گلم دختر کش، آبشاری زیبا اما عجیب در کرمان!

در فاصله ۴۷ کیلومتری شمال جیرفت واقع در استان کرمان و در بخش سردسیر دلفارد، منطقه ای خاص قرار گرفته که در نوع خود بسیار مرموز و دیدنی است، پیشنهاد امروز ما در بخش ایرانگردی سفر به قلب کویر است.

همیشه سفر هایی که با وحشت همراه است که به آن سفر سیاه نیز گفته می شود طرفداران مخصوص به خود را داشته و دارد. اما راز سفر امروز ما چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا در مسیر عجیب آبشار گلم دختر کش استان کرمان قدم بگذاریم.

در دره ای شرقی - غربی و مملو از چنار، آبشاری قرار گرفته است که در عین زیبایی شما را به شک می اندازد. آبشار گلم دختر کش از آن دسته جاذبه هایی است که دیدن آن را نباید از دست داد. در زبان محلی به حوضچه های آبی، گلم گفته می شود اما چرا گلم دختر کش ؟! شاید این اسم به سبب غرق شدن دختری در گلم های آبشار باشد یا داستانی شبیه به آن ولی در مورد آن سندی موجود نیست.

در این آبشار 4 حوضچه یا همان گلم وجود دارد. دومین گلم بزرگتر از بقیه است. برای رسیدن به گلم دوم باید از دیوار سمت چپ آبشار عبور کنید که تداعی کننده کاسه سنگ زیبایی است. ارتفاع آبشارها زیاد نیست و مجموعا حدود ۲۰ متر تخمین زده می شود. در ادامه، تصاویر دیگری از این آبشار عجیب را باهم تماشا می‌کنیم. آیا قبلا تجربه‌ی بازدید از این آبشار را داشته‌اید؟

منبع: لست سکند
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =