خاطرات روزهای کرونا؛ از یک فروند لیس‌زن آمریکایی تا یاد آن قبیله آفریقایی

در روزهای قرنطینه خود ساخته کرونایی، خاطراتم را نوشته ام که قسمت بیست و سوم را می خوانید:

چهارشنبه ۶ فرورردین :
رییس جمهور گفته از فردا سخت‌گیری بیشتری برای پیشگیری از انتقال کرونا انجام می‌شود. روزگاری که عطسه حرمت داشت،‌ بعد عطسه می‌گفتند عافیت باشد. حالا هم به حکومت باید گفت عافیت باشد.

پرنسس چارلز ۶۱ سال است که منتظر پادشاهی انگلیس است. بسوزد پدر کرونا که سراغ ولیعهد هم رفته. خدا کند آرزو به دل باکینگهام را به مقصد آن جهان ترک نکند. کلی روزنامه در انگلیس امیدوارند که شاهزاده ۱۳ روز قبل که کرونایی بوده و مادرش  را دیده، یک عطسه کوچولو هم در صورت ملکه ۹۶ ساله کرده باشد بلکه فرجی شود و شاهی به ایشان منتقل گردد.

از کرونا برای مودب شدن جهان باید استفاده کرد. قبلا آدم قیافه بعضی‌ها را می‌دید، کلی فحش رکیک  به آنها می‌داد. این کار زشتی بود. توصیه می‌شود از این پس فقط آرزو کنید یک عطسه تو صورتشان بکنید. شیک و مجلسی و مودب وکم خطر.

اگر تنظیمات کرونا روی پرچم سه رنگ سبز و سفید و قرمز قرار داشته باشد، ایتالیا و ایران را قاطی کرده. عمودی افقی‌اش جزو تنظیمات نبوده. خدا وکیلی لوس بود. خودم بگم بهتر از اینه که شما بگین. جوک ته کشیده.

مدت‌هاست هنرمندان مجموعه سورینا برای نابینایان روی فیلم‌های سینمایی نسخه توضیح داری اجرا می‌کنند که بتوانند فیلم را حس کنند. خود نابینایان هم دست اندر کار هستند. روی فیلیمو  هم مجانی گذاشته‌اند. معنای واقعی همراهی با محنت دیگران. خانم گلاره عباسی فعال این عرصه است. در روزگار کرونا به نابینایان هم کمک کنید فیلم ببینند.

توی امریکا، از وقتی قرار شده کسی کلیسا نرود، چندتا کشیش معتقد به بهشت اجباری، بساط اعتراف‌گیری خیابانی راه انداخته‌اند. یکی هم هلیکوپتر سوار شده روی شهر صلیب می‌گرداند. همکاران‌مان هستند. دلشان برای مردم  نسوزد برای آینده خودشان که باید نگران باشند.

امرروز با مشاور ویدیو کنفرانس کردم. توصیه می‌کرد این قدر اخبار گوش نکنم و موبایل به دست نباشم. والا این موبایل‌ها مثل بچه‌هایی لوس بغلی شده‌اند، مگه می‌شه کنارشون گذاشت. ولی خدا وکیلی راست می‌گفت. یه جوری می‌شه دیگه. شما هم گوش کنید.

خدا بخیر کند سونامی مسافران بازگشته از سفر نوروزی را. کاش می‌شد دم دروازه یک قرص بتمرگینوفن به خوردشان می‌دادند. خوب آدم عصبانی می‌شه ازشون.

پنجشنبه ۷ فروردین :
دکتر شریعتی می گفت قبیله ای در آفریقا یافتند که بسیار پای بند و مقید و اخلاقی و متدین بودند. دلیلش را پی جو شدند. معلوم شد تا حالا پای هیچ مبلغ دینی به آن قبیله نرسیده است.
وقتی امروز اعلام کردند که فردا سومین هفته ای است که نماز جمعه خوانده نمی شود،‌ ذهن خراب من یاد این قبیله آفریقایی افتاد. خدایا توبه. بعضی خطبه ها واقعا بر دینداری نمی افزود.
توی تاریخ، کرونا با لیس زدن پیوند خواهد خورد. غیر از لیس زنهای قبلی قم، ‌دیروز اعلام شد که یک فروند لیس زن آمریکایی که لوازم آرایشی را لیس می زده و فیلم می گرفته دستگیر شده است. کمبود امکانات لیس چه بلاهایی تحمیل می کند.
از دیروز تا امروز ۱۵۴ نفر به خاطر کرونا در ایران فوت کردند. برای ما یک عدد است. برای خانواده هایشان ولی ۱۵۴ مصیبت بزرگ بوده است. در خانه بمانیم.
بیل گیتس کلی یاد آوری های کرونایی کرده است. حرفهای مقامات عالیرتبه و پولدارها را با دقت بخوانید. چون خودشان نیستند که می نویسند، کلی پول صرف آنها میشود. یک جا میگوید:
"زندگی یک چرخه است،  نیازی نیست بترسیم، این نیز می گذرد."
در این ایام محدودیت روابط عاطفی، یه جورایی به پیام های مهربانانه وزارت بهداشت علاقه عاطفی پیدا کرده بودیم. مدتی است او هم کات کرده. بی دلیل. فکر کنم سپرده ما را به خدا.
یکی از شاهان قدیم از کاروان جدا افتاده بود. از سرما می لرزید. تنها پالانی در آن اطراف پیدا کردند. به شاه بر می خورد که پالان به روی خودش بیندازد. وقتی سرما خیلی فشار آورد،‌ گفت آن را بیاورید. اسمش را ولی نیاورید. دعوای سر اسم قرنطینه در ایران هم بالا گرفته. حالا که جدی شده، میگویند جداسازی اجتماعی. اسم قرنطینه را ولی نمی آورند. نمیدانم چرا؟
یکی کاریکاتوری فرستاده بود که حتی مونالیزا هم چاق شده است. مراقب خورد و خوراک باشید. لاغر کردن بعد کرونا از ایام قرنطینه هم سخت تر است. رژیم گرفتار تر از آن است که مثل من شما را هم بگیرد. شما باید رژیم بگیرید. ضمنا خانه رستوران نیست که دستور بدهید. همکاری کنیم.
شب جمعه اول سال و ماه شعبان است. در این ایام ابتلا و شیوع مرض همدیگر را دعا کنیم. تا فردا.

* منتشر شده در کانال تلگرام نویسنده . ۶ و ۷ فروردین ۱۳۹۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =