تصاویر| زندانیان گوانتامو روی دیوارها نوع شکنجه شدنشان را نقاشی کرده اند

وکلای یک زندانی سعودی در گوآنتانامو نقاشی‌های آزاردهنده‌ای از موکلشان منتشر کرده‌اند که تکنیک‌های شکنجه وحشیانه‌ای را که از دست مقام‌های آمریکایی کشیده‌اند به تصویر می‌کشد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این نقاشی‌ها اولین بار به عنوان بخشی از یک گزارش مرکز سیاست و تحقیق دانشکده حقوق دانشگاه ستون هال در نیویورک با عنوان "آمریکا چگونه شکنجه می‌کند" به نمایش گذاشته شد. روزنامه ایندیپندنت هم هشت مورد از این تصاویر را با مجوز یکی از مشاوران تیم دفاعی این زندانی منتشر کرد.

 

این زندانی تحت عنوان ابو زبیده به هیچ جرمی محکوم نشده بود و طبق گزارش‌ها، مشخص شد که عضو گروه تروریستی القاعده هم نیست. با این حال در چندین سایت سری آمریکا در بازداشت به سر می‌برد و از سال ۲۰۰۲ هم راهی زندان گوآنتانامو شده است. در این گزارش ذکر شده است که این زندانی ۸۳ مرتبه با غرق مصنوعی مواجه شده است.

یک گزارش سنای آمریکا فاش کرد، سیا در تلاش برای تضمین اینکه جزئیات شکنجه این زندانی هرگز علنی نخواهد شد، خواستار "تضمین‌های منطقی" شده بود تا ابو زبیده "تا پایان عمرش در انزوا و ممنوع‌الملاقاتی" باقی بماند.

در همین گزارش مشخص شد که مقامات سیا به کاخ سفید جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین در مورد ابو زبیده، یکی از اولین زندانیانی که تکنیک‌های "بازجویی پیشرفته" این دولت را تجربه کرد، دروغ گفتند. آن‌ها گفتند، زبیده پس از تحمل شکنجه جزئیات "فعالیت‌ها، برنامه‌ها، قابلیت‌ها و روابط" این گروه تروریستی را افشا کرده و اطلاعات بیشتری در مورد القاعده به مقامات داده بود.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1328663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =