٨۰ مجتمع آبرسانی روستایی تا دو سال آینده در کردستان احداث می‌شود

وزیر نیرو گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید ٨۰ مجتمع آبرسانی روستایی در سطح استان احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، رضا اردکانیان در مراسم آبرسانی به ۴۴ روستای استان کردستان در روستای سرخه دزج سنندج با بیان این مطلب اظهار داشت: با اتمام و بهره برداری ٨۰ مجتمع آبرسانی روستایی در جمعیتی معادل ۴۱ هزار نفر از آن بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: ما مصمم هستیم تا پایان دولت دوازدهم ۱۰ میلیون نفر از جمعیت روستاها را از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند کنیم.

اردکانیان تصریح کرد: امروز در کردستان علاوه بر افتتاح دو تصفیه خانه بیجار و حسن آباد یاسوکند، توانستیم طرح زهکشی و آبیاری چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی را به بهره برداری برسانیم.

وزیر نیرو افزود: برای آبرسانی به ۴۴ روستا در سطح استان کردستان نیز ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: آب و برق دو رکن مهم توسعه به شمار می روند و ما در سخت ترین دوران اقتصادی و تحریم ها این اقدامات را توسعه گرانه را انجام می دهیم.

رضا اردکانیان همچنین در مراسم افتتاح ایستگاه پمپاژ اصلی سامانه انتقال سد آزاد و تامین آب چهار هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی افزود: تا سال ۵۷ جمعا ۵۵۳ هزار هکتار شبکه‌های آبیاری و زهکشی در کشور وجود داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تا پیش از شروع به کار دولت تدبیر و امید حدود یک میلیون و ۵۷۱ هزار هکتار دیگر نیز به این رقم اضافه شد.

وزیر نیرو ادامه داد: در دولت تدبیر و امید این مسیر تداوم داشته و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در این دولت بیش از ۳۱۸ هزار هکتار دیگر به جمع شبکه‌های آبیاری و زهکشی کشور افزوده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات وزارت نیروی دولت تدبیر و امید به منظور احداث شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی موجب ایجاد ۱۲۵ هزار شغل مستقیم پایدار در کشور شده است، گفت: با توجه به برنامه‌ای که همکاران ما در وزارت جهاد کشاورزی و دیگر بخش‌های دولت برای توسعه کشت گلخانه‌ای دارند، اگر بتوانیم ۱۰ درصد از این سطح را زیر کشت گلخانه‌ای بیاوریم، اشتغال مستقیم در این بخش به ۳۶۵ هزار نفر خواهد رسید که عمده این اشتغال‌زایی مربوط به مناطق مرزی و محروم خواهد بود.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه چرخ‌های توسعه و عمران کشور در عرصه آب و برق در حال چرخش است، گفت: با وجود تمام سختی‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که درصدد کاهش تاب‌آوری جامعه است، برنامه‌های عمرانی در حال اجراست.

وزیر نیرو افزود: طراحی و تحمیل تحریم‌ها با هدف‌گذاری‌های مشخص برای رسیدن به نتایج در بازه‌های زمانی معین صورت گرفته و ما با هوشیاری می‌توانیم از این بازه زمانی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه ما از جنگ استقبال نکردیم اما تحمیل آن موجب به‌پا خاستن ظرفیت خود اتکایی کشور شد، ادامه داد: دستاوردهای امروز در عرصه‌های مختلف از جمله دفاعی، صحنه‌های مختلف اجرایی و عرصه‌های علم و فناوری برگرفته از همان دوران سخت است.

اردکانیان اظهار کرد: ما به استقبال تحریم‌ها هم نرفتیم بلکه بر ما تحمیل شد. ملت ایران این هوشمندی را دارد که از این شرایط تحریم هم دستاورد بزرگی برای امروز و فردای خود رقم بزند که این دستاورد می‌تواند در عرصه فعالیت‌های عمرانی، توسعه‌ای و خوداتکایی بیشتر کشور باشد.

وزیر نیرو افزود: امروز ۹۵ درصد تجهیزات در صنعت برق به اتکای تولید داخل است، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و دستگاه‌های سیاست‌گذار درحال تلاش هستند تا میزان درصد تولید داخل ارتقا یابد، اما دستاوردهای اخلاقی و رفتاری برای ما و نسل آینده کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اردکانیان ارتقای تاب‌آوری در جامعه را تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: به‌کارگیری سیاست‌های دوراندیشانه برای داشتن جامعه‌ای تاب‌آورتر، ملت را به‌گونه‌ای مقاوم کرده که تحریم بر آن اثرگذار نخواهد بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1332462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =