۰ نفر
۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۷

کشور در خشکسالی بی سابقه ای قرار دارد که در 42 سال گذشته بی نظیر بوده، آلودگی هوای تهران زیاد شده و مردم برای بارش باران دعا کنند.

امید سلیمی بنی: واقعیت این است که خشکسالی آذرماه امسال در 42 سال اخیر بی سابقه بوده، 90 درصد بارندگی نسبت به سال گذشته کاهش یافته و کشور در خشکسالی به سر می برد. پس اگر وزیر کشور از مردم بخواهد برای باریدن باران، دعا کنند، چیز عجیبی نیست. ولی خشکسالی تنها دلیل برای طلب باران از خداوند نیست، بلکه واقعیات دیگری از دخالت مستقیم آلودگی هوای تهران در مرگ 3600 نفر از پایتخت نشینان دارد. این چیزی است که وزارت بهداشت می گوید. دستگاه های کنترل آلودگی هوا هم می گویند وضعیت آلاینده های تهران، هر روز، بدتر از دیروز می شود.

در این میان، تنها چیزی که می تواند به داد بندگان خدا و فلات سوخته ایران برسد، باران رحمت الهی است که باید دست به دعا برداشت تا ببارد. هر چند دیدن ابرهای تیره در افق تهران، این امید را در دل شهروندان زنده کرده که در هفته جاری، ناودانها به شرشر بیفتد، ولی باز هم نقش دعای مردم و طلب باران را نباید از یاد برد. بر همین اساس است که وزیر کشور بلندپایه ترین مقام رسمی دولت است که از مردم می خواهد دعا کنند باران ببارد.

از سوی دیگر، وزیر کشور از تاثیر برنامه های این وزارتخانه برای کاهش آلودگی هوای تهران خبر داده و گفته طرح سراسری زوج و فرد به درستی اجرا شد و بار ترافیکی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. همچنین تعداد زیادی از کارخانجات آلاینده تعطیل شدند و تمامی 30 توصیه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به درستی اجرا شد که نمونه آن آبپاشی خیابانها بود، ولی باز هم مردم باید دعا کنند باران رحمت الهی ببارد تا خشکسالی و آلودگی هوا بر طرف شود.

/133 ص

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
    1 2
    برای باران دعا نمی کنیم !!! برای خودمان و اعمال مان دعا می کنیم که خدا تفضلا مرحمتی کند .....