پرواز آبی با بال‌های لاجوردی

استقلال تحت هدایت آندره آ استراماچونی ایتالیایی روزهای خوبی را سپری می کند و حالا در آستانه رسیدن به جمع مدعیان قهرمانی قرار دارد.

عرفان حاج‌بابایی: از همان روز اول هم مشخص بود استقلال امسال با استقلال های پیشین متفاوت است. تیم تحت هدایت آندره آ استراماچونی ایتالیایی به اجبار تغییرات گسترده ای را به خود دید و مجبور شد اصطلاحا از نو بکوبد و خود را بسازد. اتفاقی که منجر به جوان شدن تیم و حضور بازیکنانی شد که چندان شناخته شده نبودند. شرایط هم برای تیم استراماچونی کاملا طبیعی و مطابق انتظار پیش رفت. حجم بالای تغییرات این اجازه را به استقلال نداد تا از روز اول در قامت یک مدعی ظاهر شود و امتیازات زیادی در همان ابتدای لیگ از دست رفت تا تیم جوان شده استراماچونی خیلی زود از کورس مدعیان عقب بیفتد.

دربی؛آغاز یک تحول

استقلال در حالی در هفته چهارم لیگ برتر پا به شهرآورد می گذاشت که در سه بازی قبلی به بردی دست نیافته بود و فقط 2 امتیاز کسب کرده بود. عملکردی ضعیف که استراماچونی را بر آن داشت تا با توجه به غیبت ستاره هایش نظیر فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته،سیستمی جدید را برای این بازی انتخاب کند و بر خلاف 4-2-3-1 همیشگی،تیمش را با ترکیب 3-5-2 به میدان بفرستد. تغییری که نسبتا جواب داد و باعث شد تا استقلال فوتبال بهتری به نسبت قبل ارائه دهد و چه بسا اگر پنالتی علی کریمی در نیمه اول وارد دروازه بیرانوند شده بود،آبی ها به جای باخت،با یک برد شیرین از زمین مسابقه خارج می شدند. استراماچونی اما بدون توجه به نتیجه،با تصمیمی درست به بازی با همین سیستم ادامه داد و از بازیکنانش در آرایشی جدید بازی گرفت. استفاده از سه مدافع مرکزی،یک هافبک دفاعی،دو هافبک طراح و خلاق،دو بال سرعتی و دو مهاجم فرصت طلب در خط حمله،به استقلال شکلی جدید داد و باعث شد تا روزهای خوب استقلال از راه برسند.


نتیجه اعتماد

استقلالی ها اعم از هواداران،بازیکنان و مدیران باشگاه هرگز از حمایت از کادرفنی دست نکشیدند. آن ها حتی در شرایطی که استقلال فاصله ای تا قعر جدول نداشت از استراماچونی حمایت کردند و به او فرصت دادند تا توانایی هایش را نشان دهد. حمایت و اعتمادی که حالا نتیجه داده و استقلال با جدایی کامل از انتهای جدول،حالا فقط 4 امتیاز تا صدر جدول و یک امتیاز با رقیب سنتی اش فاصله دارد. آبی ها همچنین در جام حذفی هم مقتدرانه پیش رفته اند و با کسب دو برد سه گله مقابل گل ریحان و فجرسپاسی حالا خود را در جمع 8 تیم برتر این رقابت ها می بینند.

استقلال-صنعت نفت؛نبردی استراتژیک

استقلال در حالی سه شنبه به مصاف صنعت نفت خواهد رفت که آندره آ استراماچونی این بازی را حساس ترین بازی اش از زمان حضور خود در ایران توصیف کرده. اگر نگاهی به وضعیت جدول لیگ برتر هم بیندازیم به راحتی متوجه می شویم که استراماچونی حرف بی راهی نزده است.

استقلال با 15 امتیاز در رده هفتم است و صنعت نفت هم با 16 امتیاز فقط یک پله از استقلال بالاتر است و این یعنی برد در این بازی،کلید رسیدن به رتبه های بالاتر در جدول رده بندی لیگ برتر است. نکته جالب اما اینجاست که درست در همین هفته، فولاد با پرسپولیس و سپاهان با تراکتور مصاف می کنند. چهار تیمی که در جدول بالاتر از استقلال قرار دارند و توقف هر کدام اگر با برد آبی ها همراه شود،می تواند تیم استقلال را با رهبری مربی ایتالیایی اش بیش از همیشه به صدر جدول نزدیک کند.

254 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1317271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
    5 2
    پیش به سوی قهرمانی آسیا....