با توجه به طراحی خودرو، مصرف سوخت و میزان آلایندگی اتومبیل‌های شاسی‌بلند گزینه مناسبی برای مسافرت‌های درون شهری نیستند. پاریس اولین قدم‌ها را برای کاهش تردد این خودروها در سطح شهر برمی‌دارد.

محبوبه عمیدی: آیا فکر می‌کنید خودروهای شاسی‌بلند گزینه مناسبی برای تردد در سطح شهر هستند؟ پاسخ مسئولان حفاظت محیط‌زیست شهر پاریس به این پرسش منفی است. آنها دارند اولین قدم‌ها را برای ممنوعیت تردد این نوع خودروها به همراه تمامی اتومبیل‌های پرمصرف قدیمی برمی‌دارند.

این گروه شهروندان را برای کنار گذاشتن خودروهای پرمصرف تحت‌فشار قرار نخواهد داد؛ بلکه قوانینی وضع خواهد کرد که استفاده از وسایل نقلیه بزرگ و پرمصرف را محدود خواهند کرد.

هنوز نوع محدودیت‌های اعمال‌شده برای خودروهای شاسی‌بلند و ماشین‌های گازوئیل‌سوز قدیمی مشخص نشده، اما به گزارش autoblog این محدودیت‌ها با توجه به ساعات روز و منطقه سکونت اعمال خواهند شد. هنوز جریمه مشخصی برای شکستن این محدودیت‌ها اعلام نشده است.

البته شهروندان پاریسی تنها ساکنان فرانسه نیستند که باید از این محدودیت‌ها تبعیت کنند، این محدودیت‌های تازه در شهرهای دیگری مانند لیون اجرا خواهند شد.

پیش از این در پایتخت‌های دیگر اروپایی مانند لندن و برلین، محدودیت‌هایی بر اساس میزان آلایندگی خودروها و تعریف مناطق با آلایندگی پایین وضع شده که سطوح متفاوتی از موفقیت را به دست آورده است.

50173

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
    1 0
    در ایرانم برای رفع مشکل الودگی هوا باید کلیه محصولات تولیدی داخل از ترددشان جلوگیری شود مشکل حل می شود
  • بدون نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
    0 0
    "میزان آلایندگی خودروها "در تهران موقعه الودگی هوا خودروی شخصی محدود میشه هر چی داخلی الاینده یا وارداتی کم مصرف تر و الایندگی حداقل ولی از ان طرف چند هزار تا سمند و پراید و 405 تاکسی یا اتوبوس الاینده یا مینی بوس فرسوده در حال ترددندبعدم انها ماشین با استندارد روز اروپا دارند نه یورو2 بنزین با استندارد یورو5 دارند نه این بنزین معمولی که دوباره باسربش داره عرضه می شود!همه چیشون درسته این کارام می کنند فقط از مردم مایه نمی گذارند که اول خودشون بعد مردم خودروساز داخلی هیچی!!