استاندار مرکزی:
ضعیف دانستن دولت، تسویه حساب شخصی است / اقتصاد بدون نفت را مجبوریم اجرا کنیم

آقازاده گفت: ما در حال حاضر مجبور به اجرای اقتصاد بدون نفت هستیم ودر مقطعی هم همه تحت فشاریم.

به گزارش خبرآنلاین  استان مرکزی، استاندار در نهمین اجلاس عمومی شهر که با حضور روسای اتحادیه های صنفی اراک برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت افتتاح وبهره برداری از ساختمان جدید اتاق اصناف، بیان کرد: این ساختمان از معدود ساختمان های کشور است که همه ی اتحادیه ها در آن تجمیع دارند ویکی از کار های خوب در جهت تسهیل گری کار مردم است.

آقازاده با اشاره به هزینه ۱۴میلیاردی برای احداث این ساختمان اظهار کرد: این ساختمان با ۱۰۰۰۰متر مربع فرق بین بخش دولتی وخصوصی را به خوبی نشان می دهد زیرا در مدت ۳سال با کمترین وقت وسرمایه  ، ساختمانی با این کیفیت را تحویل داده است.

وی با اشاره به رشد ۸درصدی اقتصاد ایران در سال۹۵تصریح کرد: در همان سال درآمد ارزی ایران هم از نظر فروش وهم سایر درآمد ها ۱۰۰میلیارد دلار بود وفروش نفت ۶۵میلیارد دلار  ونرخ تورم زیر ۱۰درصد بود، باید فکر کنیم چه شده است که در سال ۹۸ این اتفاق ها افتاده است؟


استاندار مرکزی با اشاره به صادرات نفت ایران از ۲میلیون و۷۰۰هزار بشکه به ۵۰۰هزار بشکه متذکر شد:
صادرات نفت ما بسیار بسیار کم شده است، یعنی درآمد نفتیمان از ۶۵میلیارد دلار به زیر ۱۰میلیارد دلار رسیده است که اگر این امکانات از هر کشوری گرفته شود، ملتهب وسردر گم می شود.

آقازاده با اشاره به اینکه در این اوضاع خیلی ها فقیر می شوند واین بدیهی است، خاطر نشان کرد: 
 درآمد ما از ۱۰۰میلیارد دلار به ۴۰میلیارد رسیده است یعنی هر چه در سال ۹۵مصرف کرده ایم الان باید ۴۰درصد داشته باشیم ودر این شرایط خیلی ها فقیر می شوند واین بدیهی است.


استاندار مرکزی در خصوص خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: دولت آمریکا وقتی یک طرفه از برجام کنار کشید انتظار داشت دولت ایران هم کنار بکشد اما ایران عقب نکشید واین از هوشمندی دولتمردان ایران بود زیرا اگر عقب می کشیدیم شرایطمان بدتر می شد.

وی با بیان این مطلب که اگر کسی بگوید دولت ضعیف است، تصفیه حساب شخصی است، خاطر نشان کرد:  در شرایطی که باید همدلی داشته باشیم، چرا باید همدیگر را تخریب کنیم؟ ما در حال حاضر مجبور به اجرای اقتصاد بدون نفت هستیم ودر مقطعی همه تحت فشاریم، اما حتما از این مرحله با دست پر وسلامت عبور خواهیم کرد، به جای این که همدیگر را مقصر بدانیم راهکار درست بدهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =