وزیر بهداشت‌: تا پایان سال مشکلی در تامین داروهای اساسی نداریم

ایسنا نوشت: وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه داروهای اساسی در اختیار مردم است و با تلاش همکاران ما و همکاری بانک مرکزی و دیگر بخش های دولت، تا پایان سال مشکلی در تامین داروهای اساسی نداریم.

سعید نمکی در حاشیه بازدید از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان رودبار، گفت: امروز گزارشاتی که از قبل از استان گیلان به دست ما رسیده بود را بررسی کردیم و قرار شد که از مراکز درمانی شهرستان رودبار و شهرهای منجیل و رستم آباد بازدید کنیم. موارد و مشکلات این مناطقق را از نزدیک دیدیم و با مردم از نزدیک صحبت کردیم و برای حل مشکلات آنها با نماینده مردم در مجلس، استاندار گیلان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همکاری می کنیم.

وی اضافه کرد: آنچه به عنوان سیاست کلان ما در وزارت بهداشت در مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت مطرح است، غیر از بسته هایی مانند کاهش پرداختی از جیب بیمار، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و توسعه زیرساخت های حوزه سلامت، تقدم پیشگیری بر درمان و درمان سرپایی بر بستری است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: طرح ملی کنترل فشارخون و دیابت از مواردی است که در اولویت های اصلی وزارت بهداشت است چون تعداد قابل توجهی از بیماران به دلیل فشارخون بالا و دیابت، دیالیز می شوند که اگر در این حوزه ها پیشگیری کنیم، از تحمیل هزینه های زیاد به نظام سلامت و مردم جلوگیری کرده ایم.

دکتر نمکی اظهار داشت: خوشبختانه داروهای اساسی در اختیار مردم است و با تلاش همکاران ما و همکاری بانک مرکزی و دیگر بخش های دولت، تا پایان سال مشکلی در تامین داروهای اساسی نداریم.

وی بیان داشت: امیدواریم بتوانیم کمبودهایی که در تجهیزات پزشکی و مشکلات مردم در موارد تشخیصی و متخصصان مورد نیاز برای این بخش از استان گیلان وجود دارد را در اسرع وقت جبران کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن به شهرستان رودبار برای ارائه خدمات تشخیصی به مردم و مسافران محدوده این شهرستان، گفت: این دستگاه در آینده ای نزدیک در شهرستان رودبار نصب خواهد شد. خوشبختانه تعداد پزشکان متخصص در این شهرستان، در حد قابل قبولی است که قرار شد کمبودها را تکمیل کنیم و ماندگاری پزشکان در این منطقه را با ضرایب و تمهیدات لازم، بالا ببریم.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =