۱۰ نفر
۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱

کرونا و کری ما !

سیدجلال فیاضی
کرونا و کری ما !

سازمان بهداشت جهانی اعلام وضعیت اضطراری کرده است؛ آمار مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا از مرز ۱۰ هزار نفر هم گذشته است و با سرعتی نگران‌کننده قربانیان این ویروس افزایش می‌یابد.

شهر ۱۱ میلیونی ووهان چین_ که منشاء این ویروس بود _به شهر ارواح تبدیل شده و تمام ساکنان آن قرنطینه شده اند. سازمان بهداشت جهانی ویروس کرونا را یک اپیدمی جهانی نامیده است و خواستار تلاش‌های بین‌المللی برای آن مهار آن شده است.

 در این میان کشورهای مختلف تمهیدات خود را برای پیشگیری از وروداین  ویروس مرگباربه کشور خود افزایش داده‌اند. ۱۷ کشور جهان پروازهای خود را به مقصد چین لغو کرده‌اند و تعداد دیگری که از کشورها از جمله؛ آمریکا،کانادا، انگلیس ،فرانسه ،هلند ،نیوزلند، فنلاند،استرالیا، آلمان و ژاپن از شهروندان خود خواسته اند به جز موارد بسیار ضروری از سفر به چین اجتناب کنند.
وزیر بهداشت کشورمان در فضای مجازی اعلام کرده است که در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور از وی خواسته است تا از طریق وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی مانع ورود مسافر از چین به ایران(هوایی،دریایی وزمینی ) شوند. اما هنوز خبری از لغو پروازهای چین _ایران نیست و مسافران و گردشگران چینی در راهند! حتی در همدان جشنواره زمستانی «ایران با شکوه»با هدف جذب گردشگران چینی در ایام تعطیلات آغاز سال نو چین در جریان است و گفته می شود تا ۲۰ بهمن ادامه دارد.

خبرهای ضد و نقیضی از مشاهده افراد مبتلا به کرونا در مرزهای ایران و برخی از شهرها منتشر شده است که البته در بسیاری از موارد هم تکذیب شده است اما برخورد توأم با آرامش مسئولان عالی رتبه کشوربا این موضوع حیاتی نگران کننده است .

عدم لغو پروازهای چین ایران و حتی  بکارگیری همزمان هواپیماهای این مسیرکه امکان آلودگی آنها زیاد است _ در پروازهای داخلی موجب شگفتی همراه با نگرانی مردم است .
 آیا «کرونا» موجب «کری ما »شده است؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =