فارس: یک نویسنده صهیونیست تلاش این رژیم برای عادی سازی روابط با کشورهای عربی را ضامن امنیت و بقای این رژیم دانست.

"دانیل جفرون " با نگارش مقاله‌ای در مجله آمریکایی "نیوزویک " ابراز عقیده کرد که فلسطینی‌ها تمام تلاش خود را بکار می‌برند تا کشوری کوچک برای خود تاسیس کنند و این به اسرائیلی‌ها اجازه خواهد داد کشور خود را بر روی 78 درصد از اراضی باقی مانده و به ارث رسیده از معاهده "بالفور " بنا کنند و این بدون شک بسیار بیشتر از آن چیزی است که برای تشکیل دولت یهود انتظار می‌رفت و همین تضمین کننده بقای اسرائیل است.

وی در ادامه افزود: اما با کمال تاسف می‌بینیم که اسرائیلی‌ها برای حفظ کرانه باختری مبارزه می‌کنند، در حالی که در این منطقه سرانجام اکثریتی عربی ساکن خواهد شد و به ایده تشکیل دولتی با اکثریت یهودی پایان خواهد داد.

این نویسنده که هزار تالیف در زمینه صهیونیسم و تاریخ یهود دارد، می‌افزاید: همان کشورهای عربی و اسلامی که از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند، اقدامات و تلاش‌هایی برای گشودن باب مذاکره و گفت‌وگو و سرانجام برقراری رابطه با اسرائیل انجام می‌دهند و آماده‌اند، "حماقت شهرک سازی " را در برابر مبادله اراضی بپذیرند که رهآورد آن شکل گیری اکثریت شهرک‌نشین یهودی بصورت غیرقانونی در کرانه باختری است و چهار دهه گذشته دلیلی بر این گفته است.

جفرون در ادامه افزود: مذاکرات کنونی سازش موجب تشکیل دولتی بر اساس آنچه که اسرائیلی‌ها در سرمی‌ پرورانند نمی‌شود، اما تا حدودی از آنچه تهدیدات ایران، حماس و حزب الله خواند، نسبت به اسرائیل خواهد کاست.

وی در پایان مقاله خود نوشت: اسرائیل باید از فرصت پیش آمده در مذاکرات نهایت استفاده را ببرد تا با همسایگان عرب خود به صلح دست یابد، از جمله مصر که بزرگترین کشور عربی است و فلسطین و سوریه و دیگر کشورهای عربی و اسلامی، چرا که این صلح تضمین امنیت و بقای اسرائیل است./161

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =