به گزارش روابط عمومی وزارت راه و ترابری، 'رضاپیل پایه' که به همراه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل نقل کشور و طرف مشارکت چینی از قطعه یک آزاد راه تهران-شمال بازدید می کرد، گفت:مسیر آزادراه (تهران -شمال) در قطعه یک از محل تقاطع غیر همسطح با بزرگراه 76 متری شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول چهارهزار 850متر این رشته کوه را قطع نموده و در دامنههای شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می گیرد.
پیل پایه ادامه داد: همچنین این آزادراه در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول شش هزار و 300 متر شده و در محدوده پل زنگوله خارج می شود، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی نوشهر - چالوس -تنکابن متصل میشود.
وی همچنین گفت:اجرای این قطعه 32 کیلومتری باعث می شود مسیر فعلی تهران تا چالوس حدود 60 کیلومتر کوتاهترشود.
قائم مقام وزارت راه و ترابری با بیان اینکه در مجموع (در باند رفت و برگشت) 145 دهنه تونل به طول تقریبی 88 کیلومتر در این محور وجود دارد،اظهار داشت: تونلهای تالون و البرز به ترتیب به طول تقریبی چهار هزار 850 متر و شش هزار و 350 متر (در هر باند) بلندترین تونلهای این محورمیباشند.
همچنین تعداد پلهای بزرگ (در باند رفت و برگشت ) این آزادراه در مجموع 97 دهنه و طول کل آن حدود 13 کیلومتر است.
/32
نظر شما