قایقی که وظیفه دارد در اعماق دریا غرق شود! + تصاویر

شاید در وهله اول به نظر برسد که این قایق را از فیلم جیمز باند بیرون کشیده‌اند اما این ایده می‌تواند بخشی از آینده روند تبدیل‌ شدن قایق‌های بادبانی به زیردریایی باشد. طرح اولیه این قایق که هم می‌تواند روی دریا و هم زیر آن حرکت کند، متعلق به یک معمار نیروی دریایی ایتالیایی یعنی آلن ناپی بوده است.

این زیردریایی که نام آن کاراپاس است، هر بار می‌تواند به مدت ۱۰ روز در عمق ۹۸۵ پایی دریا فرو رود و چشم‌اندازی دیدنی از زندگی زیر آب در اختیارتان بگذارد. از نظر ناپی که پس از سال‌ها تجربه تحقیقی، به ایده طراحی چنین قایقی رسیده، این قایق نشان‌دهنده دسته جدیدی از قایق‌های بزرگ است که در عین لوکس بودن، حریم خصوصی یک زیردریایی را نیز حفظ می کند.

کشتی ترکیبی

طرح اولیه کشتی ترکیبی کاراپاس که می‌تواند به یک زیردریایی تبدیل شود.

به گفته ناپی: «جهان زیردریایی‌های لوکس یکی از آخرین مرزها در حیطه آزمایش‌هاست و احتمالاً این ترکیب، زبان آینده خواهد بود. اغلب اوقات صاحبان این قایق‌ها به دنبال ارائه چیزی ویژه به دوستان و خانواده خود هستند که مسلماً داشتن قایقی که بتواند به عمق آب فرو رود واقعاً کمتر دیده‌ شده است.»

کاراپاس که با برق دیزلی و سیستم سلول سوختی کار می‌کند دارای بدنه آلومینیمی سبک و طول ۲۵۶ پا می‌باشد. این قایق دارای سه عرشه با کابین‌های ویژه، یک سالن و کلوپ ورزشی است.

هدف ناپی کرایه دادن این قایق برای سفرهای خصوصی و جلسات کاری است که بسیار محرمانه هستند. گرچه هنوز هزینه‌های تمام شده برای این قایق مشخص نشده اما برای خریداران صدها میلیون دلار آب خواهد خورد.

در حال حاضر این قایق تنها در حد یک ایده است و طبق پیش‌بینی‌های ناپی مدت‌ها طول خواهد کشید تا چیزی شبیه به این قایق روی آب‌ دیده شود.

به گفته او: «اگر مقایسه‌ای با بخش اتومبیل داشته باشیم، می‌توان به‌ راحتی درک کرد که این‌گونه قایق‌ها هنوز مسیری بسیار طولانی پیش رو دارند. اولین ماشین برقی در سال ۱۸۸۴ ساخته شد و حالا وارد بازار شده است، بنابراین بعید به نظر می‌رسد که قایق بی‌ضرری مانند کاراپاس زودتر از ۱۰۰سال دیگر وارد بازار شود.»

ناپی در حال حاضر به‌عنوان طراح در یک شرکت کشتی‌سازی مشغول به کار است اما این شرکت در طراحی پروژه کاراپاس دخالتی نداشته است.

منبع: لست سکند
۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =