دیدگاه کاربران خبرآنلاین درباره الزامات جهش تولید/ نرخ سود را کاهش دهید

برخی کاربران خبرآنلاین معتقدند یکی از الزامات جهش تولید، کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مقام رهبری امسال را سال جهش تولید نام‌گذاری کردند. تمرکز بر تولید سال‌هاست دغدغه سیاست‌گذاران اقتصادی و سیاسی در ایران بوده است. مقام معظم رهبری سال گذشته را سال رونق تولید و امسال را سال جهش تولید در ایران نامگذاری کردند تا امکان تمرکز سیاست‌ها بر رونق تولید فراهم شود.

در این میان، این سوال مطرح است که الزامات جهش تولید در شرایط کنونی چیست؟ کاربران خبرآنلاین در نظرسنجی‌ای که در این خصوص منتشر شد، دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «همون که وزیر اقتصاد پیشنهاد داده. باید فساد ریشه‌کن بشه.»

کاربر دیگری عنوان کرد: «باید سیستم بانکی از تولید حمایت کنه.»

کاربری تاکید کرد: «خروج از مونتاژکاری.»

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «رونق و جهش تولید با توجه جدی و همه‌جانبه به تولیدکنندگان میسره، البته حمایت منطقی و منصفانه.»

کاربری متذکر شد: «تولید در ایران باید به‌روز بشه، باید به قطعه‌سازی‌ها ورود کنیم و فقط کالای نهایی مدنظرمون نباشه. تحریم همیشه با قطع واردات قطعه همراهه. پس به تولیداتمان عمق کافی ببخشیم.»

کاربر دیگری عنوان کرد: «سود تسهیلات بانکی باید کاهش یابد. سیستم مالیات به نفع تولید طراحی شود و فساد ریشه‌کن شود.»

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «تولیدکننده ایرانی باید نگاه صادراتی داشته باشه و فقط برای بازار داخل تولید نکنه.»

محمد، کاربر خبرآنلاین عنوان کرد: «به نظر من اگر در کشور به شعار سال توجه جدی انجام شود، قطعا اثر آن در زندگی مردم محسوس خواهد بود. اما برای عملیاتی شدن واقعی جهش تولید بایستی موارد زیر را حتما مدنظر قرار داد: ۱. لزوم به‌روزرسانی فناوری‌های تولیدی در کشور ۲. تلاش در جهت بهبود کیفیت محصولات تولیدی. البته با به‌روزرسانی فناوری به‌طور خودکار بهبود کیفیت نیز اتفاق خواهد افتاد. ۳. اصلاح نظام پرداخت دستمزد در بخش دولتی و خصوصی با توجه به ارزش فعلی پول ملی. در واقع این موضوع به شدت بر روی بهره‌وری و نوآوری نیروی انسانی موثر خواهد بود.»

کاربری یادآور شد: «تولید بدون ارزیابی نیازهای واقعی داخل و براساس فشار بازار جهانی که ما را مجبور به تولید چیزهایی کنه که نیازمون نیست و برای صادرات. و نهایتا واردات اجناسی که امکان تولیدش را به خاطر فشار بازار جهانی از خود دریغ کردیم. چین به آرژانتین دستور می‌ده چی تولید کن. فاجعه است.»

۲۲۳۲۲۵÷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =