گنجینه گران‌قدر کتاب «حاج آخوند» عطاء‌الله مهاجرانی

محمدرضا زائری: اگر دکتر مهاجرانی آثار متنوع علمی و فکری نداشت، اگر پنجشنبه ها در روزنامه اطلاعات "کیمیای کلمه" را با قلم سحرانگیزش در ستایش امیر مؤمنان نمی نوشت، اگر مباحثه های تلویزیونی موفقی در شبکه های خارجی برگزار نمی کرد، اگر تا امروز در زندگی اش هیچ کاری ، هیچ کاری، هیچ کاری نکرده بود، فقط کتاب ماندگار "حاج آخوند" برای کارنامه یک عمرش کافی بود!

این کتاب بی تردید یکی از کتابهایی است که هر کسی باید اقلا یکبار در عمر خویش بخواند و تا آن را نخوانده باشید نمی دانید چه گنجینه گرانقدری در این کتاب نهفته است! 
ممکن است به هزار و یک دلیل از نویسنده کتاب خوشتان نیاید، شاید او به شما بد و بیراهی هم- چنان که به من گفته است- گفته باشد، چه بسا روی دیدنش را هم نداشته باشید، اما شرط انصاف و حق جویی آن است که رخسار انسان از دیدن خورشید بشکفد و مادح خورشید بداند که مدح زیبابینی و قدرشناسی خویش می سراید! 

انقلابی هستید یا ضدانقلاب، اصلاح طلب هستید یا اصولگرا، مذهبی هستید یا بی دین... هر که هستید و هر طور فکر می کنید باید این کتاب را بخوانید!     
من اگر روزی سید عطاءالله مهاجرانی را ببینم فقط یک سؤال از او خواهم پرسید؛ تو حاج آخوند را دیده بودی و فریفته قدرت و سیاست شدی؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1218302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =