کارگردان «لازانیا»: مردم از گرفتاری اقتصادی افسرده‌اند و کم به سینما می‌آیند

سینماآنلاین نوشت: حسین قناعت کارگردان فیلم «تپلی و من» تاکید کرد حق سینمای کودک است که یک سرگروه مجزا داشته باشد.

حسین قناعت کارگردان فیلم «تپلی و من» در مورد فروش فیلم خود که در ژانر کودک قرار دارد گفت: «در مجموع از فروش فیلمم راضی هستم این فیلم بین این همه فیلم‌های طنز، اجتماعی و بزرگسال فروش خوبی نسبت به دیگر فیلم‌ها داشته است. فقط اشکال این است که سانس‌های خوبی نداشته‌ایم و فیلم در فصل بدی اکران شده است، چون در تابستان ما عملا به خاطر گرما و تعطیلی مدارس گیشه صبح را نداریم و عصرها هم که خانواده‌ها فراغت دارند بعد از اینکه از سر کار برمی‌گردند و می‌توانند به همراه فرزندان خود به سینما بروند، دیگر سانس‌های سینماها برای فیلم کودک نیست و سینماداران آنها را با فیلم‌های بزرگسالان جابجا کرده‌اند.»

این کارگردان در مورد نقش تشکیل یک سرگروه مختص به فیلم‌های کودک و نوجوان در رونق این سینما، گفت: «این حق سینمای کودک است که یک سرگروه مجزا داشته باشد تا دیگر این دغدغه را نداشته باشد که به حد نصاب در فروش رسیده یا نرسیده یا اینکه قرار است بعد از آن فیلم یک فیلم بزرگسال بیاید و پخش‌کننده‌ها و سینمادارها فشار بیاورند که آن فیلم کودک زودتر اکرانش تمام شود تا فیلم جدید را اکران کنند. این اتفاق درباره فیلم «قهرمانان کوچک» برای من افتاد که با سر گروهی سینما آزادی اکران شد. آن سال با اینکه فیلم من کف فروش را زده بود و فروش سه میلیاردی را داشت متاسفانه بعد از پنج هفته اکران به خاطر اینکه یک فیلم بزرگسال قرار بود در آن سرگروه اکران شود فیلم را پایین کشیدند اما اگر سینمای کودک یک سرگروه داشت این اتفاق برای فیلم‌های کودک نمی‌افتاد.»

کارگردان «لازانیا»، همچنین در مورد فروش خوب و استقبال مردم در دهه ۶۰ و ۷۰ از سینمای کودک به نسبت امروز، گفت: «بسیاری از عوامل باعث رقم خوردن وضعیت فعلی برای سینمای کودک شده است. شما نمی‌توانید شرایط امروز جامعه را با دهه ۶۰ مقایسه کنید. با اینکه آن ایام جنگ بود، ولی مردم به این اندازه به خاطر مشکلات اقتصادی افسرده نبودند. در آن سال‌ها نه ماهواره‌ای بود نه اینترنت و فضای مجازی بود. سرگرمی مردم تنها سینماها بودند ولی الان کودکان یا در گوشی موبایل هستند و یا جلوی کامپیوتر جدیدترین فیلم‌ها را دانلود و تماشا می‌کنند. گرفتاری‌های اقتصادی خانواده‌ها هم مزید بر علت است. با این وضع، فیلم کودک آنقدر باید قوی باشد که کودک را بتوان از جلوی کامپیوتر بلند کرد. فیلم کودک باید آنقدر برانگیزاننده باشد که همین خانواده‌هایی که مشکلات اقتصادی دارند، دست بچه هایشان را بگیرند و به سینماها بیاورند تا فیلم کودک را ببینند.»

«تپلی و من» در اکران سینماهای کشور تاکنون بیش از ۷۳۰ میلیون تومان فروش داشته است.

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1288840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =