طبق آمار رسمی که اخیراً در انگلستان منتشر شده است تعداد کودکانی که دارای مشکلات جدی گفتاری هستند رو به افزایش است.

 آمارهای دولتی نشان می‌دهد که برنامه‌های آموزشی در انگلستان برای رفع این مشکل کافی نبوده و تعداد دانش‌آموزانی که دارای مشکلات احساسی، رفتاری و اجتماعی ناشی از این نقیصه هستند به مراتب بیش از سال گذشته است. مشکلات ارتباطی این دسته از کودکان به گفته تحلیلگران مسائل خانواده در مناطق مختلف این کشور به آموزش ضعیف، مشکلات خانوادگی، افسردگی مفرط، فعالیت‌های تبهکارانه والدین برمی‌گردد.

‌طبق همین آمارها از هر هفت کودک انگلیسی که در دوره دبستان مشغول به تحصیل است یکی دارای نیازهای جدی برای رفع مشکلات تکلم است که به نظر می‌رسد از نیازهای اصلی آنها در راه تحصیل در مدارج بالاتر باشد. به عقیده صاحبنظران مسائل آموزشی در انگلستان این آمار می‌تواند نشانگر جدی بودن این مشکل باشد و در کنار این بیش از 7‌درصد دانش‌آموزان ابتدایی دارای کمبود معلومات در بیان کلمات مناسب در مکالمات روزانه‌شان هستند.

در همین راستا دولت انگلستان وعده داده که 52 میلیون دلار کمک مالی در اختیار مدارسی که این مشکل در آنها جدی‌تر است قرار دهد. هر‌چند که طرح این کمک در تابستان سال گدشته توسط جان برکوو یکی از نمایندگان مجلس عوام ارائه شد و به نظر می‌رسد از آن پس دچار تغییرات جدیدی شده باشد چرا که جزئیات این طرح هنوز منتشر نشده است.

برکوو در لایحه پیشنهادی‌اش مطرح کرده بود که مهارت‌های گفتاری بایستی در بین دروس مدارس ابتدایی جای گیرد و از سوی دیگر مهارت‌های گفتاری و شنیداری نیز در درس ادبیات تمرین شود چرا که این مهارت‌ها مدت فراوانی است که مورد بی‌توجهی معلمان قرار می‌گیرد.

اولین آمار‌گیری در این مورد در سال 2004 انجام شد و در آن سال آمار حاکی از مشکلات گفتاری برای بیش از بیست‌درصد دانش‌آموزان تمامی مدارس ابتدایی انگلستان بود اما این آمار هر سال افزایش یافت و حالا آمار دولتی نشان می‌دهد 2‌درصد دانش‌آموزان با مشکلات گفتاری روبه‌رو هستند که این رشدی 2/0درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

برخی معلمان در توضیخ افزایش این آمار بیش از هر چیز کاهش بودجه گفتار درمانی در مدارس انگلستان را مقصر اصلی قلمداد می‌کنند و معتقدند هر سال به این موضوع بیشتر بی‌توجهی می‌شود. ویرجینیا برادشاو یکی از این معلمان می‌گوید: کودکانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه برای رفع این مشکل دارند چندان مورد توجه نیستند و به نظر می‌رسد مسئولان آموزشی بیشتر به فکر پایان سال تحصیلی و شروع تعطیلات تابستانی هستند تا رفع مشکلات جدی دانش‌آموزان و حتی آمار منتشر شده هم نمی‌تواند شمار دقیق این دانش‌آموزان را که قطعاً بیش از این هستند مشخص کند. برادشاو در عین‌حال آموزش زبان و گفتاردرمانی را یکی از اصولی‌ترین و مهم‌ترین هدف‌های آموزشی دراین کشور می‌داند و از اینکه هنوز بودجه‌ای برای این کار در اختیار مدارس انگلستان قرار نگرفته ناراضی به نظر می‌رسد.

کد خبر 12944

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین