نتایج تحقیق اندازه گیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری برای پنجمین دوره متوالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انتشار یافت.

در این تحقیق مجموعاً 48 خودروی سواری از 12 شرکت عرضه کننده خودرو در زمینه کیفیت خودروهای سواری، با بهره گیری از روش‏های به روز و علمی و با لحاظ خطای نمونه گیری و فاصله اطمینان معین، در شش ماهه اول سال 89 مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در مدل طراحی شده جهت سنجش رضایت مشتریان پنج شاخص اصلی "بدنه"، "مجموعه نیرومحرکه و سوخت رسانی"، "مجموعه تعلیق و انتقال قدرت"، "ایمنی" و "تهویه مطبوع و وسایل برقی" در قالب 28 خصوصیت مورد نظرسنجی قرار گرفته و با 34328 نفر مصاحبه شده است. نتایج رضایتمندی مشتری در این طرح در شش دسته قیمتی تقسیم بندی شده و به ازای هر 100 امتیاز رضایتمندی، نیم ستاره سبز به سطح کیفیت خودروها از دیدگاه مشتری تخصیص یافته است. این نمره در دوره‌ قبلی یعنی شش ماهه دوم سال قبل، 632 بود. نگاهی به این گزارش نشان می‌دهد سال گذشته در شش ماهه اول سال 88 سهم بازار خودروهای زیر ده میلیون تومان 61.2% بوده لیکن این میزان در شش ماهه اول 89 به 46.7% کاهش یافته است. با توجه به آنکه رضایتمندی مشتریان در این دسته پایین‌تر از سایر گروه‌های قیمتی است، این کاهش سهم بازار منجر به افزایش رضایتمندی مشتریان در میانگین امتیاز گردیده است. همچنین تحلیل‏ها نشان می‌دهد رضایتمندی مشتریان در دسته‌های مختلف قیمت اختلاف معنی داری دارند. محاسبات بیانگر آنست که با هر تغییر در دسته قیمتی خودروها (افزایش 100 میلیون ریالی قیمت خودروها)، رضایتمندی مشتریان با نرخی 4.1 درصدی تغییر می‌کند.

کیفیت خودرو های سواری  جدول یک

کیفیت خودرو های سواری  جدول دو

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران این تحقیق را با استفاده از سه روش مصاحبه حضوری، مصاحبه تلفنی و مکاتبه با مشتریان در سطح کشور اجرا کرده است.

/32

 

کد خبر 132329

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    1 0
    قطعا" اين نتايج مخدوش است.من هم MVM داشتم هم سالهاست هيونداي آوانته . اصلا" كسفيت اين دو قابل مقايسه نيستند. اينجا هم پارتي بازي است حتما".
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    1 0
    اگر تنوع زیاد بود 4 تا خودری وارداتی در بازهی قیمتی پاییت تر از 20 میلیون بود ان وقت چی می شد نتایج؟
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    1 0
    خودرساز یا قطعه سازی که به هر بهانه ای برای سوئ مدیریت خودش و بی وجدانیش نق تعرفه می زد می خواد از نصب سیستم های ایمنی مهلت بگیره یعنی چی برای مرگ 23 هزار نفر می خواد مهلت بده؟اینه خودرساز مسلمون؟؟؟بعد با چه رویی با چه وجدانی هنوز از خودرسازی حمایت میشه و و تعرفه حذف نمیشه؟؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    0 0
    این صنعت خودرو و این مسئولین محترم ما دیواری کوتاه تر از ملت بیچاره و ناراضی و خسته از این محصولات بی کیفیت و ناراضی از وجود تعرفه دیواری کوتاه تر از ملت ایران گیر نیاوردن هم جنس گرون وبی ارزش در برابر بهای پرداختی تحویل می دهند هم جونه ملت و پول ملت چه موقع فروش و تا اخرین لحظه وجود خودرو پول و عمر و جون ملت را می گیرند بردر خسته شدیم از زور تعرفه ای
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    0 0
    اگر خودرساز به هر دلیلی بعد از 50 سال نمی تون یک خودروی با کیفیت و تجهیزات ایمنی بزنه پس دلیل وجود تعرفه چیه ؟پس چرا امسال تعرفه که فقط 20 %کم شده بود چیه؟؟خوب چی شد پس نتیجه این افزایش تعرفه تا کی دورویی از خودرسازی تا کی ظلم تا کی تعرفه
  • بدون نام DE ۱۴:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    0 1
    چری ماشین خیلی خوبیه ولی ازش حمایت نمیشه مصرفش 5.2لیتر
  • بدون نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    0 0
    انتظار ميرود شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران با روشهاي فني تحقيق كند نه با مصاحبه
  • بدون نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    0 0
    مگر قرار نبود امسال وقتی فقط از مجموع عوارض واردات که حدود 120 درصد است و اینها اسمون و زمینو بهم بافتن التماس کردن تعرفه 20 درصد که کم شد دوباره تعرفه بالا ررفت در ازای افزایش کیفیت واقعی و از جمله ایمنی و تمام سیستم های ایمنی خوب الان به کجا رسید؟چی شد یا شاید خودرساز 50 ساله با 30 سال حمایت تعرفه ای سنگین هنوز زوده واقعا هیندایی 50 سالسه هستش؟50 سال کمه !بنز 125 ساله است چقدر وقت می خوان!!نوپاست
  • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    0 0
    یعنی چی؟ یعنی سایپا و ایران خودرو درون دفتر تهیه این گزارش آدم ندارند؟! خیلی عجیبه!
  • بدون نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    0 0
    به سایپا و 405 سه تا ونصفی ستاره دادند، مثل اینه که به یه آدم چلاق، مدال دو 100 متر بدند.
  • بدون نام IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    0 0
    آقای بدون نام MVM و آوانته اصلا در دو گروه متفاوت بررسی شده. چه ربطی داره
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    0 0
    روسایی که حرف از ورشکستگی جنرال موتور می زنن ودولت امریکا با وام و تعرفه 10 درصدی که دچار بحران جهانی اقتصاد شده بود یکساله(خبر ایسنا)5 میلیارد دلار در بازار ازاد بدون تعرفه به سود رسید فقط 1 سال حالا خودرساز شما که میگین از اقتصااد جهانی و بحران بدورین و فقط می سازن و میفروشن بدون رقیب حالا چی میگین؟؟30 ساله واردات یابستن یا بالای 110 درصد بوده هر سالم یه بهانه بسه دیگه اگر به فکر مردومین نظر مرد بازارازاد بدون تعرفه هستند هرکی هرچی صلاح دونست داخلی یا وارداتی به قیمت
  • بدون نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    واقعا قیمت تمام شده خودرو ساخت داخل چقدر است آیا همین قیمتی است که شرکتها می فروشند؟؟؟ پس چرا بازهم بدهی دارند... 300% سود .پس گرانفروشترین ارگان دولتی ....
  • بدون نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    صنعت مونتاژ خودرو نه صنعت خودرو سازی خودرو سازی که هر کاری می خواد بکنه باید اول ازپژو یا کیا موتور اجازه بگیره بعد بیاد 405 دهه 80 اروپا رو با 6000 دلار به مردم بده 14000 دلار این کجاش انصافه چرا دولت از اینها حمایت بیجا می کنه از آقای احمدی نژاد رییس جمهور محترم خواهش میکنیم انحصار رو از اینا بگیره
  • پسرآریایی US ۰۸:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
    0 0
    آخه تا کی این مردم باید تاوان این سیاست و بدن بخدا اگه این ماشینا با قیمت واقعی داده بشن میدونید چقدر اشتغال زایی میشه رو هر ماشین4برابر سود میگیرن من موندم به چی میگن ربا تو مملکت ما؟!
  • بدون نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
    0 0
    من یکساله 206 sd دارم ظاهرا اونجوری نیست که تو آمار شما آنالیز شده بالای 6 بار رفتم نمایندگی ایران خودرو واسه 1- نشی روغن گیربکس 2- لرزش فروان هنگام ترمز کردن معمولی 3- قطع شدن صدای سیستم پخش 4- روشن نشدن کولر و..... 17 میلیون هم واسش پول دادم
  • علی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    0 0
    دوستان مقصر کیست؟ چرا ملتی که در تمام شرایط سخت انقلاب - زمان جنگ و در تمامی صحنه ها حضور فعال داشته و تمامی مشکلات را به جان خریده- نباید از یک خوردو با کیفیت استفاده کند ؟ چرا مجبوریم حتما" از شرکت سایپا وایران خوردو خرید کنیم که بعد از چندین سال تولید وفروش هنوز در ابتدای خط هستند که بعد از خرید باید دربدر دنبال نمایندگیهای محترم باشیم تا خودرو را رفع کنند آنهم با هزینه خریدار آنهم چه تعمیری و چه گارنتی؟ گناه ما چه بوده ؟ اشتباه در کجاست؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین