۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
دو نشست مهم در یک قاب

رئیس جمهور کشورمان به منظور شرکت در نشست سه جانبه آستانه تهران را به مقصد آنکارا ترک کرد.

سعید محمدی کارشناس مسائل سیاسی درباره سفر رئیس جمهور به آنکارا برای شرکت در نشست سه جانبه برای خبرآنلاین نوشت:
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در ادامه رایزنی های سه کشور ضامن روند آستانه برای حل بحران سوریه، در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به آنکارا عزیمت کرد تا ضمن حضور و سخنرانی در پنجمین اجلاس سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه، دیدار و گفتگوهای دوجانبه ای را هم با همتایان روسی و ترکیه ای خود داشته باشد.   
قرار است گفتگو های چند جانبه ریاست جمهوری ایران با همتایان خود، بررسی مهمترین مسائل و موارد مربوط به روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، خصوصا تحولات سوریه را شامل شود. گفتگو در مورد تداوم و توسعه ی همکاری های سه جانبه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و مشارکتهای منطقه ای و بین المللی، متصور است.

بیست و هفتمین نشست کمیسیون های مشترک اقتصادی
همزمان با اجلاس سه جانبه، در این سفر قرار است بیست و هفتمین نشست کمیسیون های مشترک اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه به ریاست محمود واعظی از طرف جمهوری اسلامی ایران و شاکر دونمزاز از طرف جمهوری ترکیه  برگزار گردد. در این نشست‌ اقتصادی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی، تجاری، مالی و بانکی میان تهران و آنکارا مورد بحث و بررسی قرارخواهد گرفت. قرار است زمینه‌های همکاری در حوزه‌های جدید با رویکرد توسعه مبادلات و ارتقاء سطح همکاری های مشترک اقتصادی میان طرفین نیز مورد بررسی و توافق قرار گیرد.
پنج کارگروه مالی و بانکی، تجاری، انرژیک، ترانزیت و بهداشت به ریاست معاونان وزرتخانه های ذیربط در این دوره تشکیل جلسه داده و به رایزنی و تشریک مساعی جهت توسعه روابط و همکاری های مشترک خواهند پرداخت.  

امید به برقراری صلح و تضمین یکپارچکی سوریه
باید اذعان نمود، برگزاری پنجمین نشست روسای جمهور در ادامه گفتگو های استانه بیان گر تلاش های مشترک سه کشور همسایه و الگویی برای توسعه صلح، ثبات و امنیت و تامین مسیر منطقی برای مبارزه مشترک و هدفمند با همه اشکال و ابعاد تروریسم در منطقه خاورمیانه و جهان و افزایش امید در میان ملت سوریه برای برقراری هرچه سریعتر صلح و تضمین یکپارچکی سوریه است .
همچنین بیست و هفتمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه حاوی این پیام برای دیگر همسایگان است که مشارکت فعالانه سیاسی و اقتصادی میان همسایگان در منطقه نه تنها باعث توسعه دوستی و مشارکت های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی است، بلکه تضمین کننده مراودات و الفت میان مردمان  منطقه ما است.   
 

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1299873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =