۱۴ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
بوی یاسمن، بوی انتخابات، بوی قهرمانی

والیبال در ارومیه یک رشته ورزشی نیست و مردم این شهر از سنین کودکی این ورزش را در کوچه و خیابان انجام می‌دهند. بخش حرفه‌ای والیبال در ارومیه با ورود تیم‌داری پگاه در سال ۸۲ رنگ‌وبویی دیگر گرفت و با کسب عنوان سومی در نخستین سال، نام ارومیه به عنوان یک شهر والیبال‌خیز برسر زبان‌ها افتاد.

اما در سال ۹۰ شهرداری به عنوان یک نهاد نیمه دولتی (دولتی-خصوصی) به تیم‌داری والیبال، این رشته رنگ و بویی سیاسی به خود گرفت و تاکنون و بعد از ۸ سال تیم‌داری و ده‌ها میلیارد هزینه جز یک نایب قهرمانی و ۴ عنوان سومی عایدی برای شهر ارومیه نداشته است در حالیکه مردم ارومیه بویژه نسل جوان نتوانستند در این سال‌ها جز سالی که تیم به نایب قهرمانی رسید و ۲ سال دیگر با آن ارتباط برقرار کنند.

اسفندماه سال ۹۶ بود که شهرداری و برخی اعضای شورای شهر ارومیه بعد از صعود تیم دوم شهرداری به لیگ برتر، در تصمیمی از آماده‌سازی تیمی برای کسب عنوان قهرمانی و آماده‌سازی یک تیم بومی برای سال‌های آینده خبردادند و بعد از این تصمیم، مذاکرات و رایزنی‌ها با ستاره‌های والیبال و یک سرمربی نامی آغاز شد و درحالیکه اتفاقات، ارومیه را آماده کسب اولین قهرمانی تاریخ خود در لیگ برتر والیبال می‌کرد، اعضای شورای شهر و در راس آنها رییس شورا طی تصمیمی، مانع از تیم‌داری شهرداری شد و بعد از کش و قوس‌های فراوان تیمی بومی و البته مسن روانه لیگ برتر شد تا با رتبه نازل یازدهمی لیگ را به پایان برساند.

هفته گذشته ولی دوباره تصمیمی عجیب از سوی ساختمان شورای شهر به بیرون مخابره شد و آن تعیین بودجه ای ده‌ها میلیاردی برای آماده‌سازی تیمی قدرتمند برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ برتر.

بله تصمیم کوتاه بود بازهم از سوی شورای شهر و باز هم امید واهی و البته یک نکته ظریف؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ و احتمالا وجود گزینه‌هایی نزدیک به این نهاد.

تصمیم قبلی شورا در راستای پرداخت معوقات کارکنان شهرداری و بخاطر  مشکلات عدیده و بحران مالی این نهاد بود درحالیکه در طی حدود ۷ ماه بعد از آن اتفاق نه وضع شهرداری بهتر شده است و نه همه معوقات کارکنان پرداخت شده، حتی اوضاع کمی تا قسمتی بحرانی‌تر شده.

سوالی پیش می‌آید: اعضای محترم شورا، رو راست باشیم آیا انتخابات سال آینده در اتخاذ چنین تصمیمی دخیل بوده شبیه آنچه که در سال ۹۴ با حضور یک سرمربی خارجی (تراویسا) در ستاد انتخاباتی یک کاندیدای نزدیک به شورا و شهرداری با حضور تعدادی از اعضای کنونی شورا یا واقعا این بار برای شهروندان ارومیه‌ای و برای والیبال این شهر تصمیمی اتخاذ شده؟

مردم از وعده وعید خسته‌اند و دوست دارند مسئولین با آنها روراست باشند.

صداقت داشته باشیم و ابتدا بجای این تصمیم، بخاطر کسب عنوان نازل یازدهمی امسال و تحقیر در لیگ برتر بابت تصمیم اشتباهمان در ابتدای فصل، از مردم بصورت علنی عذرخواهی کنیم.

تصمیمی که باعث شد تعداد هواداران سالن زیبای غدیر از ۶۰۰۰ نفر به کمتر از ۵۰۰ نفر برسد یعنی شکست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1236716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =