۱ نفر
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
ماجرای رفت و برگشت سی‌اف‌تی

حشمت‌الله‌ فلاحت‌پیشه: در آخرین جلسه کمیسیون امنیت ایرادات شورای نگهبان به لایحه سی‌اف‌تی با حضور سخنگوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت کمیسیون بر نظر قبلی خود اصرار کرد و قرار شد به صحن علنی برای تصمیم‌گیری نهایی ارجاع شود.

لایحه سی‌اف‌تی ابتدا در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد، شورای نگهبان اما ۲۲ ایراد به لایحه مذکور وارد دانست بنابراین برای اصلاح و تامین نظر شورای نگهبان به مجلس ارسال شد.

مجلس برای رفع ایرادات جلساتی را با حضور مسئولانی از دستگاه‌های مختلف اعم از شورای نگهبان، وزرات خارجه، وزارت اطلاعات و مجمع تشخیص و ... برگزار کرد؛ بعد از بررسی‌های صورت گرفته مجلس برای رفع ایراد، دو مورد را اصلاح عبارتی و برای ۱۲ مورد اصلاح شروط انجام داد و ۷ مورد ایرادات را نیز به مجمع تشخیص ارسال کرد.

بعد از رفع ایرادات انجام شده لایحه مجدد به شورای نگهبان ارسال شد؛ حال شورای نگهبان با ارجاع مصوبات به مجلس اعلام کرده است که فقط ۳ مورد از ایرادات برطرف شده و بقیه به قوت خود باقی است البته باید به ایرادات مورد نظر شورای نگهبان، ۷ مورد ایراد مجمع را هم که مربوط به استرداد و احکام دادگاه‌ها خارج از ایران بود و بر اساس رویه قانونگذاری در ایران به مجمع تشخیص ارجاع می شوند، افزود.

با این تفاسیر ۱۹ مورد از ایرادات شورای نگهبان به لایحه سی‌اف‌تی باقی بود که  بررسی آن در دستور کار کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی قرار گرفت، در آخرین جلسه کمیسیون ایرادات شورای نگهبان به لایحه سی‌اف‌تی با حضور کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت کمیسیون تصمیم گرفت که بر نظر قبلی خود اصرار کند و قرار شد به صحن علنی برای تصمیم گیری نهایی ارجاع شود.

اگر نمایندگانی موافق نظر کمیسیون باشند در نهایت ایرادات به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود کما اینکه در بررسی‌های قبلی هم ۷ مورد از ایرادات به مجمع تشخیص رفته بود.

این موضوع بعد از تعطیلات مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1220297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =