نظر محسن چینی‌فروشان درباره روانشناس پیشکسوت: یاد داستان مولوی و فیل در تاریکی می‌افتم

محسن چینی فروشان یادداشت خود را برای پاسداشت مکتوب دکتر محمود گلزاری، روانشناس پیشکسوت با عنوان: « یار ما این دارد و آن نیز هم » منتشر کرد.

علی اکبراشعری، مدیر پیشکسوت فرهنگی، در یادداشتی در گروه نخبگان خبرآنلاین برای پاسداشت مکتوب دکتر محمود گلزاری نوشت: « سخن گفتن از دوستی چهل ساله امری است سهل و ممتنع. به نظر سهل می آید چرا که رفت و آمد و نان و نمک یکدیگر را در این زمان طولانی خوردن، شناختی ایجاد می کند که می توان خاطراتی را بازگو کرد و توصیفاتی از این دوست را به دست داد اما ممتنع است چراکه اگر این دوست و عزیز شخصیتی چند وجهی و دارای لایه های مختلف باشد، کار مشکل می شود. »

رئیس اسبق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشت: « برای من دکتر گلزاری چنین رفیقی بوده است و اجازه دهید از خاطرات سخن نگویم و در حد امکان در این وجیزه از وجوه بارز شخصیتی ایشان نکاتی را عرضه بدارم. این دکتر ما را، هر کس به گونه ای می شناسد و زمانی دیگر و در جایی دیگر که از من راجع به ایشان سؤال شد، گفتم جسارت نباشد یاد داستان مولوی و فیل در تاریکی می افتم که هر کس فیل را از زاویه دید و حس خودش تعریف کرد در حالی که فیل، مجموعه ای از این ویژگی ها و مشخصات بود.
ایشان هم دارای ویژگی های متعدد و مختلف عاطفی، عقلانی و مذهبی است که به چند مورد که از نظر بنده بارزتر است اشاره می کنم...»

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1320314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =