنوز به وزراش اعتماد نداره دولت. بيچاره مردم كه بازنده اصلي اين دوئل هستن
    • بدون نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
      37 2
      محمد عزیز جسارتاً الآن شما دارید ازشرایط ایران صحبت می کنید؟
    • محمد IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
      14 8
      بله . ايراني كه به چشم خودم ميبينم . نه چيزي كه ميگويند اينجوري ببينش. مجلس جز جو دهي كار خاصي نكرده. دولت هم كه فقط زمان ميخره. مردم هم كه دارن له ميشن.
  • بدون نام US ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    47 7
    درود بر نماینده ی مردم رشت
  • بدون نام IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    10 8
    درودبرکامران نماینده بزرگواراصفهان.
  • حسین IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    6 49
    چرا هیچکس نمیخواهد باور کند این بلای اقتصادی زاییده تحریمهاس!!!نه اجرای هدفمندی یارانه هااااااا!!!
    • بدون نام IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
      23 2
      دلخوشی نه؟؟
  • گوشه نشین: IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    36 1
    ای کاش بک نفر پیدا می شد و شفاف بیان می کرد که در این جلسه به کدام مشکل روزانه مردم اشاره شد و جهت حل مشکلاتی که مردم ساعت به ساعت دست به گریبان هستند راه حلی بیان شد واقعا مسئولین از گران شدن مایحتاج روزانه مردم خبر ندارند و ............................
  • بدون نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    4 14
    این بلای اقتصادی زاییده تحریمها و دزدی خواص است نه اجرای هدفمندی یارانه ها
  • حامد IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    20 0
    جملات خوبيند:1- ای کاش پنج شش میلیون جوان بیکاری که در حال آب شدن هستند را هم می‌دیدید، همان‌طور که از بین رفتن شش میلیون تن بلوط را دیدید.!!! 2- ولی نمایندگان مسائل محرمانه بسیاری دارند، سخن من اينه كه شما همه اينها و بيشتر از اينها را ميدانيد و لي بازم ساكتيد و باز هم از حق مردم ميگوئيد؟؟؟؟ عجب حكايتي@@
  • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    4 0
    آن روزی که ایشان صحبت از آوردن نفت به سر سفره‌ها کرده بود، مردم روی فرش زندگی می‌کردند، امروز که صحبت از قالی و حصیر می‌کند معلوم نیست چه بر سر مردم خواهد آمد، تو را به خدا حرفی از قالی و حصیر نزنید! آن موقع صحبت از نفت کردید این وضعیت بر سر مردم آمد، حال صحبت از قالی و حصیر می‌کنید که معلوم نیست چه بر سر مردم خواهد آمد.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    5 0
    بگم؟متاسفانه دیگه خیلی وقته حرفهای خیلی ها رو قبول نداریم و حتی برای انتخاباتم باشه حرفاشون و حناشون دیگه رنگی نداره هر جا مردم بینوا لازمن از مردم مایه میذارن اما در مجموع فقط فکر خودشونو قدرت گرفتنن آه این مردم بالاخره کارخودشو میکنه .