هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در کردستان برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فرآخوان هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در سطح استان خبر داد و گفت: این آزمون دی و بهمن ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در سطح استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جلال قلعه شاخانی اظهار داشت: هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت برگزار می شود.

وی افزود: این آزمون در ٤ گروه امتحانی و ١٥ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت، حفظ قرآن کریم و آموزش های الکترونیک در دی و بهمن سال جاری برگزار خواهد شد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان به زمان ثبت نام در این آزمون نیز اشاره کرد و گفت: علاقه مندان به شرکت در این آزمون می توانند از ١٢ آبان ماه لغایت ١٢ آذرماه سال جاری با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

قلعه شاخانی زمان برگزاری آزمون رشته های الکترونیکی را ٢٥ و ٢٦ دی ماه سال جاری اعلام کرد و بیان کرد: آزمون رشته های کتبی نیز روز پنجشنبه ٣ بهمن ماه در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: از اهداف این آزمون  می توان به سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش های قرآن و عترت در موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن و عترت اشاره کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1302125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =