فارس: سخنان چند روز پیش دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره انقلاب‌ کشورهای منطقه خشم مقامات بحرین را برانگیخت.

به گزارش روزنامه "وطن " چاپ آمریکا، "خالد بن احمد "وزیر خارجه بحرین در واکنش به سخنان اخیر "سید حسن نصرالله " دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره انقلاب‌های منطقه از جمله بحرین گفت که درخواست می‌کنیم کسی به ما اقدام سیاسی و اینکه مخالفان چه کسانی هستند را یاد ندهد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود به تظاهرات مسالمت‌آمیز در کشورهای منطقه از جمله در بحرین اشاره کرد و گفت: " حتی یک خودرو نیز در تظاهرات مردم بحرین آتش نگرفت و یک شیشه نیز شکسته نشد اما نیروهای کشورهای عربی به بحرین سرازیر شدند و مردم را سرکوب کردند نظام بحرین وارد بیمارستان‌ها شد و حتی به منازل سران معترضان حمله کرد. این همان شیوه اسرائیلی‌ها است و اسرائیلی‌ها خانه‌های مردم را تخریب می‌کند و نیروهای بحرینی نیز همین کار را می‌کنند، آنها حتی میدان لؤلؤه را با خاک یکسان کردند. "

وزیر امور خارجه بحرین که واکنش به سخنان دبیر کل حزب‌الله لبنان را در مصاحبه با شبکه العربیه [وابسته به عربستان سعودی] مطرح می‌کرد، افزود: صحبت‌های نصرالله مملو از دروغ بود و وی گفت که ارتش وارد عمل شد و مردم را کشت، نصرالله این سخنان را از کجا آورد در حالی که ما دولتی هستیم که به مردم خود احترام می‌گذاریم. صحبت‌های نصرالله جنایتی در قبال بحرین به شمار می‌آید.

تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به حکومت مرکزی از 14 فوریه ماه گذشته آغاز شد اما رژیم حاکم بر بحرین با سرکوب این تظاهرات باعث گسترده‌تر شدن آن شد. با گسترش اعتراضات، عربستان سعودی نیروهای خود را به بحرین اعزام کرد و سرکوب‌گری‌ها علیه مردم این کشور با شدت بیشتری ادامه یافت.

بر اساس آخرین آمارها، در تظاهرات مردم این کشور دست‌کم 16 نفر کشته و صدها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این در حالی است که یکی از نمایندگان سابق پارلمان بحرین از ناپدید شدن بیش از صد نفر در این کشور خبر داده است.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۵
    0 0
    هزاران معترض امروز در سراسر سوریه تظاهرات کردند چرا خبر رسانی نمیکنید؟!!!!!!!!