حذف خبرنگاران بی هویت از  خانه مطبوعات و رسانه کیش

خانه مطبوعات و رسانه کیش طی بیانیه ای نسبت به معرفی افرادی بعنوان خبرنگار که با سوءاستفاده از شغل شریف و مقدس خبرنگاری مبادرت به نشر اکاذیب، تهدید و یا انتشار اخبار برضد سازمان ، نهاد یا افراد حقیقی و دریافت وجه غیرقانونی و رشوه اقدام می نمایند هشدار داد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، در این بیانه آمده است که طی روزهای گذشته با درج خبر در یکی از پایگاه های خبری و واکنش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به انتشار اخبار کذب در بخشی از مطالب منتشرشده، اطلاعیه ای از سوی این سازمان صادر و موجب شد تا برخی نسبت به آن، مطالب متفاوتی در فضای مجازی منتشر کنند.
بنابراین ضروری است تا نکاتی به صورت شفاف به اطلاع عموم رسانده شود.
خبرنگاری حرفه مقدسی است که ورود به آن سختی ها، تلخی ها و مشکلات خاص و ویژه خود را دارد و خبرنگار واقعی کسی است که به دور از هر گونه غرض ورزی به صورت کاملا حرفه ای ، دقیق و شفاف در راستای اطلاع رسانی و احقاق حقوق افراد جامعه قدم بر دارد.
بی تردید در راستای دفاع از حقوق طبیعی جامعه و اطلاع رسانی شفاف، همواره خبرنگاران با مشکلات عدیده ای روبرو بوده اند و خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل صنفی وظیفه خود می داند در صورت بروز هر گونه مشکلی در بیان حقایق و واقعیت هایی منطبق با مستندات از حقوق خبرنگاران در برابر افراد حقیقی یا هر نهاد حقوقی ( به شرط بیان واقعیت و وجود مستندات ) دفاع کند.
از سوی دیگر در دفاع از شأن و حرفه خبرنگاران واقعی در برابر افرادی که خود را خبرنگار معرفی کرده و با سوءاستفاده از شغل شریف و مقدس خبرنگاری مبادرت به نشر اکاذیب، تهدید به انتشار اخبار برضد سازمان ، نهاد یا افراد حقیقی و دریافت وجه غیرقانونی و رشوه اقدام نمایند، تبری جسته و تمام قد دربرابر متخلفان ایستاده و در راستای صیانت از حقوق سایر اعضاء،  از خانه مطبوعات آنها را حذف خواهد کرد.
ضمن اینکه یادآوری این مطلب ضروری بنظر می رسد، افرادی که به هر دلیلی از ابتدای تشکیل خانه مطبوعات در حال تخریب اعضاء و هویت خانه مطبوعات بوده و تاکنون قدمی یا قلمی برای حفاظت و حراست از جایگاه خانه مطبوعات به کار نگرفته و حتی به عضویت این تشکل صنفی و قانونی در نیامده اند، چگونه است که امروز از خانه مطبوعات انتظار حمایت دارند؟
در پایان خانه مطبوعات و رسانه های کیش در راستای وظایف  ذاتی و مدنی خود اعلام می دارد ؛ همکاری و همراهی با تمامی نهادهای حاکمیتی و خدمتگزار به مردم نجیب کیش در اولویت این نهادمدنی بوده و هر مجموعه حقوقی و اشخاص حقیقی که دل در گرو توسعه و آبادانی کیش، نگین خلیج همیشه فارس داشته باشد ، همواره مورد حمایت و وثوق این تشکل خواهدبود.
للعاقبه المتقین
 خانه مطبوعات و رسانه کیش     نهم تیر ماه ۱۳۹۹

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =