۱۰ نفر
۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
عیار انتقام خون شهید قاسم سلیمانی

در فضای اندوهگین این روزهای ایران از لحظه اول خبر به شهادت رسیدن سردار رشید اسلام ، سخن از انتقام از دشمن تروریست شد.

مردم خواهان انتقام و مدیران ارشد سیاسی و نظامی هم وعده انتقام خون شهید را دادند لکن در میان خواسته و وعده ها نکته مهم دیگری هم مطرح می شد که انتقام از چه چیزی هموزن شایستگی های شهیدمان است که به اتفاق گفته می شده با هیچ اقدامی نمی توان حادثه را جبران کرد و هیچ فردی در میدان دشمن صلاحیت مقایسه با شهید سلیمانی را ندارد. نویسنده ضمن تسلیت به ملت ایران؛ عیار انتقام خون شهید عزیزمان را در چند بند بطور کوتاه اشاره می کنم :

1- بالا بردن اعتماد عمومی به حاکمیت با پذیرفتن حق شهروندی آحاد ملت با حذف تقسیمات کاذب اجتماعی جامعه .

2- تکریم واقعی تمام آحاد جامعه از طریق تولید ثروت و ایجاد توسعه اقتصادی و کاستن از فاصله طبقاتی و از بین بردن فساد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی رو به فزون و بستن گلوگاه های اصلی  فساد

3- ایجاد آشتی ملی و فضای دوستی و رفاقت و بالا بردن ضریب امید به زندگی در تمامی سطوح جامعه

4- بازتعریفی از رسالت ملی و منطقه ای و جهانی کشورمان با پذیرفتن واقعیت ها و توانایی ها و حذف عناصر تندرو و جنگ طلب و تفرقه گران  از صحنه سیاسی کشور

5- تبدیل فضای حاکم بر تریبون های دینی و مساجد و نمازهای جمعه .... از دامن زدن به جنگ احزاب به تقویت  و اصلاح بنیان های اخلاقی و دینی جامعه و برگرداندن مرجعیت دینی واخلاقی و سلوک با مردم زیستن به روحانیت .

6- بالا بردن تراز زندگی مادی و معنوی مردم به گونه ای که دیدن زیبایی های سنگاپور و تایلند و مالزی و ... آرزوی مردم نباشد و با کرامت و عزت نفس، ایران را در افق تمامی زیبایی های مادی و معنوی ببیند .

7- رشد اقتصادی و پولی کشور در سایه بکارگیری سرمایه های داخلی و تکنولوژی پیشرفته دنیا تا از این طریق موجبات کرامت نفس برای مردم فراهم شود .

8- با ایجاد انقلابی در فرهنگ و آموزش کشورمان زمینه های صعود فنی و علمی مدارس و دانشگاههایمان را فراهم سازیم زیرا سطح و کیفیت نظام آموزشی حاکم برکشور نمی تواند ما را از سیطره علمی جهان قدرتمند، بی نیاز کند و عموما اسیر مدرک شده ایم زیرا خواندنی ها نتوانسته عالم پرور باشد بلکه  ...

9- دایره مدیران کشور را گسترش داده و با حذف خط قرمزهای واهی، کشور را از نظرات و دانش همه ایرانی ها بهره مند سازیم و باور کنیم ؛ ایران وایرانی در سایه آزادی ، عفت و ارزش و عزت خودرا ازدست نمی دهد بلکه استبداد و تک صدایی و حاکمیت  « اندک سالاران » است که بقا و بالندگی  و ماندگاری حکومت  را تهدید می کند.

10-   گام هایی در تغییر ساختارکشور و از بین بردن قدرت انتخابی و انتصابی برداشته شود که مناسب ترین راه ، بازگشت به تمام اصول قانون اساسی و بازنگری عالمانه  و حقوقی به آن و روز آمد کردن قانون اساسی به عنوان میثاق ملی می باشد .

یادمان باشد که شهید والامقام دکتر بهشتی در همان روزهای اول انقلاب در پاسخ فرزندشان که چگونه می توانیم انقلاب را صادر کنیم ؟ با درایت و حکمت بلندی جواب می دهد :

« اگر کشورمان را خوب درست کنیم هرکسی که از خارج وارد ایران می شود با دیدن ایران آباد در زمان بازگشت ؛ ستایشگر انقلاب می شود » نقل به مضمون.

بهترین انتقام شهادت سردار عزیزمان از رئیس جمهور تروریست امریکا ؛ ساختن ایران در عیار شخصیت حاج قاسم است. والا مدیران ومردم از هرگروه و دسته و سطحی از مسئولیت در مقابل خون پاک آن شهید مدیون خواهند ماند؛

اگر ایران عزیزمان را که اسیر بالاترین تورم اقتصادی و بیکاری و فرودستی و زباله گردی و کولبری و اعتیاد و طلاق و کودکان کار و ورشکستگی بانک ها و رکود تولید و فساد قضایی و مدیریتی و سلطه اندک سالاران بر مردم سالاری و ناامیدی از فردای زندگی مادی و معنوی و ... شده است را نجات دهیم ، بهترین و تنهاترین انتقامی است که یاد و نام شهید سلیمانی را جاودانه می کند  و زمینه خواری مستکبرین را فراهم می سازد.

* حقوقدان و پژوهشگر  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1340563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =