۰ نفر
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
با این آموزش ساده، به‌تنهایی سایت بساز

چند وقت پیش، یکی از افراد بسیار فعال در حوزه آموزش فروش بیمه را دیدیم. این فرد تا همین دو سه سال پیش، در فروش دستی داشت. اما اخیرا مثل قبل شناخته شده نبود. فهمیدیم دلیل اصلی‌اش این بوده که وارد فضای آنلاین نشده است. تصمیم داشته آموزش فروش را سنتی ادامه دهد. در مقابل، افرادی که تجربه کمتری داشتند پیشرفت زیادی کرده‌اند؛ چون آن‌ها صاحب یک وب سایت و پیج اینستاگرام فعال بوده‌اند.  

می‌خواهم این را بگویم، که دیگر مثل قبل، برای آموزش نیازی نیست حتما آموزشگاه یا مؤسسه داشته باشید. داشتن یک وب سایت و پیج اینستاگرام همان کار را، بلکه با قدرت بیشتر برایتان انجام می‌دهد. هر کسی از هرجای دنیا می‌تواند شما را ببیند. در ادامه بیشتر راجع به آموزش آنلاین صحبت می‌کنیم.  

هر کسی اسم شما بشنود، اولین کاری که می‌کند این است، که آن را گوگل می‌کند. اگر وب سایت داشته باشید، وارد آن شده و بیشتر با شما آشنا می‌شود. اگر چیزی پیدا نکند، همان لحظه بیخیال‌تان می‌شود. پس فرصت دیده شدن را از خودتان نگیرید.  

مهارتی دارید که بتوانید آن را در سایت آموزش دهید؟

آموزش در سایت

یکی از کاربران ما در پیانو مهارت خوبی داشت. قصد داشت این مهارتش را به دیگران آموزش دهد. از ما خواست اگر سایتی را می‌شناسیم، که بتواند در آن آموزش دهد، به او معرفی کنیم. اینکه تصمیم گرفته بود مهارت خود را به صورت آنلاین آموزش دهد، خیلی خوب بود؛ اما به یک چیز فکر نکرده بود. به او گفتم چرا خودت یک سایت نمیزنی؟

یک سایت شخصی راه اندازی کن، با این کار هم خودت را معرفی می کنی، هم می توانی در آن دوره های آموزشی بگذاری. هم می توانی آنلاین تدریس کنی، هم اینکه با معرفی خودت، افراد برای آموزش به سمتت می آیند. هیچ نیازی به دیگران هم نداری.  

آموزش در سایت، یکی از راه‌های کسب درآمد بالا در اینترنت است. معمولا هر چیزی را که بتوانید حضوری آموزش دهید، آنلاین هم می توانید انجامش دهید. مثلا آموزش زبان، آموزش موضوعات روانشناسی، آموزش هنر و صنایع دستی، آموزش راه اندازی کسب و کار، آموزش فتوشاپ، آموزش برنامه نویسی و هر موضوعی که فکرش را کنید.  

اگر بخواهید فایل‌های آموزشی در سایت بگذارید، باید یک سایت فروش فایل داشته باشید که در ادامه راجع به آن هم صحبت می‌کنم.  

آموزش ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی به زبان ساده

ساخت سایت به آن پیچیدگی که شنیده‌اید، نیست. البته روش های سخت هم دارد. ولی شاید بهتر باشد تا وقتی روش های ساده وجود دارد، از این روش ها استفاده کنید.  

ساده ترین روش ساخت سایت استفاده از سایت ساز است. وقتی از سایت ساز استفاده می کنید هر چیزی که برای سایت نیاز دارید در قالب یک بسته و به صورت یکجا به شما داده می شود. یعنی درگیر کارهایی مانند خرید هاست، دامنه، قالب و پیدا کردن پشتیبان نمی شوید. در این روش نیازی نیست کدنویسی و دانش فنی بلد باشید.  

یک نمونه آن،  سایت ساز پرتال است. این سایت ساز را چند سال پیش یک تیم حرفه‌ای در داخل کشور طراحی کرده‌اند. هر روز هم در حال ارتقا و توسعه است.  

برای ساخت سایت در پرتال چند دقیقه حواستان را به من بدهید. اصلا کار سختی نیست. این را تنها زمانی که انجامش دادید، متوجه می شوید. در «آموزش ساخت سایت» توضیح داده ایم. اما بگذارید خلاصه‌ای از آن را هم اینجا بگویم.  

برای طراحی سایت ابتدا یک سایت تستی ایجاد کنید.  

دو بخش دارد: سایت و فروشگاه. هر کدام را که بخواهید انتخاب می کنید. برای ایجاد سایت تنها یک شماره تلفن باید وارد کنید. بعد از آن وارد پنل مدیریت می شوید. تعدادی ویدیوی آموزشی می بینید. راجع به اینکه چگونه قالب انتخاب کنید، چگونه در سایت محتوا یا محصول بگذارید؛ چگونه دامنه ثبت کنید و...

تازه علاوه بر آن، تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته در دسترس است تا هر سوالی داشته باشید بپرسید.

چگونه سایت فروش فایل داشته باشیم؟

در بخش قبل راجع به آموزش در سایت صحبت کردم. اگر بخواهید آموزش های تان را به صورت فایل دانلودی در سایت بگذارید، باید یک سایت فروشگاهی فایل داشته باشید. ماهیت این سایت با فروشگاه تفاوتی ندارد. فقط اینکه به جای محصول فیزیکی، فایل دارید.  

پس اگر می خواهید چنین فروشگاهی را ایجاد کنید، به همان روش قبلی که آموزش دادم عمل کنید. اگر هنوز ایده ای راجع به فایل‌ها ندارید، کمی بیشتر راجع به مهارت‌های‌تان فکر کنید. ببینید در چه زمینه ای می توانید آموزش دهید. البته انواع دیگر فایل مانند نرم افزار، فیلم، موسیقی و فایل پی دی اف را هم می‌توانید در آن بگذارید.  

مثلا یک نمونه آن، سایت دکتر شیری است که فایل‌های آموزشی زیادی در زمینه روانشناسی دارد.  

برای بالا آمدن سایت در گوگل چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

سئوی سایت

خب حالا فرض کنیم که موضوع یا محصول سایت تان را انتخاب کرده‌اید. افراد چگونه باید شما را پیدا کنند؟ اینجاست که معمولا سر و کله سئوی سایت پیدا می شود. احتمالا خودتان هم چیزهایی راجع به آن شنیده‌اید.  سئو روشی طبیعی برای بالا آمدن سایت در نتایج جستجو است.  

خب حالا باید چکار کنیم که سایت مان بالا بیاید؟ سئوی سایت موضوع گسترده ای است. اما بگذارید به چند مورد از کلیدی ترین نکات آن اشاره کنم. برای سئوی سایت باید:

  • تعدادی کلمه یا عبارت کلیدی برای سایت خود داشته باشید و روی این کیوردها کار کنید
  • محتوایی که در سایت می گذارید، کامل و با کیفیت باشد و نیاز کاربر را رفع کند.
  • سرعت لود شدن سایت تان بالا باشد.
  • دسته‌ها و برچسب‌های مناسبی برای محصولات یا مطالب وبلاگ سایت مشخص کنید.  
  • لینک سازی درستی در سایت انجام داده باشید.

علاوه بر این، برای اینکه بهتر دیده شوید، در کنار سایت، یک پیج فعال اینستاگرام هم داشته باشید.  

راستی هر جای کار با سیستم هم به مشکل بخورید، تیم پشتیبانی همواره در کنار شماست و می توانید روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۲۲ و روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل رسمی از ساعت ۹ الی ۱۷ با شماره ۶۳۴۰۴-۰۲۱ داخلی ۲ از تماس بگیرید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394800