تحلیل رسانه‌های ژاپنی از سفر ظریف: مسایل امنیتی در دستور کار مذاکرات است

ایرنا نوشت: رسانه های ژاپن گزارش کردند «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در راستای تلاش های موثر دیپلماتیک برای کاستن از تنش ها به این کشور سفر می کند.

روزنامه ژاپن تایمز روز سه شنبه نوشت وزیر خارجه ایران در این سفر که قرار است از امروز سه شنبه انجام شود ملاقات هایی با سران این کشور از جمله «آبه شینزو» نخست وزیر و «تارو کونو» وزیر خارجه دارد.

این نشریه با اشاره به اهمیت سفر نوشته است ظریف در ادامه اقدامات و سفرهای دیپلماتیک خود این بار راهی آسیای شرقی و خاور دور شده است و خواستار آن است که ژاپن با توجه به شرایط منطقه ای تلاش موثر خود را بکار بگیرد تا تنش ها افزایش نیابد.

در همین حال گزارش حاکی است که اقدامات مخرب آمریکا در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس از جمله موضوعاتی است که وزیر خارجه ایران درباره آن با مقام های ارشد ژاپنی گفت و گو خواهد کرد.

شبکه خبری «ان اچ کی» نیز با اشاره به اهمیت این سفر گزارش کرده است وزیر خارجه ایران به طور مسلم از ژاپن خواهد خواست با تحرکات مذبوحانه آمریکا در خلیج فارس و تنگه هرمز برخورد کند.

گزارش نوشته است از دیدگاه ایران دو کشور دارای روابط دوستانه ای هستند و با نظرداشت همین روابط حسنه دیرینه، تهران انتظار دارد ژاپن به ائتلاف آمریکا برای حراست از نفتکش ها در تنگه هرمز ملحق نشود.

این شبکه خبری افزوده است بخش دیگری از مذاکرات طرفین درباره روابط دوجانبه، منطقه ای و مسایل مهم بین المللی از جمله موضوع برجام و تعهدات طرفین به این توافق خواهد بود.

«ان اچ کی» آورده است از دیدگاه ایران پیوستن کشورها از جمله ژاپن به ائتلاف آمریکا در منطقه می تواند علامتی خصمانه باشد و طبیعتا مسایل امنیتی در دستور کار مذاکرات ایران و ژاپن در جریان سفر ظریف به توکیو خواهد بود.

گزارش این رسانه تاکید می کند که وزیر خارجه ایران در این سفر مواضع تهران را درباره مسایل منطقه ای از جمله وضعیت خلیج فارس و تنگه هرمز برای مقام های ژاپن تبیین خواهد کرد.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    0 0
    "مذبوحانه" رو هم NHK گفته؟
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    0 0
    این سفرها در راستای خنثی کردن نقشه های مثلث شوم عربستان و اسراییل و امریکاست که جزو اسناد محرمانه است و مردم از آن خبر ندارند.