۱۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰

جناب دیوان محاسبات شما چرا ؟!

مهدی حاج‌محمودعطار
جناب دیوان محاسبات شما چرا ؟!

مقدمتا معروضم که در ایام شباب و در اوایل شروع کار حرفه ای، در استخدام یکی از بزرگترین شرکتهای خصوصی وابسته به یکی از بانکهای بزرگ کشور بودم؛

مدیر ارشدی که افتخار شاگردی ایشان را داشتم در همان روزگار آغازین با ترسیم یک فضای بسیار سنگین از بازرسی های دیوان محاسبات کشور چیزی در ذهنم ساخته بود که از هر تخطی و یا اجرای دستورات شفاهی مافوق خودم تا امروز خودداری کرده ام.

در این چند روز اخیر که ملت ایران در حال مبارزه با دشمن نامریی و خطرناک خود هستند، رسانه ای کردن انحرافات مالی دولت از سوی همان دیوان محاسبات  ذهنم را معطوف به این موضوع نمود که آیا این " تشویش اذهان عمومی" است و به قول معاون ریاست محترم جمهور آیا سندی (حتی یک برگ) از این موضوع در دستان دیوان محاسبات هست؟!

پیش خود گفتم عجب داستان جالبی است، آن بازرسی های مخوف و آن دست بازی که قانون برای حساب کشی و حسابرسی به اینان اعطا کرده کجا، و این ناتوانی و توسل به رسانه ها کجا. جای بسی تعجب و شایدم خنده ی تلخ دارد که نهادی که خود مامور به رسیدگی به تخلفات و افشا و جلو گیری از این رانت ها و بازی های کثیف با پول ملت است، خودش آمده و خبر از دزدی ها می دهد که چه نشسته اید که من نگهبان خواب بودم و آمدند و بردند!

آقای دیوان محاسبات شما که متخصص و کار بلد این حوزه هستی چرا الان آمدی و اطلاع رسانی می کنی؟! شما نگهبان اموال این ملت هستید و نقش چشمان تخصصی را در حاکمیت بازی می کنید، شما که با تمام مهارت های خودتان این موارد را شناسایی و راه های انسدادش را بلدی، چرا؟!
شما چرا به جای انجام وظیفه و گزارش دستگیری ها و محاکمه ها در این شرایط آمدی و حرف از دزدان و چپاولگران می زنی ؟! شما الان باید بیایی و گزارش عملکرد به ملت و نهادهای مربوطه بدهی نه اینکه در نقش رسانه ظاهر شوی و از الان برای جلوگیری از چرخش فرمان مجلس که نهاد نظارتی بر شما است با این راه کارهای کودکانه قصد تثبیت جایگاه خود را داشته باشی.

جناب دیوان محاسبات عزیز، شما قطعا کارمندان و همکارانی پاک دست و امین در مجموعه ی خود داری و در تربیت آنها نقش داشته ای که هنوز می شود به مجموع عملکرد شما مثبت نگاه داشت، که نویسنده خود گواه این مدعی می باشد، لیکن عدم انجام وظیفه ها، آدرس غلط دادن ها و اهمال کاری ها می تواند جبران ناپذیر باشد. کاری نکنید که کارمندان و همکارانتان سرشکسته از اشتباهات مدیرانشان باشند.

از این سو نیز به جناب معاون محترم معروض می داریم که اگر واقعا سندی موجود نیست و این ادعا کذب است چرا اینهمه منفعلانه رفتار می کنید و اجازه می دهید هر نهادی به شما اتهام وارد کند؟! اگر این گزارشات منتشره، مستندات محکمی ندارد چرا از ظرفیتهای دفاعی خود برای روشنگری استفاده نمی کنید؟ مگر می شود رئیس دیوان محاسبات کشور بدون حتی یک سند چنین اتهامی را (چنین اتفاقی را) گزارش کند؟!

اگر همه ی مدیران و کارکنان کشور و همه احاد ملت صرفا انجام وظیفه کنند یقینا این کشور بهشت خواهد شد. قانون و اجرای آن انگار دارد در این کشور فقط جلوی خرده جرایم را می گیرد و با یقه سفیدان انگار هم آغوش شده است. این که کشوری با این همه تورم حقوقی و قضایی، هر روز یک داستان وانفسای غارت بیت المال را رسانه ای می بیند جای شگفتی و وااسفا دارد. به هوش باشیم...

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =