شما نظر دادید/ برای کاهش حوادث مرگبار شهری، قوانین تغییر کنند

حوادث شهری سالهاست که جان افراد زیادی را می‌گیرد و هنوز درباره علت آن نظرات مختلفی وجود دارد؛ برخی قوانین را مقصر آن می‌دانند و برخی عدم اجرای این قوانین.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هفته پیش بود که سقوط یک جرثقیل در شرق تهران منجر به مرگ سه نفر شد، اتفاقی تلخ که به مجموعه حوادث تلخ شهری یکی اضافه کرد. 

در همین رابطه در خبرآنلاین نظرسنجی برگزار شد و از مخاطبین درخواست شد تا در رابطه با اقدامات قابل انجام برای کاهش اینگونه حوادث در تهران اعلام کنند. بسیاری از کاربران معتقد بودند که این گونه اتفاقات نشان می‌دهد که این گونه حوادث نشان می‌دهند که جان افراد بی‌ارزش شدند. در همین رابطه فردی نوشته است: «جون ملت دوزار ارزش داشته باشه شهر تهران شده کارگاه سلختمانی تهران نفرت انگیزترین شهر جهان در. یه شهر. روی گسل رو یه وجب زمین اپارتمانه که به اسمون میره تا جیب شهرداری پلید. تهران پرشه هوای شهرو حراج زدن از کله سحر تا نصفه شب شدت سروصدای ساختمان سازی ملتو دیوانه کرده کافیه شهرداری متوقف کنه این ساخت و ساز بی رویه رو همینجوری اینهمه خونه خالی هست بسه ما گفتیم قالیباف بره بهتر میشه بدتر. شد از اروپا یاد بگیرید. که تخریب ساختمون نیست.»

در کامنت دیگری هم آمده است: «در این مملکت به اسانی جان مردم از دست می رود و هیچکش پاسخگو نیست باید با وضع مجازاتهای بسیار سنگین برای کسانی که جان مردم را می گیرند جلوی این حوادث را گرفت در همین چند هفته اخیر چند حادثه منجر به مرگ انسان های بی گناه شد مثل سقوط کودک ۸ ساله صخره نورد در سالن صخره نوردی اصفهان برق گرفتگی نوجوان در گیتهای ازادی کشته شدن دختر جوان در حادثه قرار دادن بلوک های سیمانی وسط جاده در شب و حالا سقوط جرثقیل»

اما برخی از کاربران هم نظراتی در رابطه با کاهش حوادث شهری تهران داشتند، برخی می‌گفتند اجرای قوانین به تنهایی این مسائل را حل می‌کند. کاربری در این رابطه نوشته است: «از خودمون شروع میشه، قانون ایمنی کار داریم خیلی هم کامل است منتهی من و شمایی که باید اجرا و رعایتش کنیم هممون معتقدیم ایشالا اتفاقی نمی‌افته و مرگ مال همسایه است. در کشورهای پیشرفته زیر فضای حمل با جرثقیل کلا محدوده ممنوع است مثلا. همه هم جدی انجامش میدهند و اگر رعایت نکنند هم شدیدا تنبیه میشوند. ایمنی باید مطالبه عمومی باشه، در ایران دور زدن قانون زرنگی محسوب میشه...» 

در کامنت دیگری آمده است: «قانون را در این زمینه اجرا کنند، شهرداری به فکر جان مردم باشد.»

با این وجود بیشتر کاربران خبرآنلاین در نظرات خود حرف از استفاده قوانینی جدید زدند. در همین رابطه کاربری نوشته است: «راه حل اینه که شرکت هایی که مجوز بازرسی جرثقیل میگیرند، قبل از صدور گواهینامه کارکرد ایمن، بازرسی های موردنیاز و متعاقب آن اطمینان از رفع عیوب مشاهده شده در بازرسی و درنهایت تست های مربوطه را انجام دهند و از صدور گواهینامه بدون بازرسی از جرثقیل و در ازای دریافت پول خودداری کنند.»

در کامنتی دیگر آمده است: «بیشتر قوانین ما مربوط به سال ها پیش است که به اقتضای زمان خود تدوین شده و نیاز به بازنگری دارد. مثل قوانین شهرداری ها و بانک ها و ...»

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =