واکنش ها به اجازه آمریکا به ژاپن برای سفر روحانی به توکیو

ایسنا نوشت: یک رسانه ژاپنی به نقل از «منابع دیپلماتیک» گزارش داد که آمریکا ضمن موافقت با سفر روحانی به ژاپن از مقامات توکیو خواسته است نتیجه دیدار روحانی با شینزو آبه در سفر احتمالی رئیس جمهور ایران به ژاپن را به اطلاع آمریکا هم برساند.

این مطلب را خبرگزاری کیودو به نقل از منابعی که نامی از آن ها آورده نشده اعلام کرده و نوشته است: یک مقام ارشد آمریکایی این پیام را به ژاپن منتقل کرده است. به گفته این منابع، مقامات ایران و ژاپن در حال فراهم کردن مقدمات سفر روحانی به توکیو هستند که احتمالا در تاریخ 20 دسامبر (29 آذر) انجام خواهد شد.

در صورت انجام این سفر، این اولین بار از سال 2000 (1379) خواهد بود که یک رئیس جمهور ایران به ژاپن می‌رود. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در ماه ژوئن (خرداد) به ایران سفر و با رهبر انقلاب و مقامات ارشد کشورمان دیدار کرد. وی نیز اولین نخست وزیر ژاپن بود که از سال 1356 به تهران سفر می‌کرد. درهمین حال برخی منابع خبری این خبر را این طور منتشر کرده اند که این سفر در راستای «طرح ژاپن برای میزبانی حسن روحانی و مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران» انجام خواهد شد. به تازگی ژاپن از اعزام نیروی دریایی به منظور حفاظت از نفتکش‌های خود در خلیج فارس خبر داده و گفته که این موضوع را با ایران هماهنگ کرده است. با این حال این که اعلام شده، آمریکا با سفر روحانی به ژاپن موافقت کرده، واکنش هایی را در فضای مجازی در پی داشت از جمله:

* امیرعلی ابوالفتح (تحلیل گر مسائل آمریکا): یعنی اگر نخست وزیر ژاپن بخواهد میزبان رئیس جمهور کشوری باشد باید موافقت آمریکا را بگیرد ؟ اگر آمریکا اجازه نمی داد ، ژاپن میزبان روحانی نمی شد ؟ مگر ژاپن مستعمره آمریکاست ؟

* رسانه ژاپنی(کیودو)خبر از رایزنی تهران با توکیو برای سفر هرچه زودتر روحانی به ژاپن داده؛ پیام کتبی روحانی توسط عراقچی به نخست وزیر ژاپن داده می شه؛ این اخبار رو کنار فرستاده آمریکا بودن ژاپن بگذارید، به جای خوبی نمی رسیم؛ گویا باز روحانی دنبال حل مسائل به روش شکست خورده خودش یعنی برجام است.

* ظاهرا رابطه ایران و آمریکا وارد فاز جدیدی می شه. تبادل زندانیان، همیشه قفل گشای رابطه بوده. امروز یک زندانی ایرانی آزاد شد، توی این هفته هم احتمالا یک زندانی آمریکایی آزاد می شه. سفر روحانی به ژاپن هم احتمالا در همین راستاست.

* عبدا... گنجی (مدیر مسئول روزنامه جوان):  روزنامه دولت خبر«موافقت آمریکا با سفر روحانی به ژاپن» را به عنوان یک دستاورد، پیروزی و آورده منعکس می کند.آدم احساس می کند غرورش زیر لگد است.چقدر تحقیر آمیز.از ماست که برماست.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    24 49
    برای ژاپن تحقیر آمیز هست نه برای ایران
    • شمس تبریزی IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      9 32
      قبلا بارها در اینجا نوشته بودم که ژاپن زیر آمریکاست اما منفی های زیادی گرفتم چون ملت خوش خیال پیشرفته بودن را با استقلال عوضی گرفته بودن
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    92 3
    خدایا یا این تحریم ها را از سر ما بردار یااز این زندگی فلاکت بار نجاتمون بده اخه این زندگی که صبح تا شب کار کنی اخرش گشنه باشی با رنج زندگی کنی
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    42 21
    این برای ژاپن تحقیر است.....نه برای ما. آدرس عوضی می دهدند اصولگرایان همیشه طلبکار.
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      22 3
      باید یادبگیرم مذاکره یا هر تعاملی نشان از حقارت نیست.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    35 10
    آمریکا همین ژاپن را تحقیر می کند هم روحانی را.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    48 3
    بنظر شما که کشور ژاپن در اصل مستعمره آمریکاست و بی اجازه اون آب نمی خوره درست هست که نامه رییس آنها را که کنار گذاشتیم حالا ببریم پیش شون و مذاکره را انجام دهیم اینکه خفت بیشتری داره تا اینکه یک نخست وزیر برای ما نامه آورده بود
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    2 0
    چرا ما افسوس بخوریم ژاپن باید خجالت بکشد که بدون اجازه آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    1 0
    خودمان باعث تحقیر خودمان شدیم اما نه آنگونه که شما می گوئید! به اعتبار چهار بشکه نفتی که میفروختیم برای دنیا شاخ و شانه می کشیدیم تا مقابلمان ایستادن. واقعا فکر می کنید چند صبا می توانیم با این تحریمهای خفه کننده دوام بیاوریم؟
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    27 8
    این موضوع هیچگونه تحقیری برای ژاپن و ایران ندارد بلکه میتواند نقطه عطفی برای برون رفت از این بن بست موجود برای ایران و ملت باشد، مگر اینکه روسها و نماینده های دو آتیشش که پستهای مهمی در کشور دارند سنگ اندازی کرده و اجازه گشایش را ندهند.
  • مجید AE ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 0
    خدا رو شکر که شعور همچنان فعال است و تسلیم کامل شعار نشده است.
  • مجتبی IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    24 2
    خدایا خودت رحم کن واقعا زندگی با این تورم امکان پذیر نیست
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    15 4
    مملکت باید بر اساس نظر اکثر جامعه برگزار بشه نباید اقلیت برای اکثریت تصمیم بگیرند .هرچند این تمیم غلط یا درست باشه باید مذاکره از طریق برگزاری رفراندوم که قانونی هستش برگزار گردد.مولا علی گفت حقیقت راببپذیرید اگرچه تلخ باشد .
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
      0 0
      مشکلات داخلی ما بیشتر از مشکلاتی است که بخواد با سیاست خارجی درست بشه،میشه بخاطر تحریم ترامپ یا حتی نظام یا هرکس دیگه رو مقصر جلوه داد اما برای ناکارآمدی های داخلی چه جوابی هست؟حقیقت این است که ما در انتخابات دولت و مجلس درست انتخاب نکردیم و حالا داریم چوبش رو میخوریم
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 0
    نوابغ سیاسی ایران مثل اینکه نمیدانند ژاپن، آلمان کشورهای اشغال شده توسط آمریکا در جنگ جهانی دوم هستند. ارتش آمریکا پایگاههای مفصل نظامی در این کشورها دارند همانطور که در سرزمین های اشغالی افغانستان و عراق دارند.
  • کمال AE ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 0
    اقا وجدانا این امریکا ول کنید این نامردا همیشه وقتی دیدن ایران میخواد پیشرفت کنه شروع به چیدن موانع کردن کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
  • hadi.ch IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
    0 0
    وقتی ژاپن بدون هیچ اعتراضی اجااازه دادن آمریکا رو برای ورود روحانی به خاکش بپذیره پس بدون شک یجورایی مستعمره آمریکا حساب میشه...درخواست ژاپن هم برای مذاکرات حتمااا از جانب خود آمریکا بوده چون میدونه ما با شرایط مسخرشون حاظر به مذاکره نخواهیم شد...وگرنه چرا باید نخست وزیر ژاپن بعد از ایییین همه سال حالا تصمیم گرفته به ایران بیاد...
  • امیررضا شجاعی GB ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
    0 0
    چقدر باعث افتخار مردم ایران است که استقلال واقعی دارند و مسئولین ایرانی برای تصمیم گیری از هیچ فرد یا دولت اجنبی اجازه نمی گیرند برای اولین بار خوشحالم که ایرانی هستم نه ژاپنی.