فرودگاهی که در آن مسابقات موج‌سواری برگزار می‌شود

اگر اهل موج‌سواری باشید، شاید لازم باشد در سفر بعدی به مونیخ، تخته‌ی موج‌سواری را هم با خود ببرید. تعجب نکنید! درست است که مونیخ را بیشتر با جشن اکتبر، شنیتسل و موزه‌های تاریخی آن می‌شناسند نه موج‌سواری، چون مونیخ ساحل ندارد و بیشتر نزدیک پیست‌های اسکی کوه‌های آلپ است تا دریا. اما مدتی است که آلمانی‌ها در فرودگاه مونیخ یک مجموعه‌ی موج‌سواری مصنوعی را فراهم کرده‌اند که میزبان مسابقات این ورزش مهیج شده است.

مسابقه‌ موج‌سواری در فرودگاه مونیخ آلمان

سازنده‌ این مجموعه‌ی موج‌سواری مصنوعی، شرکتی به نام «Citywave» است که بنیان‌گذارش یک اسکی‌باز حرفه‌ای و توسعه دهنده‌ی امکانات شبیه‌سازی ورزش‌های اکشن است. مجموعه‌ی ساخته شده بهترین موج‌های مصنوعی مشابه موج‌های طبیعی را دارد که باعث می‌شود برای مسابقات هم عالی باشد. این شرکت از سال ۲۰۱۱ اقدام به برگزاری یک‌ سری مسابقات سالانه‌ی پرطرفدار با عنوان «Surf & Style» کرده است.

فرودگاه مونیخ آلمان

در حالی که اکثر مجموعه‌های موج‌سواری مصنوعی در پارک‌های تفریحی یا مال‌های بزرگ ساخته می‌شوند، این مجموعه‌ی منحصربه‌فرد در فرودگاه مونیخ ساخته و اجرا شده است و هر سال موج‌سوارانی از کشورهای مختلف برای شرکت در مسابقات جهانی و نمایش مهارت‌های خود در ترمینال فرودگاه مونیخ جمع می‌شوند.

موج‌سواری در فرودگاه مونیخ آلمان

مسابقات اصلی مقارن با جشن اکتبر برگزار می‌شود تا بازدید بیشتری را جذب کند و در کنار آن، موج‌سواران تازه‌کار می‌توانند از آموزش‌های افراد حرفه‌ای در برنامه‌های تدارک دیده شده هم بهره ببرند. کمپی هم برای کودکان فراهم شده تا بتوانند با موج‌سواری آشنا شوند.

فرودگاه مونیخ آلمان

با این که محل برگزاری مسابقات موج‌سواری شاید کمی عجیب باشد اما این ورزش در مونیخ چندان ناشناخته نیست، چون موج‌سواری روی رودخانه در شهر مونیخ متداول است. در این مجموعه هم تلاش کرده‌اند تا موج‌های مصنوعی شبیه موج‌های دائمی رودخانه مصنوعی آیسباخ باشد تا موج‌سواری در محیط جدید برای طرفداران این ورزش راحت‌تر شود. نکته جالب این است که این مجموعه با توجه به موقعیت خاصی که دارد، بیشتر از سایر کشورها موج‌سوار دارد تا خود اهالی مونیخ!

مسابقه‌ موج‌سواری در فرودگاه مونیخ آلمان

در این میان برخی معتقدند که چنین استفاده‌هایی از فرودگاه‌ها صحیح نیست و به نوعی تغییر کاربری فرودگاه محسوب می‌شود. نظر شما چیست؟ آیا مثلا اگر در فرودگاه امام (ره) مسابقاتی مشابه برگزار شود، شما به عنوان یک ایرانی از آن استقبال خواهید کرد یا خیر؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    1 0
    ايكاش مسئولين ما هم به دنبال جذب گردشگر از راههاي مشابه بودند