۰ نفر
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰

احمد حکیمی‌پور

ایده پارلمان اصلاحات در کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حال بررسی است تا دیدگاه‌ شخصیت های مختلف اصلاح طلب درباره آن مورد بحث قرار گیرد. هدف آن است که ساختار فراگیرتری به لحاظ جغرافیایی با محوریت احزاب برای تصمیم گیری‌های اصلاح طلبان طراحی شود و استان ها از طریق احزاب سراسری در تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند. چرا که در گذشته تصمیمات در جناح اصلاحات توسط چند نفر گرفته می شد و بقیه در عمل انجام شده قرار می گرفتند، متأسفانه یکی از انتقادها به شورای عالی سیاستگذاری همین بود که این باید برطرف شود. حال آنکه برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک، بدنه جریان اصلاحات در جای جای کشور باید تأثیرگذار باشند.

اگرچه برخی دوستان اعلام کردند که شورای عالی سیاستگذاری ایده تشکیل پارلمان اصلاحات را رد کرده اما ما که خودمان عضو شورای عالی سیاستگذاری هستیم، از چنین موضوعی بی‎اطلاعیم! چرا که اساسا این شورا بعد از انتخابات شوراها یعنی قریب به 8 ماه است که جلسه‌ای نداشته! اینکه هر از گاهی به عنوان هیأت رئیسه می نشینند و تشکیل جلسه می دهند، نمی تواند به مثابه نظر کل مجموعه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان باشد. آن مجموعه عملا تعطیل است، اگر هم تعدادی از دوستان صحبت کردند، نظر خودشان را داده‌اند.

اصلاح طلبان درباره طراحی سازوکار تصمیم گیری تجربیات زیادی دارند، با بهره گیری از این تجربیات سعی می کنند سازوکار تصمیم گیری جامع تر و شفاف تری طراحی شود. البته هر ایده‎ای ضعف و قوت‌هایی خواهد داشت، اما مهم آن است که حرکت رو به جلو باشد. گام هایی بهتر از گام‎های قبلی برداشته شود. در مجموع پارلمان اصلاحات دارای چنین ویژگی است و معتقدیم جامعیت بیشتر دارد و ضریب همبستگی بین نیروهای اصلاح طلب را بالا می برد.

*دبیرکل حزب اراده ملت ایران

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =