۱۳۸ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
چرا ایرانیان به استانبول سفر می‌کنند؟

تحلیلی براساس نظرات کاربران بزرگ‌ترین وب‌سایت گردشگری ایران

کشور ترکیه و شهر استانبول پرطرفدارترین مقصد توریستی دنیا برای ایرانیان است، چراکه هم سفر به آن راحت است و دردسرهای گرفتن ویزا را ندارد و هم اینکه تلفیقی از چندین فرهنگ مختلف را در خود جای داده که برای هر گردشگری جذاب و جالب توجه است و البته بیشترین حجم پروازهای سیستمی و پروازهای چارتری به شهر استانبول انجام میشود. جالب است بدانید که ایرانیان زیادی هر ساله، شهرهای مختلف ترکیه و به خصوص استانبول را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. اما چرا استانبول و تور استانبول تا این اندازه در میان ایرانیان محبوبیت دارد؟

هرساله باتوجه به آماری که سایت های نقد و بررسی و رتبه بندی مشابه تریپ ادوایزر انجام می دهند مسافران آتی در انختاب مقاصد و هتل ها و تفریحات خود کار آسانتری را پیش روی دارند. در ایران نیز لست سکند بعنوان یکی از سایت‌های مرجع در صنعت گردشگری ایران از سال ۱۳۹۲ این امر را آغاز کرده است و بستر درج نقد و بررسی و امتیاز دهی به شهرهای توریستی، هتلها، جاذبه های گردشگری و رستوران فراهم شده است. این درجه بندی ها و امتیازات از میان نقد و بررسی های کاربران پرسفر به دست آمده است، بیش از ۱۶۵ کاربر، به این شهر استانبول امتیاز داده‌اند و المانهای مختلف آن را نقد و بررسی کرده اند. البته، فاکتورهای این امتیازدهی بسیار مهم هستند چراکه مشخص می‌کند گردشگر ایرانی در این شهر به دنبال چه مزایا و امکانات می‌گردد؟

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، ۸۰ درصد از کاربران لست‌سکند، استانبول را برای تفریح مناسب می‌دانند و ۷۷ درصد از آن‌ها، استانبول را به عنوان محل خوبی برای خرید می‌شناسند. همچنین، امتیاز کلی استانبول نیز ۳.۹ از ۵ بوده است که البته این امتیاز و این درصدها، باتوجه به ثبت روزانه‌ی امتیاز و نقد و بررسی از سوی کاربران لست‌سکند، متغیر است. اما آنچه در کل و با نگاهی اجمالی به آمار ثبت شده، به دست می‌آید این است که ایرانیان در استانبول، بیشتر به دنبال تفریح و خرید هستند! البته که ۷۰ درصد از کاربران وجهه‌ی فرهنگی و تاریخی استانبول را هم جذاب و جالب توجه دانسته‌اند.

همچنین در بخش امتیاز دهی به آیتمهای شهر استانبول سهولت و ارزانی دسترسی به وسائل حمل و نقل عمومی و همچنین تنوع در خورد و خوراک و رستوران ها بیشترین امتیاز ممکن را از مسافران قبلی استانبول گرفته اند.

همچنین مسافران قبلی استانبول این شهر را برای سفرهای مذهبی و همچنین انجام تفریحات آبی و بعد از آنها تفریحات ماجراجویانه مناسب ندانسته اند. همچنین در بخش امتییاز دهی و در بین تمامی امتیازات کمترین امتیاز را آشنایی پایین و اندک اهالی استانبول با زبان انگلیسی و بعد از آن مهارت رانندگی پایین رانندگان استانبول دانسته اند.

چرا ایرانیان به استانبول سفر می‌کنند؟

در کنار تمامی موارد گفته شده، یکی دیگر از نکاتی که برای گردشگران ایرانی در سفر به استانبول مهم است، محل اقامت و منطقه سکونتشان در استانبول است که اکثرا بدون اینکه اطلاع دقیقی از آن داشته باشند، صرفا باتوجه به ستاره‌های هتل، آن را انتخاب می‌کنند. از دیگر مواردی که در وب‌سایت لست سکند به آن توجه شده، معرفی انواع هتل استانبول به همراه نقد و بررسی‌هایی است که توسط خود کاربران و مسافران قبلی نوشته شده است. این نقد و بررسی‌ها کاملا واقعی و بدون غرض‌ورزی هستند و همین مورد، کار انتخاب را برای مسافران راحت‌تر کرده است. بد نیست بدانید که تمامی نقد و بررسی‌هایی که در این وب‌سایت برای شهرهای مختلف نوشته شده – از انواع ویژگی‌های شهر گرفته تا جاذبه و هتل – پس از بررسی منتشر شده و راستی‌آزمایی می‌شوند.

بسیاری از کسانی که برای دفعه اول به شهر استانبول سفر میکنند اقامت در منطقه تکسیم در قسمت اروپایی را انتخاب میکنند. منطقه بیوگلو و میدان تکسیم و خیابان استقلال جز مناطق معروف و توریستی استانبول محسوب میشوند و دسترسی آسان به خرید و بسیاری از جاذبه های توریستی از این منطقه بسیار آسان و سهل است. همچنین در پکیج تورهای استانوبل بیشتر هتلهای این منطقه قرار میگیرد.   اما  مسافرانی که برای دفعات بیشتری به این سفر میکنند در مناطقی مانند شیشلی، نیشانتاشی و ...  را انختاب می کنند.   همچنین کمترین تعداد مسافر به منطقه آسیایی سفر میکنند، چرا که اکثر جاذبه ها و مراکز خرید در منطقه اروپایی قرار دارند.

چرا ایرانیان به استانبول سفر می‌کنند؟

شاید بتوان در یک کلام گفت که سفر به استانبول برای ایرانیان بیشتر در تفریح و خرید خلاصه می‌شود اما اگر این تفریح با اطلاع و آگاهی باشد، بدون شک فرصت‌های بهتری را در سفر فراهم کرده و باعث خواهد شد تا از آن لذت بیشتری ببریم. رسالت لست‌سکند در صفحه‌ی شهر استانبول و سایر شهرهای دنیا نیز همین است تا اطلاعات کافی و مفیدی را از طرف خود کاربران و اهالی سفر، در اختیار دیگر مسافران قرار دهد تا تجربه‌ی بهتری را برای شما رقم بزند. شما هم می‌توانید عضوی از این چرخه‌ی مفید باشید و تجربیاتتان را در اختیار دیگران قرار دهید تا علاوه بر این کار، از فرصت‌های ویژه‌ای که این وب‌سایت در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، بهره‌مند شوید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    میرن تا چند روزی اونجور که دوست دارن نفس بکشن
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      همین جا هم پول داشته باشی اونجوری که دلت بخواد می تونی زندگی کنی
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      اونجا بی پول هم نفس می کشه
    • GB ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      427 6
      استانبول یک چیزی نداره که مردم برای همون میرند اونجا،استانبول گشت ارشاد نداره
    • SE ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      87 18
      جاى ديگه راهشون نميدن ايرانى ها رو
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      35 41
      چه ربطی داره! یعنی همه توریستهای دنیا که مثلا از انگلیس و فرانسه و آلمان و روسیه و.... میان ترکیه ، چون نمیتونن تو کشور خودشون نفس بکشن میرن؟!!!
    • AT ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      49 0
      و البته مثل آقازاده ها امکان امریکا و اروپا براشون مهیا نیست
  • علی IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    مردم بخاطر این که مدتی انجور که می خواهند زندگی کنند کلی پول خرج می کنند و خارج از ایران می روند اگر ان ازادیهایی که در ترکیه هست در ایران هم باشد به این کشورها نمی روند این که به ترکیه می روند چون به ایران نزدیک است
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    اخیرا رفتم ... اونقدر هم که تبلیغات میکنند جذاب نیست
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      تا جذابیت رو تو چی ببینی
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    خوب کجا بریم ؟ جای دیگه پولمون نمی رسه
    • مهدی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
      60 7
      این از بی لیاقتی و بی تدبیری مسئولین است که فقط بلدن حقوق نجومی و پاسپورت دو تابعیتی بگیرن برای خودشون و افرزندانشون- اگه کیش خودمون یا جزایر ایرانی با اون همه زیبایی و توریست پسند قیمت هواپیما ها و هتل ها رو نظارت و رسیدگی میکردند - مثل من نوعی که میبلینه قیمت ترکیه برابر یا بعضا ارزونتر از کیش در میاد میگه میرم حداقل دلم خوشه رفتم اونور آب
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      20 0
      خوش بحالتون باز اینقدر پول دارید برید ترکیه
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    اونجا ازاد هستن
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      این خبرها هم نیست بابا / شما یه بار کارت اونجا به پلیس بیافته می فهمی باید دست نیرو انتظامی رو ماچ کنی اینجا
    • GB ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      بی نام ۱۶:۳۲ پلی ترکیه تا کاری نکنی باهات کاری نداره حتما خلافی کردی که بهت گیر دادند بعدش پلیس ترکیه با خلاف کار ها شوخی نداره و مثل اینجا نیست که ازشون پذیرایی کنه
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    138 8
    شما قیمت بلیت هواپیما رو مقایسه کن . .. دیگه چرا داره؟
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    36 94
    فقط باااااااااااااااااااااااااااااااقلوا
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    چون یه جورهایی ایرانه ... همه جا فارسی حرف می زنن و احساس غربت نمی کنی
  • بی نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    چون ریز گرد نداره آلودگی بنزین هم نداره تو لیوان پایه باریک بهت موکا نمیده
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    اگر تو ایران عزیزمون آزادی بیشتر بود سفارتخانه ها فعال بودند روابط اقتصادی با کشورهای خارجی پویاتر بود شرکتها و برندها شعبه داشتند برگزاری کنسرتها مشکلی نداشت به نظرتون کسی پول مملکتمون رو میبرد تو ترکیه و دبی و... هزینه کنه ... ولی متاسفانه همین درآمد کم کشور هم هزینه این مسایل میشه که حل کردنش دست خودمونه ... حیف .... فقط خواهشا یه سری از دوستان زود انگ نزنند
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      حداقل بیایید یکی از جزایر خلیج فارس رو آزاد اعلام کنید تا پول از کشور خارج نشه
    • یه سری از دوستان DE ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
      ای اجنبی پرست ... ای لا ابالی ... ای عامل نفوذی ... ای تهاجم فرهنگی... ای وطن فروش ... ای عامل سیا و موساد ساواک و کا گ ب ... ای خدا نشناس ... ای فلان ..
  • علی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    ایرا ن یک کم ازادی داشته باشه مثل ترکیه ارز از سراسر دنیا سرازیر میشه توی ایران 95درصد مشکلات اقتصادی ایرا ن حل میشه
    • شمس تبریزی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
      40 96
      به عنوان یک مسلمان نمیتونیم از هر راهی پول در بیاریم. در این صورت فرقی با کازینو داران لاس وگاس نخواهیم داشت. نماز میخوانیم تا آدم شیم و از هر راهی دنبال کسب مال نباشیم. اما اگر نمازمان تاثیری روی پول درآوردن مان نداشت یعنی نمازخوان نبوده ایم
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    کامتتارو میخونم تعجب میکنم ...باور کنید چنان چهره سیاهی از ما تو دنیا ترسیم کردن که نگو
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    ما استان های دیدنی زیادی داریم اما امکانات توریستی ندارند و فقط به تماشای آثار دیدنی محدود می شود. غذای محلی و کافه ها و رفتار محلی مردم جزو گردشگری است.
  • DE ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
    118 8
    نزدیک ترین راه ...
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    96 10
    ایکاش اینجا کانادا بود و کنارمون امریکا.اونوقت تیتر میزدین چرا هموطنامون میرن امریکا.ه...........ی
  • محمد IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    77 10
    در علم اقتصاد مفهومی وجود دارد به اسم کالای عمومی که تامین و عرضه اون به عهده دولت هستش مثل برق ، تلفن و....تفریح و سرگرمی هم جزو این دسته هستن که با توجه به محدودیت های موجود در ایران ، عرضه اون از طرف دولت نتونسته تقاضای مردم رو براورده کنه و طبیعتا کسی اگر بتونه دست به تامین تقاضای خودش می زنه.
  • یاس IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    55 8
    خیلی ها اگر به استانبول میروند نه برای مسئله حجاب و نه برای صرف مسکرات است نگاهی به مقایسه هزینه ها در کیش و یا مشهد با استانبول و یا وقتی شما در ساحل دریای اژه بدون هیچ دغدغه های معمول در ایران ، آزادی های رایج و معمول در تمام جهان( که حتمآ نباید بی حجابی و مشروبات الکلی باشد ) مردم ترغیب می شوند که به آنجا بروند
  • علی IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    31 3
    چرا نداره .کشورای خارجی تکلیفشونو با خودشون روشن کردن
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    45 7
    میرن تا حال کنند آقا.یعنی شما نرفتید که میپرسید؟
  • عبدالله IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
    42 6
    بخاطر اینکه در دینمون سفارش شده که سفر کنید ./: خب معلومه دیگه حداقل اونجا صاف صاف تو چشم آدم نگاه نمیکنند و بگن چ نسبتی دارید .
  • حامد IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    34 1
    چون میتونی با هزینه ای کمتر از بقیه جاهای دنیا یه مسافرت متفاوت بری.
  • CA ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    23 38
    چون پول ندارند جایی دیگری بروند
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      49 2
      یعنی هرکی از کانادا میره امریکا، پول نداره؟! بابا پول‌دار!
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    55 61
    چون در آن كشور مسلمان ،مسلمانيت به چشم مي آيد اگر كسي با چادر بيرون بياييد يا بدون روسري كسي نمي گو يد ما مسلمانيم و تو بايد از كار پيروي كني به چشم خودم در كشتي تفريحي ديدم خدمتكار كشتي كه روزه بود براي گردشگران غذا سرو ميكرد و آنها نيروي انتظامي نداشتند كه جلويش رابگيرد با اين تحريم هاي كمر شكن ما باز فقط ميخواهيم نفت بفروشيم اگر بشود
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    میروند تا مچ فضولها را بگیرند.
  • شهلا IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    92 2
    فقط ایرانی ها به این کشور نمی روند بلکه از همه ی دنیا به آنجا می آیند چون کشورش را برای توریستها مکانی نسبتا ارزان با امکانات خوب کرده اگر ما هم این سیاست را پیش بگیریم توریستهای زیادی خواهیم داشت.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    39 3
    علاوه بر آزادی اجتماعی و تفریح و ...، به نظرم یک عامل مهم دیگر هم هست و اون اینه که مردم ایران با خودشون و دولت ایران با مردمش یک کاری کرده اند که این کشور از چشم مردم خودش افتاده.
  • تام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    33 7
    بخاطر كفتراي ميدون تگسيم.
  • Arezoo Mirbagheri NL ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    3 88
    عالی بود
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
    31 0
    والله الان سفر استانبول حداقل نفری 10 میلیون آب میخوره