دولت با احتساب نیروهای مسلح ۳ میلیون نفر کارمند دارد/ تعداد دانشجویان دوره تکمیلی ایران به اندازه آمریکاست

ایسنا نوشت: رییس سازمان امور استخدامی کشور گفت: دولت با احتساب نیروهای مسلح سه میلیون نفر کارمند دارد و هر سال حدود ۱۰۰ هزار نفر از سیستم دولتی بازنشسته و خارج می شوند.

جمشید انصاری صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از وجود سه میلیون و ۲۰۰ هراز نفر نیروی بیکار در بازار کار کشور خبر داد و گفت: امکان جذب حدود ۳ تا ۴ درصد این رقم در بدنه دولت وجود دارد. 

وی اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از این متقاضیان اشتغال دارای تحصیلات تکمیلی فوق لیسانس و دکتری هستند و در مجموع ۵۰ درصد نیروی کار متقاضی اشتغال کشور را یقه سفیدها تشکیل می دهند که تصور انجام کار یدی و مهارتی در مورد اینها وجود ندارد. 

رییس سازمان امور استخدامی کشور تصریح کرد: مشکل اصلی خروجی دانشگاه هاست؛ به طوری که تعداد دانشجویان دوره تکمیلی ایران به اندازه آمریکا است. در حالی که جمعیت ما تقریبا یک سوم این کشور اشت. 

وی یادآور شد: دولت قصد دارد تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی را با آموزش مهارت های کاربردی در برخی از مراکز صنعتی بکار گیرد ولی این طرح آنطور که باید جا نیفتاده است. 

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: اولین درخواست مراجعه کنندگان ما در مصلا و یا مساجد اشتغال است و بعضا با خانواده هایی مواجه می شویم چند فرزند لیسانس، فوق لیسانس و حتی دکترای بیکار در خانه دارند. 

حجت الاسلام آل هاشم افزود: بکار گیری افراد معمولی در قسمت های خدماتی شرکت ها و ادارات تا حدودی میسر است اما بکارگیری تحصیلکرده ها بسیار دشوار است که باید چاره اندیشی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =