خبر تازه وزیر راه درباره تولید مسکن ارزان و باکیفیت

ایرنا نوشت: وزیر راه و شهرسازی گفت: وقت آن رسیده است که از سنتی سازی(بساز و بفروشی) در حوزه ساختمان به صنعتی‌سازی برسیم؛ این امر منجر به ساخت مسکن ارزان و با کیفیت می‌شود.

«محمد اسلامی» در حاشیه نوزدهیمن نمایشگاه صنعت ساختمان در خصوص مزایای صنعتی‌سازی در حوزه ساختمان گفت: صنعتی‌سازی  علاوه بر زمان در قیمت و کیفیت بهره‌برداری تاثیرگذار است.

وی گفت: وقتی خانه‌ای با سرعت ساخته می‌شود ضمن کاهش زمان،  از قیمت نهایی خانه کاسته می‌شود.

اسلامی افزود: در عین حال در صنعتی‌سازی با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی از اتلاف انرژی جلوگیری می‌شود که به کاهش هزینه‌های دوره استفاده از ساختمان منجر خواهد شد.

وزیر راه در خصوص جایگاه صنعتی‌سازی در طرح اقدام ملی نیز گفت: در یک دهه گذشته در صنعت ساختمان تحول اساسی ایجاد شده است اما برای پیشرفت بیشتر به تحول اساسی در حوزه مصالح ساختمانی و تاسیساتی نیازمندیم.

وی گفت: باید لوازم تولیدی در صنعت ساختمان پیشتیبان صنعتی‌سازی باشد.

اسلامی گفت: البته شاهد بودم  محصولات بیشتر غرفه‌ها در تراز جهانی قرار دارد تا جایی که محصولات بیشتر شرکت‌ها فروش می‌رود و حتی صادرات هم دارند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم صنعتی‌سازی را رونق دهیم نیاز به تایید مبحث ١١ مقررات ملی ساختمان داشتیم که خوشبختانه تغییر اساسی کرد و مبحث یازده با تغییرات جدید و با هدف پشتیبانی از صنعتی‌سازی به زودی ابلاغ می‌شود.

اسلامی به طرح اقدام ملی اشاره کرد و گفت: سالانه ٣٠٠ تا٣٥٠ هزار واحد مسکونی توسط خود مردم ساخته می‌شود اما دولت تصمیم دارد با هدف رونق تولید حداقل سالانه ٤٠٠ هزار واحد مسکونی را بسازد.

به گفته اسلامی، برنامه دولت خانه دار شدن مردم را سرعت می‌دهد ضمن اینکه در این برنامه از موضوع صنعتی‌سازی استفاده می‌کنیم.

وی گفت: در شرایط کنونی که به بهینه‌سازی در حوزه انرژی و منابع نیازمندیم باید ساخت سنتی خانه پایان و صنعتی سازی آغاز شود.

۲۲۳۲۲۵
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =