قبرستان تاریخی سفیدچاه، گورستان مرموز ایران!

مکان‌های مرموز و ترسناک همیشه علاقمندان خاصی را به خود جذب می کنند، مخصوصا اگر داستانی هیجان انگیز پشت آن‌ها باشد، به راحتی می توانند گردشگران زیادی را به سمت خودشان بکشانند.

در بخش ایرانگردی امروز، ما شما را با یکی از مرموزترین و در عین حال ترسناک ترین مکان های ایران آشنا می کنیم: قبرستان تاریخی سفیدچاه در استان مازندران!

همانطور که گفته شد در استان مازندران و در شهر بهشهر، در روستای سفیدچاه، گورستانی در انتظار شماست که بسیار پر رمز و راز است. این گورستان به نام خود روستا خوانده می‌شود و نیز به گورستان سپید نیز معروف است که عده ای عقیده دارند وجود خاک سپید دلیل انتخاب این اسم بوده است.

گورستان سفیدچاه مربوط به زمان تیموریان است و حتی به عنوان اولین گورستان ایران نیز نام برده شده است. در این روستا رسم بر این بود که سنگ قبر مردگان را بر اساس شغل آنها حکاکی می‌کردند. در این منطقه کسی را پیدا نمی کنید که از داستان های شگفت انگیز گورستان تاریخی این روستا نشنیده باشد. مردم گلوگاه از ۵۰ پارچه آبادی دور و اطراف، مرده‌های خود را به این گورستان می‌آورند، چراکه معتقدند که خاک سفید اینجا مردگانشان را نمی پوساند.

از مهمترین کسانی که در این گورستان دفن شده‌اند می توان ۳ نواده امام موسی بن جعفر(ع)، ابراهیم(ع)، منصور(ع) و عبدالرحمان(ع) که از ظلم و جور خلفای مستبد فراری شدند را نام برد. از جمله دیدنی‌های مقبره این ۳ تن، صندوقچه‌ای چوبی است که اهالی روستا از آن محافظت می‌کنند. در ادامه، تصاویر دیگری از این گورستان مرموز را باهم می‌بینیم.

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =